Authors judging: Claudia Gray | 10 dôvodov

Claudia Gray je pseudonym. Rada by som povedala, že som si vybrala iné meno preto, aby si nikto nespojil moju tajomnú dramatickú minulosť a tie tajomstvá, ktoré som prezradila cez moje postavy.  To by ale bolo klamstvo. V skutočnosti, som si dala pseudonym jednoducho preto, lebo som si myslela, že to bude zábava si nejaké vybrať. (A to aj je.)

Písaniu príbehov sa venujem full-time, zbožňujem to a dúfam, že to budem môcť robiť navždy. Môj domov je New Orleans, je viac ako 100 rokov starý a namaľovaný na fialovo. V mojom voľnom čase čítam, cestujem, varím a počúvam hudbu. 

(oficiálne bio autorky z jej oficiálnej web stránky). 

Claudia Gray je ďalšou oficiálnou autorkou zo zahraničia, na ktorú sa môžeme tešiť už tento rok na Humbook festivale v Prahe. V online rozhovoroch je vidno, že je to veľmi milá osoba a teda, určite sa máme na čo tešiť. A neviem ako vy, ale tento ročník Humbooku vyzerá čoraz lepšie a lepšie a to ešte určite nevieme všetko. 


V tomto článku som sa rozhodla vám prezentovať 10 dôvodov, prečo by ste mali siahnuť práve po sérii Ohnivák ( a teda konkrétne po prvom diely Tisíc kouskú tebe). 


1. Cestovanie medzi dimenziami 
Už vo viacerých knihách sme sa stretli práve s cestovaním cez rôzne časové pásma - zväčša do minulosti. Ale Claudia Gray to zdvihla na novú úroveň - prečo rovno necestovať medzi rôznymi dimenziami? A celé toto cestovanie zachytila veľmi reálne, dokonca trošku rypla aj do fyzikálnej podstaty tohto cestovania a tým to o to viac nadobudlo reálny pocit. 

2. Rôzne dimenzie 
Okay, tento bod nadväzuje na ten predchádzajúci, ale who cares. Totižto, rôzne dimenzie - rôzne svety. Rozhodne sa nenudíte a necestuje do dimenzii, ktoré by boli de facto, rovnaké ako tá "originálna", z ktorej naši hlavní hrdinovia cestujú. Nie, raz sa nachádzate v cárskom Rusku, inokedy zasa vo vyspelom futuristickom Londýne. Proste, každý si v tejto sérii nájde nejakú tú svoju dimenziu, ktorá sa mu páči. 

3. Postavy 
Marguerita bola ako hlavná ženská hrdinka veľmi fajn - príbeh sa odvíjal najmä z jej pohľadu a bola radosť sledovať tento príbeh práve z jej pohľadu. Totižto Marguerita (ani neviem ako a koľkokrát som to prečítala ako Margaritta a dostala chuť na pizzu) je silná a odvážna a odhodlaná dosiahnuť svoje ciele. Takisto aj mužský hrdinovia neboli na zahodenie, ale vzhľadom na to, aby som neprezradila spoilery tak tích komentovať nebudem. 

4. Vzťahy medzi postavami 
Boli komplikované, ako aj v realite. Nič nebolo iba čierne alebo iba biele, ale nachádzalo sa tam niekoľko komplikácii a prekážok, ktoré museli hlavní hrdinovia prekonať. A takisto, nielen čo sa týka hlavných hrdinov, ale aj vedľajších postáv - či Margueritiny rodičia s jej sestrou a tak ďalej. Autorka im síce nevenovala toľko pozornosti, ale stále to bolo dobre vykreslené - a verím, že v ďalších knihách to bude ešte lepšie. 

5. Plno akcie
Neustále sa niečo dialo. Či už postavy skákali z jednej do druhej dimenzie alebo aj vrámci danej dimenzie. Nikdy ste sa pri čítaní nenudili a stále vás niečo vedelo udržať pri čítaní knihy a nemali ste chuť ju odložiť. 

6. Plot-twisty 
A hoci bola kniha plná klišé, a nebola dokonalá, aj napriek tomu dokázala niekoľkokrát mňa ako čitateľa prekvapiť a ja som iba ostala prekvapene sedieť a sledovať ten dej čo sa predomnou odohrával na stránkach knihy. Ja som iba neskutočne zvedavá čo si na nás autorka prichystala pri pokračovaniach.

7. Klišé 
Ono, toto skôr môže vyznieť pre niekoho ako dôvod prečo knihu nečítať - ale pre mňa to bol akýmsi dôvodovom, prečo tá kniha sa mi páčila - nehovorím že mi love-triangles nelezú na nervy, lezú, lenže bolo to niečo také čo som v tomto svete, ktorý vôbec nepoznám veľmi dobre poznala a bola to akási taká stálica pri čítaní. Jedna z mála vecí, ktorá ma neprekvapovala pri tejto knihe. 

8. Deset tisíc nebí nad tebou 
Alias pokračovanie Tisíc kouskú tebe. A vychádza po česky už toto leto vo vydavateľstve Coobo! Konkrétne, niekedy na konci augusta tohto roka! Takže, plno času prečítať prvú knihu a rovno sa pustiť do pokračovania. 

9. Tie obálky! 
No veď sa na ne pozrite! Treba niečo viac dodať? Táto kniha je must-have už len kvôli tomu aké má nádherné obálky.



10. Súťaž 
A najlepšie na koniec. Ak vás tieto dôvody nalákali na túto sériu, tak práve prvý diel môžete vyhrať u nás na našej fb stránke. Podmienky sú jednoduché, ale teda pre viac info treba navštíviť našu fb stránku - KLIK SEM



Tak čo. Čítali ste Tisíc kouskú tebe? Ako sa vám páčila? Plánujete čítať aj pokračovanie? Alebo sa ešte len chystáte do knihy pustiť? 

0 Komentáre