Everything Everything (Movie review)

Scenárista: J. Mills Goodloe, Nicola Yoon
Autorka knižnej predlohy:  Nicola Yoon
Herecké obsadenie:
Maddy - Amandla Stenberg
Olly - Nick Robinson
Pauline - Anika Noni Rose
Stručný dej: 17ročná Maddy má nezvyčajnú chorobu, vďaka ktorej nemôže vychádzať z domu. Jej celý život sú prakticky knihy, jej mama a jej zdravotná sestra Carla. Jedného dňa sa ale zjaví sťahovacie auto. A tam zbadá Ollyho. Spoznajú sa cez maily. Vďaka Ollymu si začne Maddy uvedomovať, že vlastne nežije a toto odštartuje dobrodružstvá Maddynho nového života.

Trailer:

Everything Everything som už čítala a musím povedať, nebolo to nejako extrémne špeciálne, ale stále to bolo dosť dobré na to, aby keď som sa dozvedela, že bude film, tak som sa nesmierne potešila. Dokonca, aj výber hercov ma veľmi milo prekvapil, čakala som nejakú katastrofu, ale či už Amandla alebo Nick, obaja sa na svoju rolu geniálne hodili. A asi najlepšia správa bolo, že to dávali aj u nás v kine - a ja som mohla na film zajsť do kina.

Do adaptácie knihy, či už filmovej alebo seriálovej, sa vždy púšťam s takou maličkou dušičkou, lebo sa bojím, aby to scenárista/réžiser nepokazili. A obzvlášť to patrí pri knihách, ktoré mi nejako utkveli v pamäti, alebo sa mi aspoň trošku páčili - na jednej strane som na ne strašne zvedavá, ale na druhej sa bojím neskutočne, že čo s tým producenti spravili. A tu sa mi zas raz potvrdilo, že moje obavy boli zbytočné a celý filmový štáb sa s tým pohral bravúrne.

Amandla Stenberg. Možno sa Vám zdá povedamá a to má svoj dôvod - totižto, pred pár rokmi hrala Hrách o život - a to skoro každý videl. Neviem si predstaviť lepšiu herečku, ktorá by dokázala stvárniť Maddy ako Amandla - tej totižto tá rola sadla ako mucha na lep. Spolu s Nickom mali neskutočnú chémiu a dobre sa na nich pozeralo na plátne. A to isté platí aj o Nickovi. Ťažko by som si predstavila nejakého iného herca, ktorý by stvárnil Ollyho.

Veľká časť knihy sa odohrávala prostredníctvom e-mailov, sms-iek a takisto akýmsi predstavami Maddy, že sa s Ollym rozpráva aj v skutočnosti. Bála som sa, ako to zakombinujú do filmu. Celkom šikovne sa pohrali so sms-kami, ktoré graficky nerušili scénu, ktorá bežala ale pritom tam dobre zapadali. Neboli ani nejako moc rýchle, že by bol problém ich prečítať, alebo naopak, zbytočne dlho neostávali na obraze a nerušili.

Z Everything Everything som bola veľmi milo prekvapená a rozhodne neľutujem svoje rozhodnutie ísť na film do kina - stálo to za to a oplatilo sa to vidieť. Film nebol zbytočne pretiahnutý, všetko išlo svojím tempom, herci hrali naozaj super, soundtrack sa podaril a hodil sa k scénam. Celkový dojem z filmu je rozhodne pozitívny a niekedy v budúcnosti si ho určite zasa rada pozriem.

Inak, Amandla získala ďalšiu rolu vo filme podľa knihy, a to konkrétne bude hrať hlavnú postavu v The Hate You Give, ktorú som síce nečítala, ale rozhodne plánujem niekedy v budúcnosti.

A vy? Videli ste film? Čo si o ňom myslíte? Ako sa Vám páčila Amandla a Nick vo svojich roliach? Napíšte mi do komentáru a rozhodne sa poteším aj každému odporúčaniu na film, ktorý by som si mala pozrieť (a nemusí byť podľa knihy).