10 obľúbených fan-art umelcov | Part 1

Ahojte! :)  Už dlho tu nebola naša tradičná rubrika, ktorá sa venuje 10 veciam na určitú tému. Tentoraz, vám predstavím 10 mojich obľúbených fan-artistov, keďže  na umelecké veci som dosť zaťažená + ich je teraz naozaj mnoho a myslím si, že veľa z nich si zaslúži oveľa väčšiu pozornosť. Neviem ako vy, no ja keď dočítam knihu, automaticky si vyhľadám k tomu nejaké fan-arty a porovnávam ako sa zhodujú s mojou predstavou. Tu je 10 ľudí, na ktorých sa vždy viem spoľahnúť, že naplno splnia moje očakávania.



1.Viria
selfportrait by viria13
Hneď na začiatku musím určite spomenúť Viriu. Pre mňa to bola prvá umelkyňa, ktorú som začala pravidelne sledovať, pretože či už ide o klasické fan-arty alebo krátke komiksy -všetky sú úžasné. Všimla som si ju vďaka Percy Jackson fandomu, kde dokonale vystihla predstavy fanúšikov o postavách. Ak by som mohla jednu moju obľúbenú sériu vidieť ako  animák, boli by to práve Bohovia Olympu, ktorých ona úžasne nakreslila. Jej talent si všimol aj samotný Rick Riordan, a tak teraz postupne prerába staré oficiálne obrázky postáv , ktoré ako nič v zlom, ale boli strašné (už jej chýba len naozaj pár). No nebojte sa, aj keď nie ste fanúšikovia PJ sveta, určite si nájdete svoje, Viria kreslí podľa rôznych kníh a anime + pridáva aj návody pre začiatočníkov.




Kde ju nájdete? 

Tumblr
Deviantart
rickriordan -characters

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt viria fanart


crushes are harder than herbologySúvisiaci obrázok

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt percy jackson official art old vs new
Nový Percy podľa Virie
Starý Percy na stránke Ricka

2. Tara Spruit
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt Tara Spruit
Ďalšou v poradí je Tara, ktorej štýl som si zamilovala už na prvý pohľad - keď som ho zbadala na instagrame Fairylootu. Áno, Tara robí postery a záložky pre tento obľúbený knižný box, no nie len to. Keď si pozriete jej Tumbrl alebo Instagram, zistíte, že pracuje na kopu zaujímavých projektoch pre rôzne boxy, ale aj vytvára podoby postáv podľa jej predstáv z kníh ktoré má rada. Preto u nej nájdete hocičo - Cassandra Clare, Sarah J. Maas, Merrisa Mayer, ale aj Kerstin Gier, Leigh Bardugo až po postavy DC a K-pop hviezdy.



Kde ju nájdete?


I did a series of illustrations for Fairyloot, and this is the one I did of Lazlo and Sarai from Strange the Dreamer! I listened to the audiobook while drawing this and it made it so much fun!Will Tarot Card by taratjah


Súvisiaci obrázokFairyloot September by taratjah




3.Monolime


Monolime  som objavila len nedávno, no hneď ma dostala na jej výnimočný spôsob kreslenia. Jej fan-arty pripomínajú vitrážové okná v kostole. Sú výrazné, hrany línií majú veľmi ostré, a tak hneď rozpoznáte. že sa jedna o jej štýl. To sa perfektne hodí s knihami od Leigh Bardugo, lebo tento "kostolný štýl" úžasne pasuje s prostredím Ruska.


Kde ju nájdete? 


Instagram

Tumblr
Redbubble
Deviantart

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt MonolimeVýsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt Monolime grisha


Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt Monolime grishamonolime:
“Bloodhounds
Redbubble | Ko-fi | Instagram | Twitter
”





4.Gabriella Bujdosó

Gabriela vytvorila moje úplne najobľúbenejšie fan-arty k sériám Trón zo skla a Na dvore z tŕňov a ruží. V tejto dobe, keď sú tieto knihy pravdepodobne najobľúbenejšie témy na rôzne spracovania, aj tak nikto neprekonal tie od nej, ktoré som našla už pomerne dávno. Taktiež zbožujem jej veci k A darked shade of magic, ktoré sú geniálne.

Kde ju nájdete?


Deviantart

Artstation
Instagram

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt Gabriella Bujdosó

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt Gabriella Bujdosó

5.Salome Totladze (morgana0anagrom)

Poslednou pre túto prvú časť článku je Salome, ktorá ale však o nič nezaostáva za ostatnými. Salome sa venuje prevažne portrétom, ktorých proces kreslenia vždy ukazuje na Instagrame. Z tohto výberu, je najviac výnimočná tým, že neskutočne prepracuje detaily, a tak jej postavy, aj keď sú v svete fantasy, pôsobia naozaj reálne, často až ako fotky. No veď posúďte sami. 

Kde ju nájdete?


Súvisiaci obrázokVýsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt MORGANA0ANAGROM

Ako ste na tom s vašimi obľúbenými umelcami vy ? Sledujete niekoho z prvej časti môjho výberu? 

6 Komentáre

  1. Poznala som akurát Taru, ale porozdávala som ďalšie followy, fanarty zbožňujem. :) Takže vďaka za super článok a som zvedavá na druhú časť.:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej no, Tara je asi najznámejšia z nich :) ďakujem, snáď ťa zaujmú aj nabudúce :D

      Odstrániť
  2. Aby som bola úprimná, ja aktívne sledujem len Monolime, hoci niektoré z fanartov vyššie poznám, aj keď ich autori mi až doteraz neboli veľmi známi. Takže ďakujem za rozšírenie obzorov, našla som ďalších super fan umelcov, ktorých môžem sledovať. A ja fanarty fakt zbožňujem. <3
    Ja sledujem naozaj veľa takýchto fan umelcov, ale najčastejšie sa vraciam k Jane Runneck a kto by nepoznal Silke Taru, ktorá robí tie najúžasnejšie arty na magnetické záložky.
    Teším sa na ďalších umelcov. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Hej to tak často býva, že niekde ich zahliadneš, ja potom hneď hľadám autorov a ak sú aj ostatné super, sledujem čo pridávajú :) Som rada že sa ti páčia, Janne je naplánovaná do pokračovania, tiež ju mám veľmi rada :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jéé :-) Obdivujem ľudí, ktorí dokážu vytvoriť takéto úžasné diela :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. ja sledujem všetkych až na Viriu :) ta je pre mna novinkou. No najviac asi sledujem Gabriella Bujdosó a Salome a to hlavne kôli jej portretom ktore su naozaj prekrasne a neraz sa k nim vraciam ked citam knižku pre lepsie predstavenie si postavi ako takej.Medzi mojich oblubených patri napriklad charliebowater, xla-hainex (ma užasne fanart k havraním chlapcom), merwild, arz28 alebo cryingmanlytears <3 :)

    OdpovedaťOdstrániť