Gemma Burgess ~ Baby z Brooklynu: Pia

Názov: Baby z Brooklynu: Pia
Autorka: Gemma Burgess
Séria: Brooklyn Girls #1 (Baby z Brooklynu #1 )
Žáner: NA
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 344
Hodnotenie na GR: 3,5*/1048
Názory iných čitateľov: Neliss | Miruš | Judit



Anotácia:  Majú celý život pred sebou. Ale čo s ním? 
Pia. Sexy dvadsiatka s panickým strachom z nových vzťahov, nezamestnaná, bezradná, s fotkou hore bez na Facebooku! 
Nie, Pia Kellerová nežije svoj sen. 
Na Facebook totiž niekto zavesil, ako tancuje na stole hore bez. Videli to jej rodičia aj jej nový šéf. A tak prišla o svoj prvý džob. 
Býva v Brooklyne so štyrmi naj kamoškami, čo majú celý život pred sebou. 
Ale čo s ním? 
Odvážne nápady a nový jedálenský karavan s prudko zdravou stravou, zlomené srdce, žúry i známosti na jednu noc, život plný problémov, z ktorých sa snaží vyhrabať, no namiesto toho sa dostáva do ešte väčších. Nič nejde ako po masle, všetko sa stále viac a viac komplikuje. 
Kto mohol tušiť, že dospelosť je len začiatkom dospievania?


"Prečo, dokelu, vždy natrafím na vzhľadného chlapíka vtedy, keď vyzerám ako strašidlo?" akoby mi z duše hovorila


Každý ma toho veľa do školy, a nie je nič lepšie, keď sa vám to všetko začína kopiť rovno pred Vianocami, a vtedy nastáva to obdobie, keď sa vám veľmi nechce čítať, lebo už vám tak šibe z dokola čítania poznámok. Nakoniec, keď sa už k niečomu 'dokopete', tak je najlepšie, aby to bola nejaká skutočne skvelá oddychovka, pri ktorej sa fakt dobre nasmejete a na chvíľu aspoň vypnete od školy a od iných vecí. A presne takou knihou je Baby z Brooklynu: Pia. 

"Život by mal byť zábava, inak to celé nemalo zmysel."


Keď mi kniha prišla, neskutočne ma potešila, keďže vtedy som mala dosť blbý deň. Do knihy som sa hneď začítala a sama som bola prekvapená, ako rýchlo sa číta. Bohužiaľ, po chvíli som ju musela odložiť a venovať sa iným veciam. Ale, v piatok som sa k nej vrátila a v nedeľu som ju už dočítala, bez najmenších problémov. 
Príbeh bol jednoduchý, príjemný a hlavne reálny v tom, že sú to určite problémy každého vyštudovaného vysokoškoláka (a určite aj dosť stredoškolákov). Autorka má veľmi nenáročný štýl písania, ktorému nemáte problém porozumieť (a nie, že niekedy sú tie vety tak zložito napísané, že ani po treťom prečítaní netušíte, o čo tam vlastne ide). Pri knihe som viackrát aj vybuchla do smiechu, lebo niektoré situácie čo sa Pie stávali, no nemohla som :D .  A teda, určite by som nechcela byť na jej mieste, ale obdivujem ju, ako sa s tým pobila a hlavne, že sa nevzdala. Nič nebolo prehnané a všetko vyznelo akosi tak prirodzene a nenútene. Žiadne prehnané scény, nad ktorými by som krútila hlavou, že tak toto určite nie. 
Príbeh sa odohráva v New Yorku, konkrétne na Brooklyne a tak trochu Manhattan, ale hlavný je ten Brooklyn. Tým si ma kniha ešte viac získala, aj keď si asi hovoríte, že prečo, keď NY nie je ničím výnimočným, že sú aj krajšie mestá. No, hej sú, ale pre mňa je NY jedným z miest, ktoré by som rada navštívila, takže to, že sa to odohráva v Brooklyne ma neskutočne potešilo. Aj keď to tam nie je veľmi popisované, aj tak som si NY a hlavne Brooklyn zamilovala o niečo viac.


"Všetci sa z času na čas cítime nanič, ale potom to prejde. Vždy to prejde. Popasuj sa s tým trochu a bude z teba vďaka tomu ešte lepší a silnejší človek."


Čo sa týka postáv, v tejto knihe išlo hlavne o Piu. Pia je mladá dvadsať ročná baba, ktorá práve skončila školu, a je prakticky nezamestnateľná, lebo nemá skúsenosti. Ale, nevzdáva sa, a snaží si nájsť akú-takú cestu životom. Hľadá si prácu v rôznych spoločnostiach, istú chvíľu pracuje ako čašníčka, ale potom ju pre jej  úprimnosť vyhodia. Vtedy sa začína ukazovať, aká  je vlastne podnikavá osoba, aké má nápady... A takisto, aj jej vytrvalosť, že aj keď mala neviemkoľko problémov a neviemkoľko prekážok jej stálo v ceste, aj tak sa nevzdávala a ďalej si išla za svojím snom. Nedala si len tak rozkazovať od rodičov a stále túžila po ich uznaní, aj keď sa nedá povedať, že by jej to nejako zjednodušili. 
Aby sa nepovedalo, tak pri knihe sa neskutočne nasmeje, či už pri jej hláškach alebo hláškach jej kamarátok - Angie, Coco, Julia, Madeleine. Z nich som si najviac obľúbila Coco a teším sa na jej príbeh. A takisto Angie, o ktorej bude ďalšia kniha, ktorá dokonca výjde u Slovartu. 
Samozrejme, okrem Pii a jej kamarátok sa tam vyskytovalo veľko množstvo vedľajších postáv, ktoré príbeh ozvláštnili a doplnili, aby vyznel reálnejšie. A musím uznať, že Gemme sa fakt podarilo, každú postavu napísať s nejakým charakterom a nejakým cieľom. Žiadna z nich tam nebola taká zbytočná, na vyplnenie miesta v deji. Takže, aj za toto jej tlieskam.

"Keď si pre niečo zapálený,nemáš pocit, že je to makačka." 


Ak hľadáte niečo, pri čom si oddýchnete, zasmeje sa, čo sa vám bude ľahko čítať a vtiahne vás to do deja, tak toto je presne kniha pre vás. Možno vám príde, že táto kniha nie je ničím výnimočná, ale mýlite sa. Je výnimočná hlavne tým, aká je jednoduchá a že sa tu nič neidealizuje a zobrazuje sa tu život taký, aký skutočne je - teda, že vám nič z neba nepadne a nikto za vás nič nevyrieši, aj keď si to veľmi prajete. Teda, ak chcete niečo dosiahnuť, musíte začať pre to niečo robiť. A to mi prišlo najdôležitejšie v tejto knihe. 


Za túto úžasnú oddychovku ďakujem vydavateľstvu Slovart. 

1 Komentáre

  1. Super recenzia, zase si mi pripomenula, že si chcem od autorka dačo prečítať. Možno aj túto knihu, znie to skvele.

    OdpovedaťOdstrániť