To najlepšie z Goodreads Choice Awards 2016 | part 1

Tento článok mi napadol pri pohľade na prebiehajúce Goodreads Choice Awards 2017, lenže, vzhľadom na to, že tie ešte len priebehajú - práve sa hlasuje vo finálnom kole - tak som sa rozhodla v tomto článku zhrnúť to najlepšie z minuloročných cien, knihy ktoré ma zaujali a takisto, spomenúť aj knihu, ktorá vyhrala :). 

Začnem tými kategóriami, ktoré sú mi bližšie ku srdiečku a z tých zvyšných nakoniec spomeniem asi iba výhercov. 

Pevne dúfam, že sa Vám tento typ článku bude páčiť a aj v budúcnosti ich privítate. 

Fantasy: 
Vôbec nie prekvapujúco, vyhralo Harry Potter and the Cursed Child. Myslím, že samotnú knihu je
úplne zbytočné predstavovať, kniha získala skoro 130tisíc hlasov a teda sa stála jasným víťazom v tejto kategórii. 
Myslím, že je zbytočné knihu predstavovať, ale keby niekto nevedel - jedná sa o akési ôsme pokračovanie Harryho Pottera, napísané tentokrát formou scenáru a je to príbeh o Harryho synovi...No a má teda rôzne recenzie a narozdiel od predchádzajúcich dielov sa oveľa častejšie objavujú aj negatívne.

Ďalšiu knihu ktorú nemožno nespomenúť je A Gathering of Shadows, čo je vlastne pokračovanie A Darker Shade of Magic. AGOS skončilo na druhom mieste, so skoro 40tisíc hlasmi. Samotné toto pokračovanie som nečítala - ale už ho mám doma na poličke - a dúfam, že do konca roka sa stihnem do knihy pustiť. Celá séria spočíva v cestovaní medzi paralelnými vesmírmi - teda konkrétne rôzne verzie Londýnu, a teda, Victoria Schwab je skvelá a rozhodne si kniha zaslúži šancu. 

Ďalšie knihy, ktoré stoja za spomenutie: 
The Bands of the Mourning - čo je šieste pokračovanie Mistborna od famózneho spisovateľa Brandona Sandersona. 
The Bird and The Swordje prvý diel dvojdielnej série od Amie Harmon. Je to príbeh o dievčati, ktoré bolo prekliate vlastnou matkou - že ona nikdy neprehovorí a keď zomrie ona, zomrie aj jej otec. Celkovo vyzerá, že kniha má úžasnú atmosféru a ja ju určite raz prečítam.  


Romance: 
Okay, toto je jedna z tých kategórii, kde spomeniem určite viac kníh ako pri niektorých iných.
Víťazom tejto kategórie sa stala novinka minulého roka a to It Ends With Us od dobre-známej autorky, Colleen Hoover. Kniha je celkom osobná, vzhľadom na to, že je to kniha o niečom, čo samotná Colleen pozná z vlastnej rodiny - a o tom svedčí aj fakt, že tá kniha je asi najkvalitnejšia, čo autorka napísala.
Z anotácie to bohužiaľ ale vyplýva úplne inak - že ide o príbeh, kedy sa hlavná hrdinka má rozhodnúť medzi dvoma chalanmi - jej terajšou láskou a jej prvou láskou. Najlepšie čo spravíte je ísť do knihy s tým, že neviete o čom je - iba po nej siahnite.
Moja recenzia

