Sarah J. Maas - Kráľovstvo popola

Kráľovstvo z popola (Trón zo skla 7)Anotácia: Aelin Galathynius sa zaprisahala, že zachráni svoj ľud, aj keď cena, ktorú za to treba zaplatiť, je nepredstaviteľne vysoká. Keď ju kráľovná férov Maeve uväzní v starodávnej železnej truhle a niekoľko mesiacov mučí, jedinou nádejou na prežitie je len Aelinina ohnivá vôľa a strašná istota, že ak ju Maeve zlomí, bude to znamenať skazu pre jej milovaných. S každým ďalším dňom však jej pevné odhodlanie nepoddať sa čoraz viac slabne... Kým je Aelin v zajatí, jej priateľov a spojencov osud zaveje na všetky svetové strany. Niektoré putá sa posilnia, iné sa spretŕhajú naveky. A keď sa ich cesty znovu spoja, všetci musia bojovať, ak Erilea nemá padnúť. V napínavom záverečnom diele svetového bestselleru od Sarah J. Maas bude musieť Aelin zviesť posledný, najťažší boj pre záchranu seba samej – a pre prísľub lepšieho sveta.




„Dieťa mieru, nie vojny.“



Kingdom of Ash (Throne of Glass, #7) by Sarah J. MaasNeskutočne rýchlo zbehol ten čas, neverím, že už je to 5 rokov od kedy u nás vyšiel prvý diel  série - Trón zo skla. Strávila som päť rokov čítaním týchto kníh, a tak sme sa konečne dostali do finále. Popravde, moje očakávania boli pomerne vysoké, predsa som si knihy aj postavy zamilovala a bola som zvedavá ako sa autorka popasujem s jej ukončením. Keďže ide o komplikovanú sériu, ktorá obsahuje veľa pohľadov a dejových liniek, viem si predstaviť aké je to ťažké nájsť uzavretie príbehu, ktoré dostatočne ohúri a uspokojí čitateľov. Podarilo sa jej to teda?

„Nájdem ťa.“

Po poslednom cliff-hangeri (teda pre mňa, kedže som Vežu na úsvite vynechala) sa čitateľ ako aj postavy nachádzajú v neistej, komplikovanej situácií. Maeve uniesla Aelin a aj keď zanechala za sebou plán ako ďalej pokračovať, všetci vedia, že to dostatočne dlho pri blížiacej vojne nevydržia. Nachádza sa tu viacero rozprávačov, ktorí vykresľujú situáciu na rôznych frontoch. Kým Rowan s Lorcanom, Gavrielom a Elide sa snažia získať Aelin čo najskôr naspäť, Manon a Dorian sú na ceste k zjednoteniu bosoriek a nájdeniu zvyšných wardkľúčov. Samozrejme je tu aj Chaolova, Aedionova a Lyssandrina linka, taktiež aj ďalšie postavy, no prvotne spomenuté línie mi prišili najviac dôležité a zaujímavé. Čo som si však všimla až teraz, na rozdiel od väčšiny autoriek, ktoré ak majú veľa postáv a pohľadov, zvyknú na začiatku kapitoly aj napísať meno pre zorientovanie, Sarah to nerobí. No napriek tomu, vždy ihneď viem o akú postavu ide, čo ukazuje jej spisovateľský talent. Chápem, že bolo potrebné ukázať všetky pohľady a vykresliť prvotné bitky, ktoré vedú k vyvrcholeniu, no bohužiaľ boli momenty keď sa mi to všetko zlievalo ako keby som čítala dookola to isté, príliš veľa detailov. Aj keď popravde taká asi aj vojna je. 

