Knihy na ktoré sa teším | Január a Február 2019

Nový rok začal, a ako zvyčajne som trochu pátrala po internete po najzaujímavejších novinkách, ktoré nás čakajú tento rok. Keďže som našla neskutočne veľa super kníh, ktoré vychádzajú tento rok rozhodla som sa, že z tohoto spravím akúsi menšiu rubriku, ktorá bude vychádzať raz za dva-tri mesiace. A tak teda, poďme sa pozrieť na najzaujímavejšie novinky, ktoré vychádzajú v januári a vo februári. 


Benjamin Alire Sáenz ~ Nevysvetliteľná logika môjho života 
Život sa začína... v maturitnom ročníku! Alebo ďalšia magická výprava do duše dospievajúceho chlapca od autora knihy Aristoteles a Dante spoznávajú svet a tajomstvá vesmíru. Sal vyrastá s adoptívnym otcom gayom v milujúcej mexicko-americkej rodine a celkom sa teší na všetko, čo ho v poslednom roku na strednej škole čaká. Do jeho života však nečakane zasiahne minulosť. On a jeho najlepšia kamoška Samantha musia náhle čeliť udalostiam, ktoré ich donútia prehodnotiť, v čo veria, aj ako sa vyrovnať so stratou najbližších a so žiaľom. Sal, naštvaný na celý svet, sa snaží zo všetkých síl vyrovnať so všetkými zmenami a pochopiť nevysvetliteľné, no zisťuje, že odrazu si nie je istý ani tým, kým v skutočnosti je – a keď to už nevie Sal, tak kto potom?
Dátum vydania: 25.1.2019 
Prečo si nenechať ujsť túto knihu? Táto kniha je neskutočne dobre napísaná a má aj neskutočne dobré myšlienky v sebe a hoci som ju čítala už dávnejšie, stále je jednou z najlepších aké vyšli a určite si ju veľmi cením, že ju mám na poličke a určite sa k nej ešte parkrát vrátim. 


Adrienne Young ~ Klan 
Eelyn celý svůj život bojuje proti odvěkému nepříteli – klanu Riki. Když na bitevním poli zahlédne svého bratra, kterého viděla před pěti lety umírat, nevěří vlastním očím. Teď stojí proti ní na straně nepřítele. Jeho zrada však není to jediné, čemu musí Eelyn čelit. Po neúspěšném boji se z ní stane otrokyně a čeká ji krutá zima v zajetí. Všechno ale změní útok krvelačného klanu, v jehož skutečnou existenci nikdo nevěřil.
Dátum vydania: 15.1.2019
Prečo si nenechať ujsť túto knihu? Klan je kniha nabitá akciou, Vikingami a neskutočne dobre napísaná. Hlavná hrdinka je skvelá, rozumná, odvážna a nebojácna. Čiže, ak tento rok chcete čítať knihu s úžasnou hlavnou hrdinkou, toto je kniha pre Vás. 


Suzanne Collins ~ Hry o život (nové vydanie) 
Vydavateľstvo CooBoo prináša slovenským čitateľom a fanúšikom filmovej a knižnej série HRY O ŽIVOT exkluzívne vydanie tejto kultovej dystopickej trilógie. Šestnásťročná Katniss Everdeenová sa dobrovoľne prihlási do Hier o život namiesto svojej mladšej sestry. Hry o život – to je boj na život a na smrť v podobe krutej televíznej reality šou v postapokalyptickej Amerike. Katniss sa odmieta vzdať. Zvíťaziť môže len jeden a Katniss spraví všetko preto, aby prežila a vrátila sa domov.
Dátum vydania: Január 2019 
Prečo si nenechať ujsť túto knihu? Lebo sú to Hry o život. A neviem ako vy, ale ja mám špeciálne miesto na svojej poličke pre Hry o život, keďže to bola jedna z prvých dystiop, ktoré som čítala. A vďaka ktorej mám vlastne aj tento blog. 


