Alwyn Hamilton - Poušť v plamenech

PouÅ¡Å¥ v plamenechAnotácia :Amání je neohrožená pistolnice a osud pouště leží v jejích rukou. První díl bestsellerové trilogie.

Pouštní písek má v kostech. Jejím domovem je Prachov, odkud ale musí utéct! Když se Amání setká s Jinem, tajemným a neskutečně přitažlivým cizincem, ví, že našla svou cestu ven. Nikdy se jí ale nesnilo o tom, že bude utíkat před vražednou sultánovou armádou s uprchlíkem hledaným za velezradu. A určitě nečekala, že se do něj zamiluje. Ani to, že společně odhalí mocnou pravdu o tom, kým Amání opravdu je.


"Tahle revoluce se jednou stane legendou."


Súvisiaci obrázokNa túto knihu som sa už dlho chystala, pretože ma okamžite zaujala tým, že sa odohráva na strednom východe, čo je ešte stále výnimočné v YA fantasy literatúre. Prestavte si nekonečnú púšť, horúce slnko, ťažko pracujúcich ľudí a prevažnú chudobu. To je mesto Prachov, v ktorom naša hlavná hrdinka Amání vyrástla. Žije so svojou tetou a jej rodinou plnou sesterníc, v kultúre pre ktorú je typické mnohoženstvo. Žena, je tu len majetkom muža, a tak keď sa blíži čas na jej výdaj, Amání, sa rozhodne odísť z mesta za každú cenu. Takto začína jedno veľké púštne dobrodružstvo.

Nikdo v Mirádži neměl o žádné holce tak vysoké mínění, aby ho napadlo, že by mohla být špeh.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt rebel of the sands fanartNajsilnejšou stránkou tejto pomerne krátkej knihy (280 strán) bolo to, že som sa ani sekundu nenudila. Už od začiatku autorka nádherné vykreslila dychberúci svet - hneď som si vedela predstaviť ako tam všetko vyzerá a priam som cítila okolo seba suchú púšť (a to som bola v Nórsku prosím pekne). Taktiež si myslím, že sa jej podarilo veľmi dobre zachytiť kultúru danej oblasti, to ako tam ľudia fungujú, a samozrejme ich mytológiou, ktorá je plná príbehov a mágie. Mytológiu zbožňujem, a tak si ešte viac cením, že sa pustila do tej menej využívanej. Vďaka tomu máme možnosť zažiť  tajomnú mágiu púšte, džinov, ghulov a kopu ďalších bytostí, čo je naozaj originálne vo svete fantasy. Celkovo to na mňa preto pôsobilo exoticky, čo je vždy veľké plus.  K tomu si pridajte ešte dávku rebélie, ktorá sa tu postupne rozvíja a máte dokonalú kombináciu. Bavili ma aj opisy prostredia, ktoré sa striedali s pomerne častou akciou, čo som u knihy o púšti fakt nečakala. Nenašla som tu žiadne hluché miesta, a tak som sa od čítania nemohla odtrhnúť a prečítala som ju naozaj rýchlo.

"Abys věděla, než jsem tě potkal, nevěřil jsem na osud. Pak jsem su ale začal myslet, že náhoda přece nemůže mít tak zvrácenej smysl pro humor."

Súvisiaci obrázokPostavy boli taktiež perfektné, a ak to tak pôjde ďalej, Amání sa jednoznačne zaradí medzi moje naj hlavné postavy. Jej správanie dávalo celý čas zmysel, všetko som jej uverila, lebo jej konanie bolo ľudské a nie vždy dokonalé. Napriek tomu, bola naozaj výrazná a silná hrdinka, ktorá nečakala na osud, ale rozhodla sa ísť svojou cestou. Takto si predstavujem silnú ženskú hlavnú postavu. Ostatní však za ňou nezaostávajú, či už ide o Jina s ktorým tvorí úžasné duo, ale aj zvyšné postavy, ktoré spoznáme až neskôr ( im sa nevenovala až taká veľká pozornosť, ale verím, že v pokračovaní sa to všetko vynahradí ).Už od začiatku bola medzi nimi perfektná chémia, vždy som sa tešila na ich spoločné scény. Jin je taký ten záhadný cudzinec, o ktorom nikto nič nevie, no nebojte sa, nejde o klasickú klišé postavu, ale naozaj fajn chalana ktorého si hneď obľúbite. 

"Nový úsvit. Nová poušť."

Poušť v plamenech bola pre mňa najlepšia kniha, ktorú som cez  leto prečítala, a tak nemôžem inak než vám ju všetkým odporučiť. Číta sa ľahko,rýchlo, no zároveň čakajte komplexný fantasy svet, ktorý ako autorka naznačila sa neskladá len z púšte. Som zvedavá ako sa ďalej vyvinie celá tá rebélia. Knihu hodnotím na 4,5 kačičky a už sa nemôžem dočkať  keď si prečítam pokračovanie!  


Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem Albatrosmedia. Knihu si môžete kúpiť napr. TU 

                                                                              

0 Komentáre