Sarah J. Maas - Kráľovná v tieňoch

Anotácia: 
Štvrté pokračovanie najúspešnejšej fantasy série súčasnosti Trón zo skla. Prečítaj a podľahni – séria Trón zo skla je aj tvoja nová závislosť. Celaena sa vracia do nenávideného impéria. Aby sa pomstila. Aby zachránila svoje kedysi mocné kráľovstvo a postavila sa zoči-voči tieňom z minulosti.Odkedy akceptovala svoje férske dedičstvo, už nie je najobávanejšou nájomnou vrahyňou Celaenou Sardothien.
Teraz je Aelin Galathynius, dedička terrasenského kráľovského trónu. No kým sa zmocní trónu, musí bojovať. Za svojho bratranca - bojovníka ochotného za ňu položiť vlastný život. Za svojho priateľa - mladíka spútaného v temnom väzení. A za svoj ľud zotročený surovým kráľom, za ľud očakávajúci návrat kráľovnej.



“It’s Aelin now,” she snapped as loudly as she dared. “Celaena Sardothien doesn’t exist anymore.” 

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt queen in shadows

Sériu Trón zo Skla som objavila už dávno keď ma tie úžasné recenzie (aj od autorov ako je Rick Riordan) presvedčili že jej musím dať šancu.Prečítala som prvý diel, ktorý ma úplne dostal svojou hrdinkou Cealenou- hneď sa dostala na môj top list postáv. Neviem ako sa to stalo, ale nejak som už vynechala pokračovania, až kým som pred mesiacom nezbadala Trón na poličke a povedala si že tomu treba re-reading. Za pár dní som prečítala aj druhý a tretí diel.Potom nasledovalo "nekonečné" čakanie na Kráľovnú v Tieňoch. Stálo to za to? Myslím že odpoveďou je, že práve táto kniha je zatiaľ moja naj z celej série.




“Ten years of shadows, but no longer. Light up the darkness, Majesty.” 

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt throne of glass worldAk si odmyslíme prvú kapitolu ktorá mi trhá srdce....Kniha začína návratom Celaeny - teda už skôr Aelin do Riftholde. V tú sekundu mi bolo jasné že môžme očakávať nejaký geniálny plán a akciu...ale to čo priniesla kniha ďalej som fakt nečakala. Stále mám problém uveriť že toto všetko sa stalo v jednej knihe (treba blízky re-reading), čo môžno bude aj tým, že som ju prečítala neskutočne rýchlo(plánovala som si nechať trochu času a čítať pomaly, kedže čakanie bude utrpením). Kniha je síce plná akcie, že pomaly nemáte kedy vydychnúť,ale keď už príde tá nejaká pokojná situácia , úplne zasiahne vaše emócie. Presne toto je dôvod prečo považujem túto sériu, ale hlavne aj (zatiaľ, uvidíme čo ďalšie) túto časť za vrchol teen-fantasy vôbec.Pre mňa, veľkého milovníka fantasy sú tieto knihy ako pohladenie po duši (aj keď pár krát som skoro dostala infarkt ) 


“But she was her own champion now.” 


Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt throne of glass world

Toto je kniha kde je Aelin už úplne slobodná. Nepracuje pre kráľa, nesnaží sa dostať k Maeve, ani netrénuje s Rowanom ( no teoreticky :D ). V tejto knihe je vidno zmenu postavy Celaeny ktorá už nie je len tajomnou vrahyňou , ale budúcou kráľovnou. Bolo vidieť ako sa sama s tým stále vyrovnáva, veď predsa takáto zmena a zodpovednosť sú niečo v čo už môžno ani nedúfala. Taktiež tu bol výrazný posun jej postavy z hľadiska toho ako často neverila iným ľudom a všetko robila radšej sama. Áno, stále sa snažila chrániť svojich najbližších, ale bola ochotná ich nechať jej pomôcť v ťažkých situáciach, lebo vedela že im môže veriť. To sa mi veľmi páčilo kedže takto môžeme vidieť že už to nie je to "dieťa" ktoré sme videli v prvej knihe. Aelin vie stále byť chladnokrvnou vrahyňou, no tentoraz už nie na nikoho príkaz, ale kvôli budúcnosti pre svoj ľud. Ak som ju neskutočne milovala už v prvej knihe, teraz si ma získala ešte viac a určite patrí medzi najlepšie napísane fantasy hrdinky vôbec.


“Where will we go?"
"I hear hell is particularly nice at this time of year.”
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt throne of glass fan art
Atmosféra knihy bola v celku pochmúrna, kedže adarlanský kráľ sa v tomto dieli úplne odviazal. Vedel že sa niečo chystá a tak robil ešte krutejšie rozhodnutia ako sme zvyknutí. To sa odrazilo na už teraz špinavom a temnom hlavnom meste. Tak isto k tomu prispel pohľad Doriana,ktorý určite nenechal nikoho chladným, nehovoriac o Manon a temnom Morathe (neviem prečo som si vždy predstavovala že to je niekde úplne na severe) kde sa buduje armáda plná temných bytostí. Napriek tomu sa tu ako vždy nájdu vtipne sarkastické momenty, ktoré by si Aelin neodpustila. Celkový dojem z atmosféry je geniálny, kedže vždy ako sa pozriem  len na obláku, viem si predstaviť úžasný svet ktorý nám autorka vykreslila + zároveň sa na mňa vyvalia pocity z tejto knihy.

