Sarah J. Maas - Na dvore z hviezd a mrazu

Na dvore z hviezd a mrazu (Novela k sérii Na dvore z tŕňov a ruží ...Anotácia: Novela k jednej z najúspešnejších fantasy ság Na dvore z tŕňov a ruží!
Feyre, Rhys a ich priatelia sú zaneprázdnení odstraňovaním škôd, ktoré počas pohnutých časov vojny utrpel Nočný dvor a taktiež značne zmenený zvyšok sveta. Ale Zimný slnovrat je konečne tu a s ním aj zaslúžený oddych.
No ani slávnostná atmosféra nedokáže celkom zahnať temné tiene minulosti a Feyre zisťuje, že tí, na ktorých jej najviac záleží, sú poznačení hlbšie, než si pôvodne myslela - a že rany, čo utŕžili, môžu mať nedozerný vplyv na budúcnosť celého dvora.
Povinné čítanie pre všetkých fanúšikov bestsellerovej trilógie o ďalších osudoch hrdinov, ktorých si zamilovali čitatelia po celom svete.





Feyre's Hand : acotarMyslím si, že túto sériu netreba už asi nikomu predstavovať. Druhý diel ACOTAR-u ešte stále patrí medzi moje najobľúbenejšie pokračovania sérií, pretože sa zriedka stane, že pokračovanie radikálne prekoná prvý diel. Posledný vydaný – tretí diel bol stále vysoko kvalitný, no bohužiaľ na predošlý to nemalo. Autorka stále plánuje pokračovať vo vydávaní kníh, no ešte pred tým, vyšla táto novela. Sarah naozaj vie napísať dobré novely, ako to ukázala pri mini príbehom ku knihám Trón zo skla. Preto som nemohla vynechať ani tento najnovší prírastok a rozhodla sa napísať mini-recenziu.



a court of frost and starlight | A court of mist and fury, A court ...Prvé, čo by ste mali vedieť pred čítaním tejto knihy, je že sa absolútne neposúva v deji série a je naozaj len takou vsuvkou ktorá ma skrátiť čas na pokračovanie. Preto som od nej očakávala, že teda nám ukáže viac z vnútra postav, ich myšlienok a ako sa vysporadúvajú  so situáciou po vojne, ktorá ich všetkých poznamenala + poskytne nejaké vtipné momenty, ktoré by mali byť samozrejmosťou pri povahe postáv ako Amren alebo Cassian. Bohužiaľ, to nenaplnilo sú moje očakávania. Neviem čo sa stalo, ale mala som z knihy pocit ako keby to autorka napísala, len preto aby niečo vyšlo alebo neviem. Jediná postava ktorej myšlienky  boli viac-menej ukázané bola zase Feyre, ktorá sa snaží zase nájsť cestu k umeniu a udobriť Nestu s rodinou. Teda nič nové... Rhys. Ach Rhys neviem čo k nemu povedať. Prišiel mi vykreslený až trochu povrchne, starajúc sa len o Feyre a nič iné. Mám pocit, že všeobecne je oveľa zaujímavejšou postavou než bol v tejto novele, čo ma sklamalo. 



icandrawthings: “ I haven't read A Court of Frost and Starlight ...
K ostatným sa nemám veľmi ako vyjadriť, keďže dostali fakt že minimum priestoru, pričom by ma zaujímali oveľa viac, čo je fakt škoda. Na druhu stranu, som rada že som sa mohla vrátiť do prostredia tejto série, lebo svet je fakt úžasný a mala som taký pocit nostalgie. Avšak berúc do úvahy nevyužitý potenciál tejto novely, bola by som radšej ak by táto novela bola radšej v skrátenej forme súčasť epilógu predošlého dielu. Preto jej nemôžem dať viac než 2 kačičky a dúfam, že autorka si všetko čo tomu chýbalo nechala na pokračovanie.



Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Slovart. Knihu si môžete kúpiť napr. TU

0 Komentáre