Michael Miller, AdriAnne Strickland - Lov stínu

Lov stínu
Anotácia: Strhující vesmírné dobrodružství plné akce, bitev, lásky i zrady
Nev nastoupil jako řadový člen na palubu vesmírné lodi, které velí Qole, nejmladší kapitánka všech dob. Její posádku tvoří sebranka sirotků, uprchlíků a ani Nev není úplně obyčejný člen posádky. Ve skutečnosti pochází z královské rodiny a na lodi se skrývá. Věří totiž, že Qole má klíč k měnící se galaktické civilizaci. Proto se ji rozhodne unést na svou domovskou planetu. Netuší však, že se zapletl s něčím mnohem horším, než je jedna mladá kapitánka.


"Moje rodina, moje loď, moje posádka, můj život..."


Súvisiaci obrázokTúto knihu som si vybrala celkom náhodne, lebo som dostala chuť na nejaké sci-fi a Lov stínu mi hneď padol do oka. Anotácia vyzerala sľubne, no stále som nevedela čo presne čakať, keďže recenzií/hodnotení na túto knihu je naozaj málo. Po trochu rozpačitom začiatku, kde som sa mala problém začítať (čo bolo spôsobené skôr všeobecným nedostatkom času v mojom živote), som sa postupne do tohto príbehu zahĺbila, a tak som nemohla prestať čítať, čo sa mi už dlhšie nestalo. Preto nechápem jednú vec, ako že sa o tejto knihe vôbec nehovorí ? Žiadne fan-arty, teórie, proste nič. Naozaj by si zaslúžila väčšiu pozornosť , a to z viacerých dôvodov.

"Ďalší duvod, proč nesnášet Stín: Je pekelne nespolehlivej."


Súvisiaci obrázokDej sa odohráva po Veľkom kolapse, ktorý aj keď nebol presne vysvetlený (skoro nikto netuší ako sa to vlastne stalo), zanechal obrovské škody a zmätok v galaxiách. Veľký dopad vidíme na krajine Alaxak, ktorá je doslovne spustošené  miesto plné smútku a bolesti. K tomu prispieva aj záhadný stín, ktorý sa používa ako palivo, a je dôležitou surovinou na trhu. Avšak práve vďaka stínu, umiera veľké množstvo ľudí, alebo prinajlepšom "len" zošalie. Lovenie stínu je hlavnou obživou ľudí z tejto planéty, a naša hlavná postava Qole patrí medzi nich. Je kapitánkou vesmírnej lodi, no aby toho nebolo málo, stín ma priamo v sebe, a aj keď vie, že ju a jej blízkych postupne zabíja, nemôže s tým nič robiť (k tomu má 17 rokov). No na začiatku tejto knihy, sa jej svet ktorý pozostáva len z lovenia a cestovania úplné zmení, keď sa do jej posádky dostane cudzinec Nev. Ako sa veľmi rýchlo ukáže, ide o princa z bohatého kráľovstva, človeka z úplne iného sveta, než ona pozná (áno, jedná sa o druhého rozprávača). Avšak okrem chaosu a nebezpečia prinesie ešte jednu vec, to na čo Qole už dlho ani nepomyslela - nádej.

"Vím, že bys ráda obvinila mě a mou rodinu za všechno, co vás postihlo, ale nemůžeš hodit všechny svoje problémy na ostatní. Některé musíš snášet sama."

Súvisiaci obrázokAk však čakáte, že sa tu jedná o klasický príbeh kde sa to celé bude točiť okolo toho, že sa ľudia z dvoch iných svetov zaľúbia, tak túto knihu veľmi podceňujete. Jemný náznak romantiky tu je, no okrem toho, že na ňu vlastne nikto z nich nemá čas, prvotne musia medzi sebou nájsť nejaké to pochopenie, aby sa vôbec znášali. Zo začiatku som mala pocit, že každý z nich sa pozeral na svet z čisto zo svojej perspektívy, no postupne sme mohli vidieť progres, kde začali chápať, že to v čom vyrastali, neznamená istú pravdu. Neskutočne sa mi tu páčilo, ako sa bral veľký ohľad na rodinné vzťahy a ako nás ovplyvňujú. Kým pre Qole je rodinou jej posádka, kde pokrvný vzťah je vlastne len medzi ňou a jej bratom, pre Neva je  to kráľovská rodina, s ktorou ako viete, hlbšie vzťahy môžu byť naozaj komplikované. A tak uvidíme oboch hlavných hrdinov v dvoch neznámych prostrediach, ktoré sú prirodzené pre toho druhého. Ale je to naozaj tak ? 


"Vyšší dobro...jeden z ideálu vaší rodiny, žejo?"


Súvisiaci obrázokCelá posádka lode Odkaz Kaitanu je naozaj rôznorodá. Viem, že v poslednej dobe je diverzita až priam trendom, no tu to nebolo vôbec nútene, veď skoro každý z posádky pochádzal z inej planéty, s iným zameraním a záujmami. Aj keď sme sa o nich dozvedeli naozaj málo, neskôr sa pár vecí vyjasní a dôjde aj k naznačenie príbehov ostatných postáv, ktorých sa snáď čiastočne dočkáme v pokračovaní.  Nev a Qole majú medzi sebou skvelú dynamiku, a tak sledovať ich rozhovory a to ako postupne rastú vo vnímaní sveta bolo užasne. Najviac sa mi páčila kombinácia vesmíru v jeho pravej forme, skominovanej so svetom plným moderných technológií, obchodníctva a ekonomiky, riešenia morálky, no zároveň kráľovských zvykov a intríg typických pre staodávnú šľachtu. Preto si myslím, že každý si v tejto knihe nájde svoje a dokáže zaujať širokú verejnosť, nie len ľudí ktorý sci-fi vyhľadávajú. 

Systémové datum 416 : Princ Nevarian Dracorte se pokuší varit

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt sci- fi fan art
Celkovo musím povedať, že spolupráca dvoch autorov (najmä muža a ženy ako v tomto prípade) mi v poslednej dobe veľmi vyhovuje. Veľa autoriek píše knihy, ktoré aj keď nie sú primárne určené dievčatám, ukazujú najmä ich pohľad na svet. No tu mám pocit, že medzi sebou autori našli ten správny pomer  - technické časti sú ľahko čitateľné aj pre ľudí, ktorí sa do toho až tak nerozumejú (alebo ich to nezaujíma), a zároveň vnútorné vzťahy a pocity postáv boli vykreslené naozaj zaujímavo, nie prehnane, ale tak aby ste dokázali pochopiť prečo postavy jednajú často spontánne a aj nelogicky, bez zbytočne dlhých citových výlevov. Oba pohľady - Neva aj Qole boli rovnako zaujímave, a vôbec ma nerušilo ich striedanie. K tomu všetkému si prirátajte kopu akcie a zaujímavého prostredia a máte úžasnú knihu, ktorá nepotrebuje na koniec dávať už klasický cliffhanger, no aj tak vás naláka na pokračovanie.

Knihe dávam 4,5 kačičky, ktoré si naozaj zaslúži a dúfam, že vyjde aj druhý diel a bude sa o tejto sérií ešte veľa hovoriť.


Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem Albatrosmedia. Knihu si môžete kúpiť napr. TU 

0 Komentáre