Mariana Zapata ~ Kulti 
Když Sal v dětství viděla v televizi Reinera Kultiho, jak dává gól, inspiroval ji, aby taky začala hrát fotbal a tvrdě na sobě dřela. Z okouzlené holčičky se stala silná žena a skvělá fotbalistka. Teď, o pár let později, přichází její idol jako asistent trenéra. Jenže fotbalista, do nějž byla kdysi platonicky zamilovaná, a muž, který se stal jejím trenérem, jako by byli dva různí lidé. Je zachmuřený, samotářský a neurvalý. Vytáhne ho Sal z jeho ulity?
Dátum vydania: 21.2.2019
Prečo si nenechať ujsť túto knihu? Neverím, ale po tých rokoch ospevovania Mariany Zapaty sa konečne dočkala aspoň jedna jej kniha prekladu. A ak máte radi dobrú romantiku, ktorá sa ale nestane lusknutým prsta, ale vzťah sa postupne buduje, toto je presne kniha pre Vás. Áno, kniha je dlhá, ale vôbec to nevadí, Mariana píše skvele a jej príbehy sú úžasné. Takže, áno, Kultiho musíte čítať. 


Maggie Stiefvater ~ Zázraky padlých svätých 
Všetci hľadajú zázrak. Ale zázraky nikdy nie sú také, aké čakáte. Návštevník mestečka Bicho Raro v Colorade tu nájde krajinu temných svätcov, zakázaných lások, snov o vede, zázrakmi posadnutých sov, jednu či dve siroty a oblohu plnú vnímavých púštnych hviezd. V srdci tohto mesta žijú Soriovci, ktorí majú dar konať nezvyčajné zázraky. A srdcom tejto rodiny sú traja ľudia s túžbou zmeniť jej budúcnosť: Beatriz, dievča bez pocitov, ktoré sníva iba o slobode zahĺbiť sa do vlastných myšlienok; Daniel, svätec z Bicho Raro, ktorý robí zázraky pre každého okrem seba; a Joaquin, ktorý po nociach prevádzkuje pirátske rádio Diablo Diablo. Maggie Stiefvater, ktorej séria Havraní chlapci si získala srdcia čitateľov po celom svete, prináša ďalšiu knihu plnú snovej mágie, osudovosti a nečakaných zvratov.
Dátum vydania: 22.2.2019 
Prečo si nenechať ujsť túto knihu? Priznávam sa, túto knihu som ešte nečítala, ale Maggie Stiefvater je skvelá autorka a určite aj táto kniha bude tiež úžasná. Maggie píše hlavne knihy s magickým realizmom, a pokiaľ sa nemýlim, táto kniha je na tom podobne. 


Gayle Forman ~ Stratení 
V rušnom Central Parku sa za zvláštnych okolností stretnú traja mladí ľudia. Nádejná speváčka Freya, ktorá počas nahrávania debutového albumu stratila hlas a jej mama prežíva nečakanú prekážku horšie než samotná dcéra. Harun, mladík s etiópskymi koreňmi, ktorý plánuje odísť s chlapcom, svojou láskou, pričom jeho rodičia nič netušia. Harun sa totiž bojí, že vzhľadom na ich vierovyznanie a vernosť tradíciám jeho priznanie neprijmú. A napokon Nathaniel. Ten pricestoval do New Yorku po rodinnej tragédii s jasnou predstavou, ako naloží so životom. Predtým však mieni navštíviť všetky miesta, na ktoré ho mal otec vziať, no zostalo len pri prázdnych sľuboch.
Všetci traja sa cítia nesmierne osamelí a stratení. Postupne odkrývajú svoju minulosť, pred ktorou len zatvárali oči. Príbeh, podávaný z pohľadu troch ľudí, sa odohráva počas jediného dňa a odhaľuje, že človek by mal byť úprimný predovšetkým sám k sebe a nehrať sa na niekoho, kým nie je
Dátum vydania: 19.2.2019
Prečo si nenechať ujsť túto knihu? Je to Gayle Forman a tá je pre mňa jasnou známkou kvality - a popravde, táto kniha znie ako niečo, čo si určite nemôžem nechať ujsť - a určite si zaslúži ako takú pozornosť. 


