Týždeň s knihou - Vrania šestka - Interview s Leigh Bardugo

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt leigh bardugoTentokrát sme sa rozhodli zapojiť aj ďalší nový článok vrámci tohto projektu - a to konkrétne rozhovor so samotnou autorkou. Aby som ale všetko uviedla na správnu mieru - hoci som sa snažila aj ja sama skontaktovať autorku, nepodarilo sa mi to a tak sme sa s Barčou rozhodli preložiť jeden zo zahraničných rozhovorov, ktorý je priamo sústredený na túto sériu. 

Rozhovor spravila Natasha Razi, a rozhovor v originálne (v angličtine) si môžete prečítať TU

Natasha Razi: Odkiaľ pochádza nápad na príbeh Six of crows? V akých veciach sa príbeh zmenil od prvotného nápadu?
Leigh Bardugo: Pre mňa je zvyčajne ťažké vysvetliť ako môj nápad vznikol , ale toto je jednoduché. Šoférovala som v Los Angeles, keď som zbadala billboard pre film Pamiatkári v hlavnej role George Clooney a Matt Damon. Nechcela som vďaka tomu vidieť film (ospravedlňujem sa, George), ale okamžite som si spomenula na Dannyho jedenástku a potom som skoro vybočila z cesty, pretože jediné na čo som mohla myslieť bola MAGICKÁ  LÚPEŽ!
Je pre mňa oveľa ťažšie rozprávať, ako sa príbeh postupne zmenil. Štruktúra zostala prevažne rovnaká, ale postavy a vzťahy sa vyvinuli neočakávaným spôsobom a prirodzene to ovplyvnilo príbeh.

Natasha: Osobne som zvedavá, či boli postavy pôvodne myslené ako teenageri.
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt six of crowsLeigh: Áno aj nie. Vždy som vedela, že budú mladí, ale keď som si predstavovala príbeh, veľmi som nepremýšľala o špecifickom veku.Viem, že niektorí ľudia považujú myšlienku Kaza a posádky ako teenagerov nepravdepodobnú, ale v skutočnosti oni nie sú typickí teenageri v modernom svete. Myšlienka teenagerov a koncepcia dospievania sú vlastne dosť nové, a nemajú veľké miesto vo svete ktorý som vytvorila. Pred tým ako sme sa s nimi stretli, si tieto deti toho prežili a utrpeli veľa, a vo väčšine prípadov nemali nikoho, kto by ich ochránil. Chcem tým povedať, predstavte si Aryu Stark v sedemnástich.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt kaz and jesper
Natasha: Ako Vám napadli postavy ako Kaz a Jesper? V ktorom momente v procese vytvárania charakteru  ste zvolili ich postihnutie?
Leigh: Kaz bol vždy Kaz. Vystupoval v čiernych rukaviciach, opieral sa o tú palicu a v podstate som ho nasledovala do príbehu. Toto bude znieť absurdne, ale kým som nebola hlboko ponorená v koncepte, neuvedomovala som si, že jeho postihnutie odzrkadľovalo moje vlastné. A teraz sa divím, že či napísanie jeho postavy nebolo vlastne cestou ako sa zmieriť  s bolesťou v ktorej som bola, a so zvyšujúcim sa strachom, ktorý som zažila okolo osteonekrózy. Myslím, že som chcel napísať niekoho postihnutého a zúrivého, pretože to som chcela cítiť. Pokiaľ ide o Jespera, spomínam si  ako som prvýkrát písala jeho POV - bol tak odvážny, tak vďačný za príležitosť začať bojovať, musela som sa naozaj opýtať, odkiaľ to pochádza? Čo to znamená, ak postava miluje risk až tak veľmi? Chcela som som sa tomu venovať ešte hlbšie v Crooked Kingdom.


A, vzhľadom na to, že ďalšie otázky trošku zachádzali už do deja, a nechceme spoilerovqať, rozhodli sme sa preložiť ešte časť z iného rozhovoru - konkrétne TOHOTO.

Mali ste už dosť písania z jedného uhľa pohľadu, že ste sa rozhodli pre toľko veľa? 
Leigh: Myslím si, že písanie príbehu v prvej osobe z jedného pohľadu dokáže byť veľmi limitujúce, hlavne ak píšete epickú fantasy. Myslím, že to bol George R.R. Martin, kto povedal, že máte veľa možností: očami muža na zemi, alebo okom Boha. Keď píšete v prvej osobe, naozaj nemáte veľmi na výber. Mám rada ako blízko sa cítim k postave keď píšem príbeh v prvej osobe a zbožňujem tú blízkosť. Niekedy sa rozhodnem pre prvú osobu ak mám problém s nejakou postavou a nedostatočne jej rozumiem.


Takisto to nájdem limitujúce aj čo sa týka jazyka. Sú veci o ktorých môžete hovoriť a opisovať v tretej osobe s trochu väčším ligotom. Nakoniec, keď som dopísala a doopravovala a boli sme už v neskorších štádiach opravy, prešla by som si celou knihou a čítala iba jeden uhoľ pohľadu, čo bolo v istom zmysle výzva, kvôli menšiemu množstvu informácii, ale chcela som si byť istá, že to bolo správne. Veľmi mi záležalo na tom, aby som sa snažila ako som najviac vedela, aby som postavy udržala rozdielnými.


Môžeš nám povedať niečo o názve? 
Leigh: Kniha sa mala najskôr volať "The Dreggs" a boli tam nejaké obavy, že by ľudia nevedeli, že čo to bolo. Ale reálnym problémom bolo, že The Dreggs je gang, do ktorého patria Jesper, Inej a Kaz, ale členmi týmu sú aj ľudia, ktorý nepatria do gangu. Je to o tých šiestich deťoch, nie o Kazovom gangu. Gang je iba akýsi prostriedok na dosiahnutie cieľa. Vlastne to bol Morgan Fahey kto prišiel s názvom "Six of Crows" pretože Kaz vedie Crow Club, nosí so sebou palicu s vraniou hlavou - ten motív sa vyskytuje počas celej knihy.



0 Komentáre