 “Fire-breathing bitch-queen.” 

V tejto knihe sa objavilo veľa nových postáv, no napriek tomu sa veľa priestoru venovalo aj tým starým.
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt throne of glass fan artNajviac som očakávala príchod Arobynna, kedže som čakala že sa tu už niekedy objaví. Bol presne taký akého som si ho predstavovala, krásny a nebezpečný. Boli chvíľky keď som ho skoro mala rada.Skoro.
Viem že veľa ľudí úplne miluje Chaola, no ja som ho neznášala od prvej knihy. Neviem prečo, no proste ma nudil a nepáčil sa mi. Tu mi to už len potvrdil, kedže sa často správal ako úplný idiot.Áno, mal svoje momenty kedy spravil veci za ktoré ho uznávam...ale aj tak som rada že už to medzi ním a Aelin nie je tak ako to bývalo napr. v dvojke. 
Nesryn ktorá sa tam často vyskytovala pri ňom mi naopak nevadila, prišla mi ako správna silná žena, ktorá vie za čo bojovať. 
Dorian. Ach Dorian :( Po skončení tretieho dielu som bola neskutočne smutná čo sa to s ním deje, kedže on bol moje zlatíčko už od prvého momentu v knihe. Aj keď bolo hrozné vidieť ho v takomto stave, myslím že to v budúcnosti ovplyvní veľa dôležitých vecí a aj tak som sa stále tešila na jeho scény.
Manon. Tak Manon ma neustále neprestáva prekvapovať. Je proste úžasná bad-ass hrdinka, aj keď často fakt neviem čo od nej čakať, čo je na tom najlepšie.Dúfam že sa čoskoro vzbúri a bude sama sebou, kedže má veľké predpoklady na to aby sa zaradila medzi moje top hrdinky.

“Fae warriors: invaluable in a fight—and raging pains in her ass at all other times.”

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt rowan fanart Aediona som mala rada už v minulej časti a to sa nezmenilo ani teraz. Je to ten typ postavy na ktorú sa môžte vždy spoľahnúť a som rada že je po Aelinom boku. Ich stretnutie bolo krásne a taktiež mal super scény s Rowanom. Obaja sú dosť žiarlivý keď ide o Aelin, ale napriek tomu ju obaja milujú na toľko,že sú ochotní sa nezabiť. Dúfam že dostane ešte viac priestoru, lebo si ho zaslúži.
Lysandra bola spomenutá už v predošlých dieloch, kde bolo očividné že ju Aelin neznáša pretože je rozmaznaná a hlúpa. O to viac som bola prekvapená jej  príchodom do knihy. Je proste perfektná a každá jej scéna stála za to.Ale viac vám už nepoviem, lebo stojí za to sa nechať prekvapiť.
Najlepšie teda  na koniec...Rowan! Rowan je jednou z mojich najobľúbenejších postáv, takže keď sa tam objavil bola som úplne šťastná. Už v trojke som cítila silnú chémiu medzi ním a Aelin, no ich puto je oveľa silnejšie než obyčajná príťažlivosť čo tento diel úplne potvrdil. Rowan je z najviac skúsený bojovník a tak si ho neviem predstaviť inde než pri pomáhaní Aelin získať naspäť jej kráľovstvo.Jeho povaha je naďalej veľmi komplikovaná, ale pomaly sa nám odhaľuje aj jeho iná stránka...Proste ho zbožňujem. Veľmi.

Knihe nemôžem dať inak ako 5 kačičiek + je to najlepšia kniha akú som tento rok čítala! 
Za recenzný výtlačok ďakujem veľmi pekne vydavateľstvu Slovart. 
Knihu si môžete kúpiť napr. TU




2 Komentáre

  1. Tiež idem dnes písať recenziu na tento diel a súhlasím, bolo to výborné čítanie, Aelin sa konečne začala správať ako kráľovná, hoci občas ma trošku vytáčala, ale na to mala ona vždy talent :D Mňa si nesmierne získal Rowan, Chaola som mala rada, ale potom to akosi opadlo a teraz ho tak nejako iba tolerujem :D Asi jediné, čo mi trošku vadilo, bolo prvých zrhuba dvesto strán, ktoré sa podľa mňa dali zoškrtať, aby to bolo dynamickejšie a nemusel byť až taký dlhý úvod :-) Ale inak opäť výborný diel, v recenzii si to super vystihla :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Hejže? :) Zatiaľ najlepšia časť! Som zvedavá na pokračovanie...ale trochu sa bojím tej knihy z Chaolovho pohľadu.Ale tak snáď to bude vpohode.Aelin vie vytáčať to je pravda :D ale tak to už k nej patrí.Och Rowan je úžasný <3.Hm, ten úvod, no niečo na tom bude...ale zas neskôr sa to vynahradilo!

    OdpovedaťOdstrániť