Emily Henry ~ Milionkrát June

Názov: Milionkrát June
Autorka: Emily Henry
Séria: -
Žáner: Magický realizmus
Počet strán: 381 strán
Hodnotenie na GR: 4,03*/5 749 hlasov

Anotácia: 
Celý život jí rodiče vtloukali do hlavy jediné pravidlo: drž se dál od rodiny Angertových. Ale když se June náhodou doslova srazí se Saulem Angertem, zajiskří to a její svět se propadne do chaosu. Kdo přesně je tenhle sarkastický a očividně nevinný týpek, který se po pěti letech zničehonic vrátil do jejich rodného města? A proč June, v hloubi duše věrná tradicím své rodiny, nikdy nepřemýšlela o tom, jak moc její otec Angertovy nenáviděl? Obě rodiny mají bohatou historii, ale o tom, co přesně způsobilo staleté spory, všichni svorně mlčí. Společně se Saulem rozkrývají tajemná kouzla a hrůznou kletbu, v jejíž moci oba rody žijí už celé generace.


"Nechať ísť neznamená zabudnúť.
Znamená to, otvoriť oči na to dobré, 
čo vzniklo z toho zlého." 

Milionkrát June od autorky Emely Henry je kniha, ktorú som mala vyhliadnutú už riadne dlhú dobu. A potom som sa dozvedela, že ju plánuje vydavať vydavateľstvo Cooboo. A ešte k tomu ponechali aj originálnu obálku, ktorá je naozaj skvelá. A tak, samozrejme, že keď vyšla, knihu som si nemohla nechať ujsť a musela som si ju zohnať. 

Saul se slabe ušklíbne. "Už jsi mě kousla do klíční kosti a potom jsi dostala spravedlivou odplatu, když jsi to napálila do zrcadla, které nejspíš za čtyricet let jeho existence nikdy nikdo nečistil. I kdyby nás vesmír vážně chtěl trestat za to, že spolu mluvíme, tak myslím, že pro dnešní večer už jsme si to vybrali." 
"Jak víš, že to zrcadlo je stejně starý jako ty?" 

Viete čím si ma kniha získala? Samotným faktom, že ide o akýsi retelling (alebo teda skôr knihu inšpirovanú práve príbehom ) Rómea a Júlia. Videla som už veľa retellingov ale toto bude asi prvý, ktorý som prečítala. A musím Vám povedať, že absolútne si ma autorka získala. Príbeh bol nielenže postavený na nenávisti medzi doma rodmi, ale pridala k tomu ešte aj magický realizmus a kniha tak mala takú neskutočnú atmosféru a niečo, čo proste nevidíte každý deň.
Čo sa týka samotného príbehu, Jack (June) je mladé dievča, ktoré vidí duchov. Ale nejako to nerieši, pre ňu je to každodenná vec, nič výnimočné. Naopak, Saul pochádza z rodu, ktorý práve Jackovia (viacerí z jej predkov sa tak volali) nenávidia. Ale problém je, že síce June si je vedomá, že by sa s ním nemala rozprávať, takisto si ale nevie pomôcť a túži prísť na kĺb tomu, prečo sa ich rody nenávidia. A  tak, začne spolu so Saulom tráviť viac a viac času a obaja sa začínajú viac spoznávať a budovať si krehké priateľstvo medzi sebou.
Samotný príbeh ma veľakrát prekvapil, akým smerom sa uberal. Nedá sa povedať, že by bol veľmi predvídateľný aj keď samotným faktom, že sa jedná o retelling Romea a Júlii dosť napovedá, akým smerom sa bude uberať. Takisto, kombinácia retellingu a magického realizmu bola veľmi príjemná a nevídaná. 
A ak ste doteraz nečítali nič z magického realizmu, nemusíte sa moc obávať, Sem tam sa mi síce stalo, že som sa v príbehu malinko stratila, nebolo to nič také tragické a nemala som problém sa v priebehu pár viet znovu zorientovať. Takže, rozhodne sa nemáte čoho bát aj keď možno práve veľmi neholdujete tomuto žánru - určite si ho takisto obľúbite ako som si ho aj ja veľmi obľúbila.
Štýl písania autorky Emily Henry je taký typický a presne taký, aký by som si spájala s pojmom magický realizmus. Celý bol akýsi snový a magickosť z neho až sršala. Napriek tomu sa aj čítal veľmi dobre a ja som nemala problém sa do knihy začítať a presedieť pri nej aj nejakú riadne dlhú dobu. 

"Myslím, že raz keď si pocítil smútok,
všimneš si ho aj na iných ľuďoch." 

Milionkrát June od Emily Henry je naozaj skvelý príbeh, s ktorým ste sa určite nemali šancu ešte stretnúť na slovenskom a českom knižnom trhu. Je výnimočný a neobyčajný a rozhodne nie je taký, že by ste z neho chytali pocit, ako keby ste už danú knihu čítali. Nie, namiesto toho u Vás po prečítaní nechá veľmi pozitívne pocity a neviem ako vy, ale ja určite budem naďalej sledovať autorku a nenechám si újsť ani jednu jej knihu.



Za recenzný výtlačok ďakujem veľmi pekne vydavateľstvu Albatrosmedia. 
Knihu si môžete zakúpiť tu. 



1 Komentáre

  1. Moc pěkná recenze :) nad přečtením této knihy jsem uvažovala, ale až ted jsem se odhodlala. Nalákala jsi mě :)

    OdpovedaťOdstrániť