Cynthia Hand ~ Posmrtný život Holly Chaseovej

Názov: Posmrtný život Holly Chaseovej
Autorka: Cynthia Hand
Séria: -
Žáner: Retelling, YA
Počet strán: 324 strán
Hodnotenie na GR: 4.00*/6 217 hodnotení



Anotácia:
Před pěti lety na Štědrý večer navštívili Holly tři duchové, aby jí ukázali, jaká se z ní stala zkažená a sobecká dívka, a žádali ji, aby se změnila a vše napravila.Ale Holly to odmítla.
A pak zemřela.
Nyní pracuje pro super tajnou společnost jako Duch minulých Vánoc a snaží se napravit další sobecké lidi, jako byla ona sama. Holly zůstává stále ve věku sedmnácti let, zatímco její rodina a přátele žijí bez ní. Ale letos se vše změní!


Prvýkrát ma na tejto knihe zaujala originálna americká obálka. A popravde, už dlho som nečítala žiadny retelling práve na Vianočnú koledu a tak, samozrejme že som siahla po tejto knihe. Áno, kniha sa skôr hodí na vianočné obdobie, ale aj počas teplých letných dní sa treba niečim schladiť -a  čím iným ako knihou, ktorá je zasadená do zimného obdobia. 

"Bez príbehov sme všetci len opustené ostrovy."

Holly Chaseová bola obyčajné dievča. Trošku namyslená, nevážila si ostatných ľudí, správala sa namyslene a všetko brala ako samozrejmosť. A potom proste zomrela. Lenže, tým tento príbeh nekončí. Nie, namiesto toho sa z Holly stáva člen tajnej spoločnosti a je z nej Duch minulých Vianoc. Lenže, ako Duch minulých Vianoc nemá len povinnosť na Štedrý deň. Nie, to nikto zo spoločnosti nemá. Samotný výber Skruža je veľmi náročný proces a následne sa musia nájsť vhodné osoby, ktoré sedia do príbehu Vianočnej koledy tak ako ho poznáme. Ale tento rok je to všetko inak. 
Tento rok je za Skruža vybraný Evan. Lenže, Evan je veľmi podobný Holly. Vlastne všetko ako sa kedysi správala Holly, tak sa správa Evan. A o to viac sa Holly rozhodne, že Evana zachráni. Že nechce aby skončil ako ona. Lenže, je to samo o sebe ťažšie než čakala. Presne ako ona, Evan si tiež z toho nerobí nejakú väčšiu hlavu a Holly vie, že ak nespraví niečo (čo je zakázané), tak sa Evan nezmení. 
Musím priznať, od príbehu ako takého som veľké očakávania nemala. Ale o to príjemnejšie som bola prekvapená. Holly bola úžasná hlavná postava. Viacmenej som sa s ňou vedela stotožniť, chápala som jej rozhodnutia ako Ducha minulých Vianoc a všetko okolo. 
Štýl, ktorým je Posmrtný život Holly Chaseovej napísaný je naozaj skvelý a veľmi dobre sa to čítalo. Keď už som sa do knihy začítala, nevedela som prestať a bola som zvedavá, kam autorka tento príbeh ďalej nasmeruje. Celý retelling naozaj autorka veľmi bravúrne zvládla a určite patrí tak všeobecne medzi jeden z najlepších retellingov. Takisto, aj keď poznáme príbeh Skruža, autorka aj napriek tomu vedela prekvapiť a príbeh sa nakoniec vyvýjal úplne inak ako by som na začiatku knihy čakala. A to nie zrovna v zlom smere. Autorka ma veľmi príjemne prekvapila s tým, akým smerom sa s príbehom vybrala a hoci veľa ľuďom sa ten koniec nepáčil, mne sa o to viac páčil. 

"Nikdy nie je neskoro pre to aby sme 
sa stali tými, kým máme byť."

Aby som to zhrnula, Posmrtný život Holly Chaseovej od Cynthia Hand nie je rozhodne príbeh iba na Vianočné obdobie. Nie, táto kniha je super aj keď ju čítate na jar a podobne. Totižto, autorke sa podarilo ten príbeh naozaj veľmi dobre spracovať a dať do toho aj neskutočne dobré a zaujímavé myšlienky. Čiže určite, Cynthia Hand sa ako autorka veľmi osvedčila a som zvedavá, čo nás čaká v budúcnosti od nej. 


Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Albatrosmedia. 
Knihu si môžete zakúpiť tu. 

0 Komentáre