Kouzelná knihovníčka #2

Autorkou tohto meme je Abyss

Už dlhšie som sa chystala spraviť tento článok a nakoniec som si konečne našla čas aby som upratala svoju knižnicu a napísala tento článok. No a vzhľadom na to, že sa môj počet kníh za posledný rok a pol dosť zmenil, bude tento článok trošku dlhší ako ten minulý. 

Stav kníh (k 30,12.2016): 103  (Minulý článok pre porovnanie TU. ) 
Stav kníh (k 27.06.2018): 208



Taak takto sa zmenila moja knižnica oproti koncu roka 2016. Hlavný rozdiel je, že som musela vypratať ďalšie poličky a z ďalších poličiek sa stali poličky na knihy. Bohužiaľ, stále som sa nedostala ku kúpeniu novej knižnici (keďže mi ostáva iba celkom malý priestor, a bohužiaľ, aj väčšina nábytku, ktorý je momentálne vyrábaný iba z bledého dreva a mňa už asi porazí z toho. Ale nevadí. 


Prvé dve poličky.Trošku som ich poprehadzovala oproti minulému stavu ale nič moc drastické. Viacmenej sa tu nachádzajú slovenské knihy a prevláda tu vydavateľstvo Slovart.  
V pravo hore môžete vidieť kompletnú sériu Upírska akadémia od Richelle Mead a takisto aj jej sériu Věk X, ktorú som síce ešte nečítala, ale veľmi som na ňu zvedavá a neviem sa jej dočkať.  
Na ďalšej poličke mám komplet sériu Pekelné stroje od Cassandry Clare, Zárezy smrti od Veronica Roth, prvé dva diely Abhorsenov od Garth Nix a potom Metalurg a Pyro od Brandona Sandersona, a takisto Severská mytológia od Neil Gaimana. 
V ľavo hore sa nachádzajú knihy ako Netvor je zver, potom všetky dosiaľ vydané od Slovartu od Patricka Nessa, potom dve od Gemmy Burgess (ktoré u nás nedovydávajú, fňuk, tie knihy sa mi dosť páčili) a potom nejaké tie YA - Strieborný lev na oblohe od Annabel Pitcher, dve od Kasie West (Zabuchnutá v knižnici, Frajer na záskok) a  Ja Simon od Becky Albertalli. 
Na dlhšej poličke podtým mám úplny mix - nachádzajú sa tu knihy orientované na druhú svetovú vojnu (Pallina Simons so sériou Medený Jazdec, atď...)potom tam mám sci-fi Spiaci obri (ktorú nevyzerá, že by u nás plánovali dovydávať, fňuk), Tri temné koruny od Kendare Blake, sériu Hry o život (srdcovka neskutočná), séria Vrania šestka (Leigh Bardugo bude na Humbooku! Woohooo!), a potom nejaké romantické knihy od Samanthy Young, YA od Rainbow Rowell a Jennifer Niven a napr. ešte aj novinku od Andy Weir - Artemis. 


Toto je už vyslovene polička, kde kričím o pomoc - totižto, za normálnych okolností (= mať novú knižnicu) by som tam asi knihy neuložila. Ale nevadí. Nachádzajú sa tu nejaké new adultky od Vi Keeland (Egomaniak, Šéf), Jasmina Wilder (Madam X, Alfa) a Penelope Douglas (Milovaný nevlastný brat). Potom sú tu dve knihy od Stephanie Perkins (stále mi chýba Anna, fňuk) a nejaké ďalšie romantické knihy. A v poslednom stĺpci prevládajú hlavne YOLi knihy ako je Papierová princezná, Jeden z nás klame, Každý deň sa počíta, Takmer definitívny zoznam najhorších nočných môr, Mlieko a med (alias jediná básnická zbierka, ktorú vlastním) a Deň čo deň od Davida Levithana - a to bola naozaj skvelá kniha. 


A teraz sa dostávame k anglickým knihám. Na vrchnej poličke mám celú sériu Shadow and Bone od Leigh Bardugo v tomto nádhernom boxe, potom komplet (doteraz vydaných častí) TOG (4-ku má kamarátka požičanú), ACOTAR séria (okrem ACOFAS-u, to ešte neviem či si vôbec kúpim) a potom Scythe a Thunderhead, ktorú mi ospevovala Lili a ja som si ju proste musela kúpiť.
Na druhej poličke sa nachádza komplet séria od Maggie Stiefvater, potom tam mám To Kill a Kingdom (to bolo perfektné), Nevernight (ktoré už musím prečítať), prvé dva diely (z troch) zo série A Darker Shade of Magic (cestovanie medzi paralélnymi Londýnami), Passanger, prvú časť Pekelných strojov v angličtine s nádhernou obálkou a Land of stories prvý diel. 
Potom skoro všetky (okrem Cress, tá mi stále chýba) časti v sérii Mesačné kroniky (ak si odmyslíme poviedky a novely), a potom Snow like ashes a Ice like Fire, sériu Illuminae Files (tá je dokonalá, autori dokonca píšu nejakú novú sériu spolu - a pre mňa je to absolútna must-have), prvé dva diely zo série An Ember in the Ashes, potom Clockwork Princess, ktorú som chcela s tou istou nádhernou obálkou ako Clocwork angel, a takú som si aj objednávala a bohužiaľ poslali túto (a nedá sa s tým nič spraviť), následne Red Queen, Rebel in the Sands a Domov pre neobyčajné deti...


