Leigh Bardugo ~ Wonder Woman: Válkonoška


Názov: Wonder Woman: Válkonoška
Autorka: Leigh Bardugo
Séria: DC Icons #1
Žáner: YA Fantasy
Počet strán: 352
Hodnotenie na GR: 4,12*/14 481 hlasov


Anotácia: V budoucnu se z ní stane Wonder Woman, ale nyní je jen náctiletou Dianou a její boj teprve začíná… Diana touží ostatním bojovnicím Rajského ostrova ukázat, že je stejně silná jako ony. Když ale nastane den závodů, poruší zákon. Zachrání smrtelnou dívku Aliu, za což jí hrozí vyhnání z ostrova. Avšak Alia není jen obyčejná holka a její záchranou Diana ohrozila celý svět. Začíná tak velké dobrodružství, při kterém obě dívky čelí armádě nepřátel – smrtelných i nadpřirozených, kteří se snaží Aliu zničit. Jestli chtějí zachránit svět, musí bojovat bok po boku, aby odvrátily to nejhorší.


"Sestro v boji, budu tvúj štít a čepel. 
Dokým dýcham, nedojdou tví nepřátele klidu. 
Dokud žiju, je tvá bitva mou." 

V dnešnej dobe, superhrdinovia sú veľmi populárny. Pochybujem, že sa nájde človek, ktorý nepozná aspoň nejaký komiks, prípadne nevidel aspoň jeden film. A ľudia sa zvyknú rozdeľovať na dva tábory - tí, ktorí obľubujú Marvel a jeho komisky a filmy, a tí, ktorí naopak obľubujú DC. A priznám sa, predtým než som siahla po Wonder Woman, poznala som iba Marvel Universe, ale nebola som taká fanúšička Marvelu, ktorá si hovorí, že DC komiksy nikdy! a preto som aj siahla po Wonder Woman. A fakt, že to napísala úžasná Leigh Bardugo je iba plus. 

"Šifrovaný telefón?" zopakovala Alia. "Ty jsi tu nějaký měl?"
"Alio, vzpomínaš, co ti vždycky říkam"
"Že koukáš na reality show jen z dúvodú antroplogického výzkumu." 

Ako som spomínala, v zahraničí pod hlavičkou DC začala vychádzať nová zaujímavá séria, na ktorej pracuje hneď viacero autorov a je hneď o viacerých hrdinov. Prvej knihy sa zhostila Leigh Bardugo a zobrala si "pod mušku" práve Wonder Woman. A ako sa toho zhostila autorka, ktorá sa doteraz viacmenej venovalai iba svetu Grishy? 
Musím uznať, že od Leigh by som si prečítala aj akúkoľvek učebnicu, a pravdepodobne by ma veľmi bavila a učebnica by sa zaradila medzi moje najobľúbenejšie za celý rok. Proste, Leigh píše úžasne, o tom niet pochýb. A táto kniha nie je výnimkou. Kniha je napísaná skvelo, a mnoho ľudí ju prirovnáva ku knihám Ricka Riordana, ktoré som síce ja nečítala, ale po tejto knihe určite plánujem po nich siahnuť. 
Trošku som sa bála, že pravdepodobne každý človek, ak nežije v nejakej bubline tak ako ja, asi pozná Wonder Woman a nejakú tú jej históriu - a teda Leigh sa nebude zdržovať opisom a vysvetľovaním jej pôvodu atď...Našťastie, práve naopak. Autorka tieto informácie podáva postupne, priebehom deja, nie sú všetky nahromadené na pár stranách - a tým pádom som príbeh pekne chápala a zas na druhej strane nehrozí, že by tých, čo Wonder Woman poznáte, že by Vás unudila.  
Príbeh, ktorý si tentokrát na nás Leigh prichystala mala celkom dobre premyslený a hoci sa môže stať, že hlavného záporáka a celkovo hlavnú zápletku uhádnete už skôr, to Vám ale vôbec nezabráni si knihu poriadne užiť. Štýl, ktorým Leigh Bardugo vykresluje príbeh je veľmi prirodzený a navyše vôbec nie nudný  - vzhľadom na veľké množstvo vtipných situácii. 
Čo iné o samotnej knihe dodať - stretla som sa s viacerými názormi, kedy sa blogerom a čitateľom nepáči, ako preložili Warbringer - ale povedzme si pravdu, ako to podľa Vás mali preložiť? 
A nesmieme zabudnúť na obálku! Coobo tentokrát prevzalo originálnu obálku, ktorá je úplne nádherná a dokáže určite pritiahnuť pozornosť keď sa prechádzate po kníhkupectve. 
Máte ale iného obľúbeného hrdinu, ako je Wonder Woman? Nevadí, už na jeseň vychádza ďalšia kniha z tejto série - tentokrát o Batmanovi a jeho knihy sa zhostila úžasná Marie Lu. A ak ani to Vám nie je po chuti, vrámci tejto sérii nás ešte čaká Catwoman (napísala ju Sara J Maas) a nakoniec Superman (Mat de la Pena). Tak dúfam, že minimálne tie úžasné mená autorov vás presvedčia, že sa po knihách oplatí siahnuť. 

"Ja už jsem za volantem seděl," pípl Theo. "Jednou."
"To byl golfovej vozík," obrátla Alia oči v sloup. 
"No a? Měl čtyři kola a dělal brm brm.
"A nakonec jsi naboural do stromu."
"Ten strom měl upito!" 

Aby som to zhrnula, Wonder Woman: Válkonoška nie je len príbeh pre ľudí, ktorý zbožňujú DC Universe, ale dokáže zaujať aj tých, ktorý s Wonder Woman ešte nemali tú česť. A čo viac, nie len zaujať ale aj pritiahnuť pozornosť a obľúbiť si ju. Leigh sa svojej úlohy zhostila parádne a prvý diel napísala tak ako sa patrí - lákavo a dosť dobre na to, aby vás presvedčila, že táto séria si zaslúži vašu pozornosť a mali by ste po nej siahnuť. 


Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Coobo. 
Kniha vychádza už 30.apríla a vy si knihu môžete objednať tu - aj spolu so zľavou! :)

1 Komentáre

  1. Je super, že táto séria superhrdinov od skvelých spisovateľov vznikla :D Wonder Woman si chcem prečítať, keďže je od Leigh Bardugo, hoci filmové spracovanie ma neoslovilo, ale ako hrdinka môže byť dobrou postavou v zaujímavom príbehu :-) :-)

    OdpovedaťOdstrániť