Teraz spomeniem knihy, ktoré sa vyskytli v tejto kategórii a čítala som ich a páčili sa mi.
Začnem napr s The Hating Game od Sally Thorne. Kniha vyšla aj v slovenčine pod názvom Hra na lásku a nenávisť. Na blogu sa recenzia objaví v najbližších dňoch. Prakticky ide o tradičný hate-love vzťah, ktorý je ale veľmi dobre napísaný a veľmi vtipný. Trošku sa to stráca s prekladom ale to len
taký detail. Rozhodne, ak hľadáte nejaké ľahké čítanie, tak toto je správna voľba.
Teraz nasleduje moja absolútna srdcovka a to The Score od Elle Kennedy. Ono, kniha je ako keby tretia v sérii, pričom našťastie na nič nenadväzuje, len postavy, ktoré sa v nej vyskytujú sa vyskytli už aj v predchádzajúcich dvoch - ktoré tiež stoja za prečítanie - takže po nich siahnite. Jedná sa o klasickú New Adultku, tentokrát z vysokoškolského prostredia, kde hlavný mužský predstaviteľ je členom hokejového tímu. Konkrétne ale tento diel sa mi páčil z celej série asi najviac, postavy mi najviac sadli, prišla mi celá kniha taká najprirodzenejšia, najvtipnejšia a atď. Rozhodne aj pre mňa jedno z najlepších čítaní minulého roku.
Ďalšou knihou, ktorá stojí za spomenutie je Paper Princess, na ktorej sa podielali dve autorky - už spomínaná Elle Kennedy a Jen Frederick.  Príbeh je o Elle, ktorá sa celý život sťahovala z miesta na miesto spolu s jej matkou - až do jedného dňa, kedy jej matka zomiera a Ellu nájde akýsi tajomný muž, ktorý tvrdí, že je kamarátom jej otca - ktorého v živote nepoznala. Zrazu sa Ella ocitá u Royalovcov doma, a zvyká sa na úplne nový život. Ale, kniha nie je typická New Adultka, táto kniha obsahuje toľko plot-twistov, že je to až nemožné a mnohokrát ostanete iba prekvapene čumieť (doslova) a pár minút to spracovávate.

Ďalšie knihy, ktoré stoja za spomenutie:
The Wall of Winnipeg and Me - autorka Mariana Zapata je absolútne úžasná. Prečítala som od nej viacero kníh (aj keď konkrétne zrovna túto nie), autorka sa vyžíva vo slow-burn, kedy sa z hlavných postáv najskôr stanú kamaráti až potom niečo viac. Ale knihy sa čítajú veľmi dobre a rozhodne stoja za to.
Punk 57 - ide o počin od autorky Penelope Douglas. Príbeh je o babe a chalanovi, ktorý sa vďaka náhode stanú pen pals (dopisujú si), obaja sú z inej školy...A takto si dopisujú sedem rokov. Dohodnú sa na troch pravidlách - žiadne sociálne siete, žiadne telefónne čísla a žiadne fotky. Ale, jedného dňa Misha natrafí na fotku dievčaťa, ktoré sa vola Ryen, a veľmi sa jej záujmi podobá na dievča z listov. A rozhodne sa ju stretnúť. Lenže, nečakal, že bude nenávidieť to, čo nájde.
Storm and Silence - je vo viacerých bodoch výnimočná - napísal ju chlap Robert Thier, nemecký historik, kniha sa odohráva vo Viktoriánskych časoch v Londýne.



Mystery&Thriller
Tentokrát kategória, z ktorej som ešte namala tú česť niečo prečítať, ale to neznamená, že si nezaslúži byť tiež spomenutá.
Víťazom tejto kategórie sa nestal nikto iný ako -prekvapenie- Stephen King s jeho knihou End of Watch, kniha vyšla aj v slovenčine pod názvom Koniec hliadky - vo vydavateľstve ikar. Kniha je tretím dielom v sérii o Billovi Hodgesovi. Malo by to byť veľkolepé finále tejto detektívnej sérii.

Ďalšie knihy, ktoré stoja za spomenutie:
The Girl in the Ice - kniha takisto vyšla v slovenčine. V londýnskom parku nájdu zavraždené dievča z bohatej rodiny. Postupne, ako sa vražda vyšetruje, nájdu spojitosť s vraždami troch prostitútok. Ale čo má dievča z bohatej rodiny spoločné s tými prostitútkami?


Ak sa Vám článok páčil a chcete, aby som v tejto sérii pokračovala, dajte mi vedieť v komentárom. V ďalšom článku sa plánujem venovať týmto kategóriam:
Young Adult Fiction 
Science Fiction 
Horor 

Popr, ak sa články budú páčiť, môžem sa pozrieť na "zúbok" aj minulým ročníkom, a samozrejme, aj práve prebiehajúcemu ročníku :).

2 Komentáre

  1. Určitě jsem pro další díl série!

    Já četla akorát Harryho a Konec hlídky od Kinga. King je moje srdcovka a Konec hlídky byl epický zakončení trilogie... Opravdu výborná knížka :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No ja osobne som od Kinga nič nečítala, ale určite raz si chcem od neho prečítať :)

      Odstrániť