2016 v kocke

Ani sme sa nenazdali, a ďalší rok skončil. Popravde, príde mi to tak, že tento rok bol veľmi prelomový pre mňa. 

V januári som spolu s Barčou boli na koncerte Imagine Dragons, v apríli sme sa zasa zo školy vybrali do Anglicka. V júni som bola na súťaži vo Varšave...Popri všetkých týchto výletoch som stihla ale to hlavné - na začiatku leta úspešne ukončiť autoškolu. Cez prázdniny som bola napr. v Košiciach ale takisto aj na chate s ostatnými blogermi...A v decembri som to zakončila výletom do vianočnej Prahy. Takže dalo by sa povedať, že som precestovala dosť, a pevne verím, že tento rok toho precestujem ešte viac. 
Popri tomto všetkého som samozrejme stále pokračovala v brigáde a sama seba obdivujem, že som tam vydržala už rok a pól! Netušila som, že sa to niekedy niekde vo mne zoberie. 
Aby som prešla ale hlavne k tomu o čom je tento článok, ide o zhrnutie kníh, ktoré som minulý rok prečítala. Ako môžete vidieť, dokopy to bolo 71 kníh, čiže som o 1 knihu prekonala svoju výzvu (hip-hip-hurá) a prečítala som dokopy cez 24 tisíc strán. Ale ako tak pozerám z roka na rok tie moje výzvy majú skôr klesajúcu tendenciu ako stúpajúcu :(. 

A tak, teraz prejdime už ku konkrétnejšiemu zhodnoteniu kníh. :) 




(Pre lepšie zobrazenie rozkliknite fotky) 


TOP 3 - najlepšia kniha roka 2016

Zárezy smrti  (Recenzia) 
Zárezy smrti síce oficiálne vychádzajú až tento rok ( 17 január), ale vzhľadom na to, že som ju už stihla prečítať tento rok, rozhodne si zaslúži byť zaradená do trojice najlepších kníh za minulý rok. 

My Lady Jane 
K tejto knihe som sa dostala celkom náhodou, aj keď mi ju viacerí odporúčali, nejako som sa k nej nevedela dostať. A čo za chybu to bolo. Je to jedna z tých kombinácií, ktoré zbožňujem - trochu z histórie, trošku nadprirodzeného a trošku romantiky a v neposlednom rade, trošku humoru. Takže rozhodne, jedna z najlepších kníh tohto roku. 

Súl moře  (Recenzia) 
Ruta Sepetys. Jedna z mojich najobľúbenejších autoriek. A hlavne keď píše o druhej svetojvej vojne. To jej proste ide. A z jej kníh je cítiť taká atmosféra, až z toho mrazí na chrbte. 


Top 3 - Najlepšie pokračovania sérií 2016
A Court of Mist and Fury (Recenzia) 
Treba vôbec ešte predstavovať Sarah J Maas a jej skvelý re-telling Krásky a zvieraťa? Proste je to dokonalé, a ak sa Vám už prvý diel páči (tak ako mne), tak druhý budete rovno milovať. Sarah J Maas totiž vie ako sa píšu dobré príbehy a jej séria ACOTAR rozhodne stojí za prečítanie. 

Map of Fates 
Určite viete že zbožňujem Conspiracy of Us. Tá kniha totiž nemá konkurenciu, nikdy som nečítala nič jej podobné. Takže je iba logické, že pokračovanie je pre mňa jedným z najlepších kníh za minulý rok. A už aby bolo leto a vyšiel posledný diel tejto skvelej série. 

Winter 
Ďalšia kniha, ktorú netreba ani predstavovať. Marrisa Meyer a jej Mesačné kroniky sú svetoznáme a toto neskutočne hrubé (800 dačo strán) dielo rozhodne je taký záver série ako sa patrí. Nadupané, plné akcie, humoru, Thornea... :D Čo viac si priať. 

Sklamania roka 2016 
Túto kategóriu sa nechystám nejako rozpisovať, lebo sa treba sústrediť na tie pozitívne veci, nie? 
Ale medzi jedno z najväčších sklamaní je pre mňa Nezabíjajte vtáčika - do tejto knihy som sa fakt nemohla začítať. Možno ešte neprišlo to správne obdobie na tú knihu pre mňa.
Inak ešte medzi také sklamania patria napr. knihy od Mii Sheridan (Kyland, Leo), ktoré ma napriek tomu, že Miu ako autorku mám celkom rada, tieto mi nesadli a nejako sa neviem dokopať k ďalším. No nevadí. 


2017 bude pre mňa ešte významnejší rok. Nielenže oslávim 18tku, takisto v novembri ma čaká aj stužková a vyberanie si vysokej školy. Je to strašné, ako to rýchlo uteká, ale na druhej strane, veľmi sa aj teším. Teraz v januári sa ideme so spolužiačkou pozrieť na Masarykovu univerzitu, kde sa strašne moc chcem dostať. Okrem toho ma čaká napr. koncert The 1975 vo Viedni, alebo aj festivali ako Colours of Ostrava a Grape. 
A nejaké predsavzatia na ďalší rok? 
- Minimálne jeden článok za týždeň na blog
- Prečítať minimálne 70 kníh 
- Nenervovať sa toľko
- Užívať si život na plno 


A čo vy? Tešíte sa, že začal nový rok? Ako hodnotíte minulý rok? Ktorá kniha(knihy) boli pre Vás tie najlepšie? A naopak, tie najhoršie? Napíšte mi do komentára. :) 

0 Komentáre