Goodreads Challange už 5 rokov | part 1

Poznáte Goodreads? Goodreads je portál, ktorý združuje čitateľov kníh, vlastne je to niečo ako knižný facebook.  Je to americká stránka, na ktorej sa ale nachádza aj veľká komunita slovenských a českých čitateľov. Takisto si tam môžete pridávať rôzne knihy, ktoré čítate, roztriediť ich do poličiek (podľa roku vydania, podľa roku kedy ste ich čítali, podľa žánru, podľa čohokoľvek, je to iba na Vás). 

Ja sama som na Goodreads už od októbra 2013. Je to priam neuveriteľné, ale som tam už skoro 6 rokov. A cez 5 rokov sa už aj zapájam do Goodreads výzvy. A preto som sa rozhodla sa pozrieť na túto výzvu a ako som sa s ňou pobila každý rok. 
Inak, budem veľmi rada, ak si ma na Goodreads pridáte - Tu je odkaz na môj profil. 
Hlavne nesmiem zabudnúť spomenúť pred začiatkom, že nikdy si neznižujem hranicu kníh, ktorú zadám do výzvy. Maximálne ju zvyšujem ak sa mi naozaj počas roku darí. 

Rok 2014 

V tomto roku som si ako výzvu dala prečítať 100 kníh. Sama som tomu neuverila, ale nakoniec som prečítala 113 kníh, a teda, skoro 10 kníh každý jeden mesiac. 
Dokopy som prečítala 36 342 strán čo je priemerne 322 strán/kniha. Takisto, keďže to bol jedným z mojich prvých rokov na Goodreads, celkovo som dávala veľmi vysoké hodnotenie. 
Musím povedať, že od roku 2014 sa mi riadne zmenil čitateľský vkus. Viacmenej som aj náročnejšia a už toľko nerozdávam 5* a 4* hodnotenia ako sa mi zachce. 
V ten rok som takisto prečítala aj viacero kníh, ktoré som si celkom istá, že by som zbožňovala aj keby po nich siahnem tento rok - a to je určite Nočný cirkus od Erin Morgenstern. 
Takisto som v ten rok prečítala viacero sérii, ktoré zbožňujem doteraz - Pekelné stroje od Cassandry Clare, Upírsku akadémiu od Richelle Mead, Medený jazdec od Paulliny Simons. 
A prečítala som aj neskutočné množstvo kníh, ktoré viem, že by som teraz po nich už ani nesiahla - ale o tom ani rozprávať nechcem, je to celkom jedno. 
Najdlhšia kniha, ktorú som inak tento rok prečítala bola Hra o tróny od George R. R. Martin. Je vtipné, keď si predstavím moje 15 ročné ja ako číta Hru o tróny. A druhá vec je, že by som bola odprisahala, že to bolo tak 2 roky dozadu a nie už pomaly 5 rokov. 


Rok 2015 
V tento rok ak si pamätám dobre, som dokonca výzvu navyšovala. Ale aj to iba z toho dôvodu, že som ju pôvodne nastavila na menší počet kníh. Mojou výzvou bolo 88 kníh, čo som úspešné splnila prečítaním 89 kníh. 
Dokopy som prečítala 28 829 strán, čo je priemerne 324 strán/kniha. Tento rok som už aj rozdala viac rozmanité hodnotenia ako rok predtým. 
Čo je zaujímavé, práve v tomto roku som začala čítať sériu Trón zo skla. V tom čase už boli vonku 4 knihy a všetky 4 som v ten rok prečítala. Takisto som pokračovala v čítaní sérii Mesačné kroniky od Marissy Meyer. 
A myslím, že toto bol rok, keď som sa rozbehla s čítaním v angličtine. Tiež som hlavne v ten rok čítala dosť New Adult kníh. Objavila som Elle Kennedy a jej úžasnú sériu Off Campus o hokejistoch, ktorá je tiež takisto aj veľmi vtipná a naozaj som si ju obľúbila. 
Takisto som v ten rok zažila jedno z najväčších sklamaní v mojom čitateľskom živote - zbožňovala som Pád a celú sériu o anjeloch od Lauren Kate, a tak som sa pustila aj do Slzu, ktorý sa mi veľmi páčila. A tak som sa tešila aj na pokračovanie, Vodopád. A z toho som bola tak sklamaná, že som ju ani nedočítala. Čo bola myslím, jedna z prvých kníh ktorú som nedočítala. 


Rok 2016 
V tento rok som si zasa raz dala o niečo nižšiu výzvu ako rok predtým - či už to bolo brigádou, školou, kamarátmi, mala som čoraz menej času na čítania. Tento rok som si dala výzvu prečítať 70 kníh a nakoniec som prečítala 71 kníh. 
Dokopy som prečítala 24 718 strán, čo je priemerne 348 strán/kniha. Tento rok som najčastejšie rozdávala 4* hodnotenia.
V tento rok som zasa raz siahala viac po New adult a Young adult knihách. Okrem iného som prečítala Sul more od Ruty Sepetys, ktorá je asi jednou z najobľúbenejších kníh, ktoré som čítala ten rok a pravdepodobne aj celkovo. Rutu Sepetys som si ako autorku takisto veľmi obľúbila a nedávno vyšiel aj film, ktorý je založený na inej jej knihe - Medzi odtienmi sivej, ktorá sa myslím volá Ashes in the snow. 
Okrem iného, tento rok vyšla My Lady Jane od troch autoriek, ktorá je jedna z mojich najobľúbenejších kníh. Proste táto kniha bola skvelá a ja už sa neviem dočkať kedy sa pustím do jej pokračovania, ktoré mám na poličke už hádam celú večnosť. 
Inak som mala počas celého roku celkom šťastie na knihy a nejako žiadna kniha ma vyslovene nesklamala. 


Nakoniec som sa rozhodla rozdeliť tento článok na dve časti, keďže som nečakala, že sa pri spomínaní na tieto roky takto rozpíšem. Budem rada, ak mi dáte nejakú spätnú väzbu, či sa Vám tento typ článku páčil a či by ste v budúcnosti privítali možno aj článok, kde sa viac rozpíšem o knihách, na ktoré som počas týchto rokov zmenila názor. 

0 Komentáre