Na tejto poličke sa nachádzajú viacmenej contemporary a romance knihy. Ale najskôr teda, vľavo dole mám All the Crooked Saints (ktorú vydá aj Slovart), Conspiracy of Us a Map of Fates (ktorej trojka nevyjde v paperbacku, tuším. A to ma vytáča, lebo tá séria je skvelá a ja ju chcem mať celú doma).  No a potom tam mám The Beauty That Remains, ktorú mi odporúčala Lili a tá kniha bola tak perfektná, že proste nemôžem z toho ešte teraz. Potom niekoľko kníh od Colleen Hoover, ďalšie od Gayle Forman atď...Tie ostatné sú viacmenej také isté ako pri minulom článku, pribudla tuším iba The Inexplicable Logic of my Life. 


A posledná polička s anglickými knihami. Tu mám viacmenej iba hardbacky - sériu These Broken Stars od Amie Kaufman,  prvé dva diely The Dark Artifices, Everless (ktorá bola vo Fairyloote), potom nejaké knihy z BWB (Impostor Queen, Joyride, Saint Anything..) ďalej Hurt, When It's Real od autorského dua Erin Watt (ktorým práve vyšla nová kniha - One Small Thing), Even the Darkest Stars (tiež Fairyloot), Sky in the Deep na odporúčanie Sue, Language of Thorns od Leigh Bardugo (jedna z najkrajších kníh čo vlastním), Renegades od Marissy Meyer, podpísané Release (Najdlhší deň Adama T.) od Nessa, Stalking Jack the Ripper (čo práve čítam a je to úplne skvelé) a Cruel Beauty (retelling Krásky a zvieraťa). 


Tak a predposledná polička, tentokrát mix slovenských a českých kníh. Vľavo dole sa nachádza niekoľko ARC (Wonder Woman, Niečo viac, Deset tisíc nebí...), Savoirs na ktorú som úprimne zvedavá, Príbehy na dobrú noc pre rebelky, čo bola naozaj skvelá kniha. A potom tam mám rôzny mix kníh, ktoré viacmenej už som bola zúfalá a nemala kam dať a tak momentálne skončilu tu. Okrem iného tu mám aj (nepárne) časti HP (nepýtajte sa ma ako som sa dostala k tomu, že vlastním iba 1.,3., a 5.tu knihu :D) a napr. Geniálnu priateľku. 


A posledná polička. Táto je viacmenej venovaná knihám z vydavateľstva Coobo (či už slovenského alebo českého). Nachádzajú sa tu knihy ako Na lovu od Meagan Spooner (čo bolo skvelé), Som roztrieštená a pokračovanie, ktoré ani jednu som ešte nečítala. Falošný bozk, Diabolik (ktorú som dostala na Humbookackej merande), Sníh nebo popel aj v češtine, Tisíc kouskú tebe, Replika, První konec a Poslední začátek od Lauren James (čítala som iba prvú knihu a tá sa mi veľmi páčila) a potom Krveruž a Píseň zimy. 


Taak a to by bola celá moja knižnica. Je priam neuveriteľné ako sa mi za rok a pol dokázala rozrásť. 
A pre zaujímavosť tu mám ešte pár štatistických faktov: 

Prečítané knihy:  127
Neprečítané knihy: 81
Slovenské knihy: 85
Anglické knihy: 88
České knihy:  35




4 Komentáre

  1. Téda to je super nárast a pribudli ti krásne tituly, niektoré mám tiež :D Obdivujem ťa najmä za čítanie v angličtine, ja s ním ešte stále iba pomaličky začínam a keďže mám toľko kníh v slovenčine a češtine, tak sa k angličtine asi nikdy poriadne nedostanem :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ono hlavné je začať čítať v tej angličtine a ono to potom príde...Zober si, ja som prvú knihu v angličtine prečítala v apríli 2014. A odvtedy som prečítala do dnešného dňa 186 kníh v angličtine :D ono sa to nezdá, ale to sa rozbehneš a potom to ide v pohode...hlavné je nebáť sa :)

      Odstrániť
  2. Nádherná knižnica �� Ak si čítala sériu Grisha ,môžeš mi povedať aká je ? Keďže ma autorka zaujala sériou Soc , chcela by som sa pustiť aj do tejto ��

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, Ďakujem :)
      Grishu plánujem čítať ešte len toto leto - ale odporúčam ti keď tak prečítať recenziu od Lili, s jej názormi sa vo väčšine prípadov zhodujem - https://lili-darknight.blogspot.com/2018/07/a-takto-to-zacalo-shadow-and-bone.html :)
      A celkovo zo sveta Grishi ti odporúčam aj poviedkovú tvorbu autorky - Language of Thorns, nielenže je nádherná na pohľad, aj tie poviedky sú super :)

      Odstrániť