Marissa Meyer - Renegáti

RenegátiAnotácia: Ona touží po pomstě, on chce spravedlnost. První kniha dvoudílné série od bestsellerové autorky.
Renegáti jsou syndikát lidí s neobyčejnými schopnostmi. Vynořili se z trosek zničené společnosti a zavedli znovu řád tam, kde dosud vládl chaos. Jako obhájci práva a spravedlnosti jsou pro všechny symbolem odvahy a naděje. Výjimkou jsou zločinci, které kdysi svrhli. Nova má důvod Renegáty nenávidět a touží po pomstě. Jenže na cestě za svým cílem potká Adriana, který je Renegát. Dosáhne Nova nakonec své pomsty?


„Kdo se ničeho nebojí, nemůže být statečný.“



Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt nova and adrian renegadesSuperhrdinov milujem. Vždy som zbožňovala akčné príbehy prekypujúce zvratmi a ľuďmi s výnimočným schopnosťami. O nič menej než superhrdinov, milujem aj záporakov. V tejto dobe, sú takýchto príbehov plné nie len komiksy, ale aj filmy,  ktoré úplne ovládol Marvel (okay, ešte je tu pár dobrých DC seriálov). Byť ''nerdom'' už nie je nič výnimočné, Superhrdinovia sú proste in. No v klasických knihách sa o jich až tak často nepíše, alebo ma teda nezaujali ( naposledy som niečo také čítala pred 3 rokmi? Metalurga + ešte sú tú Dc Icons). Čím to teda je? Myslím si,  že práve rastúcou popularitu,  sa veľmi ťažko hľadá niečo originálne -  či už schopnosti alebo celkový dej. No keď som videla že knihu o hrdinoch vydala Marissa Meyer,  povedala som si, že ak to niekto zvládne napísať klasicky a zároveň originálne,  bude to práve ona.



,,Každá revoluce jde ruku v ruce se smrtí. Někteří musí zemřít, aby jiní mohli žít."


Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt sentinel renegades bookUž úplný začiatok knihy ma okamžite zaujal. Tentoraz sa nedostávame do sveta,  kde hrdinovia "pomahajú" vláde  alebo sú na voľnej nohe ako napr. taký Green Arrow. Renegáti- teda tunajší hrdinovia sú sami vládou. Ocitnete sa v svete,  do ktorého som sa aspoň ja ešte pri supehrdinskej-komiksovej knihe nedostala. V svete kde Renegáti vládnu mestu,  určujú zákony a vykonávajú spravodlivosť. Samozrejme, žiadna vláda nebola nikdy dokonalá a inak to nie je ani v ich svete. Bola som riadne zvedavá, aké nové schopnosti autorka vymyslí. Popravde, aj keď ich tam bolo pár naozaj úžasných (Red assasin,Sentinel...), väčšina z nich boli práve tradičné schopnosti aké poznáte z  najviac komerčných komiksov. Napr. Captain Chromium - (skoro) nezraniteľný muž, ktorý je vodcom Renegátov a strašne mi pripomína Captaina Americu. Takýchto postáv tu bolo viac, čo ma spočiatku sklamalo, no potom mi napadlo, že autorka predsa len nadviazala na jej obľúbené re-tellingy, a tak tie podobnosti použila narokom. A tu prišla vec, ktorú na tejto autorke zbožňujem najviac -  dokázala to,  že neviete či vlastne stojíte na strane hrdinov alebo záporakov.


Z prstů mu vytryskly proužky dýmu. „Pojďme být superhrdiny!“ 


Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt renegades fan artAnarchisti,  ako už vypovedá ich názov bojujú za úplnú slobodu a voľnosť. Aj keď aj tu sa nájdu výnimky,  všeobecne nejde o skupinu ľudí,  ktorá by páchala zlo s cieľom ničiť. Ide im skôr o to,  aké negatívne dôsledky zo sebou priniesla vláda Renegátov,  a tak sa ju snažia zvrhnúť radikálnym spôsobom. Každý má byť zodpovedný za seba a hrdina nie je len človek,  ktorý má nejaké výnimočné schopnosti. Vďaka tomu,  že hrdinovia organizujú pre obyčajných ľudí skoro všetko,  ľudia zleniveli. Od čias za ktorých Anarchisti bojovali za to,  aby ich vôbec brali ako ľudí a nebrali schopnosti ako niečo zlé,  sa dostali do bodu,  kde sa pre nich stali ľudia so schopnosťami skoro bohmi. Prestali sa spoliehať na seba a všetky svoje problémy nechávajú na Renegátov, čo je strašne dobrá myšlienka na rozvinutie v superhrdinskom prostredí. Nebolo by teda lepšie  ak by nemal schopnosti nikto?



“Jak dlouho bude trvat, než se lidstvo dobrovolně vzdá svobody a zodpovědnosti? Za jak dlouho zapomene, co ty věci znamenají?”



Súvisiaci obrázokTo je otázka,  ktorú si často kladie hlavná hrdinka príbehu -  Nova. Nova je Anarchistka, dokonca veľmi vysoko cenená, ako neskôr uvidíte. Celú jej nenávisť voči Renegátom podnietilo jej detstvo, kedy ju spoľahlivosť na Renegátov stála to najcennejšie - jej vlastnú rodinu. Na začiatku knihy však zistí, že  pôvodnými plánmi Anarchistov, Renegátov neporazia, a tak sa musí dostať priamo do centra hrdinov a získať informácie inak. No napriek tomu nečakajte postavu, ktorá každého nenávidí a jediné o čo jej ide je pomsta. V tejto knihy  nie sú skoro vôbec žiadne hranice medzi dobrom a zlom , autorka poukazuje na to, že pôvod postáv a hlavne schopnosti nemenia vnútro človeka. Nova mala fakt úžasné myšlienky, na spoločnosť ako celok  a aj ľudskú povahu, no zároveň som mala pocit, že je to zase ten typ hrdinky, ktorá to nemá dotiahnuté. Vieme, že chce zvrhnúť Renegátov, no čo potom? To je otázka na ktorú dúfam, že dostanem odpoveď v pokračovaní. V utajení Nova spozná tím Renegátov, na čele s Adrianom (taktiež má zaujímavé rodinné postavenie u hrdinov), ktorý má jednu z najlepších schopností o akých som počula. Páči sa mi ako sa s tým autorka vyhrala, a tak som naozaj zvedavá kde až dokáže posunúť jeho hranice. Adrian však tiež skrýva svoje vlastné tajomstvá, a taktiež často vedie boj sám so sebou o tom čo je správne a čo nie. Tu aj začína taká jemná romantická linka medzi ním a Novou, no našťastie sa tomu nevenovala veľká pozornosť. Zvyšok tímu je tiež veľmi zlatý, no mám pocit, že im bola venovaná príliš mala pozornosť. Aj keď by som od knihy privítala oveľa viac akcie, určité časti, kde sa nič nedialo mohlo byť  trochu viac využité práve na vedľajšie postavy. 


Celkovo ma kniha bavila a užila som si jej čítanie, no práve to, že som čakala viac akcie, trochu viac rozvinuté postavy a taktiež tie prekvapivé odhalenia, ktoré ma absolútne neprekvapili, prispelo k tomu, že knihe môžem dať max len 4 kačičky, Aj tak sa ale teším na pokračovanie, pretože táto autorka nie je schopná napísať zlú knihu :)


 

Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem Albatrosmedia. Knihu si môžete kúpiť napr. TU 



0 Komentáre