„Je čas aby sme sa stali lepšími, ako boli naše staré matky.“

Jednoznačne však musím hovoriť o vývoji postáv. Hlavne o veľkej trojke postáv s ktorými to celé začalo. Všimla som si, že väčšina ľudí už nemá rada Aelin, pretože sa tak rapídne líši od tej postavy, ktorú sme si na začiatku všetci zamilovali. No ja mám zase opačný názor - myslím, že to ako sa správa teraz je geniálne a konečne reálne vykreslenie toho, čo tie roky utrpenia spravia s človekom. Skôr by som sa čudovala, keby sa jej ako hlavnej postave nezmenil takto rapídne charakter. Na druhu stranu Rowan, no tu som sklamaná. Od kedy je s Aelin, jeho postava sa stala len doplnkom, ktorý nemá žiadnu osobnosť a jeho jedinou charakterovou črtou je posadnutosť Aelin. K Manon a Dorianovi, stále platí, že sú mojimi najobľúbenejšími postavami v tejto sérii, no mám pocit, že Dorian mohol dostať trochu viac priestoru. V poslednom rade Chaol, nikdy som ho nemala rada a nezmenila som názor ani teraz, príde mi úplne ako zbytočná postava, ale aspoň teda už nebol až taký otravný ako zvyčajne, čo je progres. Aj keď mám pocit, že to bude spôsobené jeho manželkou Yrene, ktorá mi naopak sadla, bola silná a zaujímavá postava.

„Nepoddáš sa.“

Celkovo, tato kniha bola jazda plná akcie, vzťahov, vojny a geniálne vymyslenej krajiny, ktorá ma stále čo nové ponúknuť. Musím uznať, že autorke sa podarilo poukázať a spomenúť si na všetky dôležité časti príbehu, ktorý vytvorila. Najviac sa mi páčili časti s bosorkami, ktoré sme doteraz nemali šancu stretnúť, ako aj dejová linka s bohmi a Valgami. Bolo super sa vrátiť do tohto sveta a posledný krát sa stretnúť s obľúbenými postavami. Ak však mám byť objektívna, kniha by sa dala skrátiť a niektoré pasáže sa trochu tiahli. Taktiež koniec série, nebol veľmi podľa môjho gusta, musím povedať, že som čakal niečo iné, menej predvídavé a rozprávkové. Preto knihe nemôžem dať plné 5 kačičky, no na menej než na 4 to však určite nie je.


Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Slovart. Knihu si môžete kúpiť napr. TU

2 Komentáre

  1. Toto je svedectvo, ktoré poviem každému, aby počul. Som ženatý / vydatá 4 roky a piaty rok môjho manželstva mala ďalšia žena kúzlo, ktoré mi vzalo manžela a môj manžel ma opustil a naše deti, a my sme trpeli 2 roky, kým som nemal na mysli miesto, kde je to skvelé muž Dr, Adeleke, ktorý niekomu pomohol a rozhodol som sa ho skúsiť, aby mi pomohol priviesť môjho manžela domov, a verte mi, že mu pošlem iba moju fotku s mojím manželom a on ma požiadal, aby som dostal potrebné veci a po 24 hodinách ako mi povedal, videl som, že auto vjelo do domu, a hľa, bol to môj manžel a prišiel ku mne a našim deťom, a preto som rád, že sa každý z vás môže podobným stretnúť s týmto mužom a mať svojho milenca späť k svojmu ja ,, Jeho e-mail: aoba5019@gmail.com môžete ho tiež kontaktovať na WhatsApp: +27740386124 ... Budete radi

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pozor! Ak niekoho milujete a záleží vám na ňom, urobíte všetko pre to, aby ste s ním boli, som Raymond, moja bývalá priateľka, milujem ju tak veľmi, keď sme sa rozišli, nikdy na ňu neprestanem myslieť, musím niečo urobiť aby som ju získal späť, to bolo, keď som začal čítať články o tom, ako získať späť milenku, videl som článok, ktorý hovoril o ADELEKE OBA a o tom, koľkým ľuďom pomohol priviesť späť jeho milenku, kontaktoval som ADELEKE OBA na WhatsApp, všetko som vysvetlil ho a čarovať na moju bývalú priateľku, ktorá mi v ten istý deň zavolala a začala ma prosiť, a dnes sme opäť spolu, miluje ma a chichoce sa mi viac ako predtým a čoskoro sa vezmeme, kontaktujte ADELEKE OBA dnes na WhatsApp čísle +27740386124 alebo mu môžete poslať e-mail; aoba5019@gmail.com ... Je to najlepšie kúzlo, ktoré môžete kontaktovať o pomoc, vďaka neskôr

    OdpovedaťOdstrániť