Christina Lauren ~ Spolubydlícií 
Holland Bakkerová má byteček na Manhattanu, nenáročnou asistentskou práci v divadle a touhu stát se spisovatelkou. Už šest měsíců ale nenapsala ani řádku. Místo toho den co den postává ve stanici metra na Padesáté ulici a dychtivě poslouchá, když hraje On. Calvin, chlap s těma nejuhrančivějšíma zelenýma očima, neodolatelným irským přízvukem a ďábelskými prsty na strunách kytary. Právě takového sólistu by nutně potřebovali v divadle, které vede Hollandin strýc. Jenže to má drobný háček: Calvin je ve Státech už pár let nelegálně. Nenašla by se nějaká cesta, jak pro něj získat povolení k pobytu? Co třeba fingovaný sňatek?
Dátum vydania: 20.2.2019 
Prečo si nenechať ujsť túto knihu? Roomies, a teda Spolubydlícií, je jedna z najlepších kníh, ktoré som čítala minulý rok. Je vtipná, neskutočne dobre napísaná, má zaujímavé postavy, dobrú romantiku, a proste, všetko čo by mala mať. Áno, kníh podobných tu už bolo veľa, ale toto je rozhodne jedna z najlepších vo svojom žánri a je úžasné vidieť, ako sa autorky svojimi knihami zlepšujú. 


Claudia Gray ~ Milion svetu s tebou 
Osud multivesmíru je v rukou Marguerite Caineové. Až nyní se dozvídá, jaké jsou skutečné plány prohnané Triad Corporation. Ona jediná může zničení multivesmíru zabránit. V sázce jsou miliardy lidských životů. A Triad navíc vynesl nejvyšší trumf: zlomyslnou Marguerite z jiné dimenze, která je vždycky o krok napřed. Ve velkém finále trilogie Ohnivák nastane souboj mezi několika Margueritami. Zvítězit však může jen jedna.
Dátum vydania: 25.2.2019 
Prečo si nenechať ujsť túto knihu? Milion svetu s tebou je posledný diel trilógie Ohnivák a ak ste si obľúbili túto sériu, určite vám posledný diel nemôže ujsť. 


A čo vy? Na aké knihy sa tešíte na začiatku tohto roku? Ktoré knihy Vám nemôžu ujsť? 




6 Komentáre

  1. Ja som vedela, že tento rok budú vychádzať samé dobré knihy! Na Kulti sa veľmi teším...vlastne teším sa na 80% kníh z tohto zoznamu, čo mi pripomína, že zas budem musieť rozbiť prasiatko...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keby tie dobré knihy vychádzali iba teraz, ale oni vychádzajú pomaly celý rok :D Toto bude veľmi finančne náročný rok.

      Odstrániť
  2. Teším sa na knihu Kulti aj keď ma trošku desí ten počet strán ale ako píšeš je to super kniha takže určite si ju zaobstarám a dúfam že ma nesklame.Dosť ma láka aj kniha Klan ale čítala som na ňu väčšinou negatívne recenzie tak neviem,stále váham.:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kulti, a celkovo Mariana Zapata, píše knihy, ktoré sú pre mňa vždy úplnou srdcovkou.
      Na Klan si čítala negatívne recenzie? Fúha, tak tie som ja nejako nezaregistrovala, ale mne osobne sa veľmi kniha páčila a zhltla som ju v priebehu pár dní čiže :) asi závisí aj od človeka

      Odstrániť
  3. Super formát príspevku, takéto odporúčania ma bavia. :)
    Na Klan by som si tuším mala posvietiť. :D
    Hry o život majú aj u mňa špeci miesto, tiež to bola prvá dystópia, ku ktorej som sa dostala... keď som ešte ani nevedela, čo je dystópia. :D (Nech žije knižnica.)
    Roomies mám tuším poznačené na GR, tak hádam sa k tomu čoskoro dostanem. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To som rada, že ťa baví takýto typ príspevkov, plánujeme ich robiť častejšie :)
      Klan bola neskutočná pecka, podľa mňa rozhodne stojí za to aby si si to prečítala :)
      Ja som videla film, jednotku v kine a potom som k narodeninám aebo také niečo dostala knihu a proste už vtedy som si ich veľmi obľúbila :D
      NEpozeraj si tú českú obálku, je strašne lacná :D

      Odstrániť