Kasie West ~ P.S. Mám ťa rada

Názov:  P.S. Mám ťa rada
Autorka: Kasie West
Séria:  -
Žáner: Young Adult Contemporary
Počet strán: 312 strán
Hodnotenie na GR: 4,07*/26 955 hlasov


Anotácia: Hlavnou hrdinkou románu P. S. Mám ťa rada od známej autorky tínedžerských kníh je Lily. Hodinu chémie si kráti tým, že píše na lavicu slová piesne. Na druhý deň zistí, že v tom ktosi nielen že pokračoval, dokonca jej na lavicu dopísal odkaz. To je však iba začiatok! O chvíľu si už Lily s neznámym píše celé listy. Delia sa v nich o tajomstvá, odporúčajú si hudobné kapely a jeden druhému sa otvárajú. Lily sa do svojho dopisovateľa zaľúbi, lenže vôbec netuší, do koho je to vlastne taká zaľúbená. Keď sa snaží túto záhadu vyriešiť, príde na to, že láska je jedno veľké prekvapenie.


S tvorbou Kasie West som sa stretla už viackrát, a práve moje prvé stretnutie bolo s touto jej knižkou. A hneď mi jej kniha sadla. Lenže potom som s dostala k jej ďalším knihám, tentokrát v preklade...a nemyslím si, že by to bolo prekladom ale...proste, neviem, asi som už vo svojich 19tych rokoch na niektoré knihy už "stará" a moc som dospela. Ale ako hovorím, Frajer na záskok sa mi ešte celkom páčil, ale potom Zabuchnutá v knižnici mi úplne nesadla. A tak som sa chcela presvedčiť či je to prekladom alebo proste tá kniha nebola pre mňa. A tak som siahla aj po P.S. I like you v slovenčine. 


Hneď poviem, že prekladom to nie je. Proste, niektoré knihy Vám sadnú viac, niektoré menej - a môže sa to stať aj pri tej jednej a istej autorke - preto, ak ste náhodou mali podobnú skúsenosť s ostatnými dvoma knihami od Kasie (ktoré vyšli v slovenčine), tak určite siahnite aj po tejto - lebo naozaj, je to jedna z najlepších celkovo Young Adult Contemporary. 
P.S. Mám ťa rada je tak neskutočne dobre čítateľný príbeh, ktorý vtiahne do deja v priebehu prvých pár strán a nepustí vás, kým knihu nedočítate. Nielenže to bola kniha plná zvratov, ale takisto sa na nič nehrala - áno, niektoré veci boli jasné hneď ale postavy sa to "absolútne šokujúco" nedozvedeli až na konci kniha, ale oveľa, oveľa skôr a bolo zaujímavé (a osviežujúce) sledovať to, ako sa s tým napr. hlavná hrdinka Lily vyrovnala.  A vôbec mne ako čitateľovi nevadilo, že viem ako sa príbeh bude uberať, aj tak som si ho neskutočne dokázala užiť. 
Celkovo, komunikácia medzi hlavnými postavami prebiehala hlavne formou listov, čo ja mám v knihách zakaždým rada, je to také príjemné osvieženie toho deja a v dnešnej dobe sa to už až tak často v knihách neobjavuje, čiže ani to nie je moc otrepaný nápad. A celkovo, ako to autorka pojala bolo super a nebála sa ani riskovať s tým dejom a neustále ho niekam posúvať. 
Kasie West veľmi reálne vykreslila svoje postavy, a reálne si viem predstaviť, že niekde vo svete existujú práve takéto postavy. Lily bola skvelá hlavná hrdinka, z ktorej sme sa na príbeh pozerali, z ktorého uhľa pohľadu sme tento príbeh prežívali. 
Rozhodne aj ja, ako už starší čitateľ som si dokázala užiť túto veľmi typickú teenegeskú knihu a stále ostáva pre mňa ako najlepšia kniha od Kasie West. 


Kasie West rozhodne patrí medzi jedny z najlepších súčasných autoriek, ktoré píšu YA literatúru. Jej najnovšia kniha, ktorá u nás vyšla, rozhodne patrí k tým najlepším knihám v žánri YA contemporary, ktoré u nás vyšli. Áno, kniha nebola dokonalá, bola trošku predvídateľná, postavy sa nesprávali vždy najmúdrejšie ale vo výsledku, skoro vôbec mi to nevadilo a aj napriek tomu som si čítanie užila. A vy by ste mali po knihe siahnuť tiež, lebo je to presne taká kniha, ktorá neurazí a práve naopak, pri čítaní sa veľmi zabavíte a neoľutujete, že ste po nej siahli.


Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Slovart. 
Knihu si môžete kúpiť napr. TU. 

0 Komentáre