Authors Judging: Rozhovor ~ Claudia Gray

O Claudii som už robila jeden článok, a to konkrétne prečo čítať jej sériu Ohnivák - teda sériu, kde hlavné postavy cestujú medzi rôznymi dimenziami. Keďže sa Claudia zúčastní na tohtočornom Humbooku, rozhodla som sa aj s ňou spraviť akýsi menší rozhovor - a tak, keď mi konečne prišli odpovede, preložila som ich a tu sú!

Niečo viac o Claudii nájdete v tomto článku.

Inak, otázky sú tie isté, čo som pokladali Sare - a teda, ak vás zaujímajú aj Sarine odpovede - tu si ich môžete prečítať. 


1. otázka: Vedela by si povedať, zacitovať, nejakú tvoj obľúbený výrok? Môže ale nemusí byť z knihy. "Žiadny šarm sa nevyrovná nežnosti srdca" ~ Jane Austen. 

"Zamysli sa nad týmto - autor písal sám, čitateľ čítal sám, a oni boli spolu sami." ~ A. S. Byett. 

"Každý môže spraviť akokoľvek veľké množstvo práce, pod podmienkou, že to nie je práca, čo má práve robiť." ~ Robert Benchley. 

2. otázka: Máš momentálne nejakého obľúbeného autora/autorov?
Príliš veľa na to, aby som ich dokázala zrátať. Niektorí autori, ktorých si kupujem v momente vydania knihy sú: Leigh Bardugo, Jacqueline Winspear, Jason Reynolds a Liane Moriary. Ak myslíme skôr historických autorov, zbožňujem Jane Austen a celú jej tvorbu. Ona bude moja najobľúbenejšia autorka. 

3. otázka: Čo ty a stretávanie fanúšikov. Zažila si nejaký zaujímavý moment? Možno nejakú vtipnú situáciu?

Väčšinou to bolo krásne. Je to vždy úžasné vidieť niekoho, kto si užil tvoju knihu. Ale pravdepodobne, ten najviac pamätný moment bol, keď som stretla muža na convention a on mi ukázal fotku jeho malého syna - ktorého pomenovali "Thane", podľa mojej postavy z mojej knihy Star Wars: Ztracené hvězdy. To bolo neuveriteľné.  

4. otázka: Ako by si opísala svoju novú knihu 3 slovami?
Defy the Worlds's 3-slovný opis by bol: Romancou pretvorený vesmír. 

5. otázka: Veľa z nás má otravný zlozvyk pri čítaní kníh...Aký je tvoj?
Som veľmi náchylná viackrát čítať knihy namiesto toho aby som čítala nové a objavovala nové obľúbené knihy. 

6. otázka: Aké si mala pocity, keď si videla aká populárna je tvoja prvá kniha/séria, a že sa prekladá do toľkých jazykov?

Je to nekonečne udivujúce. Vlastne tomu stále neverím. Úplne neverím, že som vlastne spisovateľka. Mám pocit, ako keby sa zajtra zobudím a musím sa vrátiť k mojej nudnej práce za "pracovným stolom". Je to senzačné privilégium a pocta. 

7. otázka: Aká je tvoja obľúbená scéna zo Sníh nebo popel? Akú si si najviac užila písať? 

Z Defy the Worlds: tá, kde sa Noemi a Abel znova konečne stretnú. Tešila som sa na tú scénu odkedy som skončila Defy the Stars. 

Z Leia: Princezná z Alderaanu: moje obľúbené scény boli tie s Leiou a jej rodičmi. Bail Organa bol vždy moja obľúbená postava a skoro nikto nikdy nepísal o Brehe, takže som tam mala veľa voľnosti. Bola to neskutočná zábava. 

Claudii veľmi pekne ďakujeme za rozhovor a tešíme sa na ňu na Humbooku!

0 Komentáre