Maggie Stiefvater - Zlodeji snov

Zlodeji snovAnotácia: Neuveriteľne talentovaná Maggie Stiefvater dokázala opäť nemožné – vytvorila očarujúci svet, v ktorom realitu skresľujú nadprirodzené prvky. Spoznajte nočné mory, čo ožívajú, neodolateľného nájomného vraha a podľahnite zakázanej láske v druhom pokračovaní najlepšej paranormálnej tetralógie, ktorej prvý diel Havraní chlapci ohúril aj slovenských čitateľov. Po každom spoločne strávenom dni je pre Blue ťažšie a ťažšie, aby sa do Ganseyho nezaľúbila. No uvedomuje si, že jediný bozk, by mohol okamžite ukončiť jeho život. Havraní chlapci spolu s Blue pokračujú na vlastnú päsť v pátraní po stratenom waleskom kráľovi Glendowerovi. Vpred ich ženie aj Ronanova schopnosť privádzať veci zo snov do tohto sveta. No zahrávať sa so snami je nebezpečné a Blue s havraními chlapcami nie sú jediní, ktorí túžia po splnení svojich snov.


„Som aj ja tvorom zo sna? Poznal by som to ?"

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt "In that moment, Blue was a little in love with all of them. Their magic. Their quest. Their awfulness and strangeness. Her raven boys." page
Možno keď sa pozriete na zadný obal tejto knihy, pomyslíte si, že ide o tradičnú romantickú YA knihu, v ktorej sa vyskytuje nejaká ta prekliata hrdinka, tínedžerská láska - proste klasické romatické klišé. Táto kniha však podľa mňa patrí medzi tie výnimočné, netradičné knihy pre mladých. Ponúkne kopu hlbokých myšlienok a reálnych situácií a nie veľa prehnaných romantických zápletok.  Už prvý diel  som si zamilovala práve vďaka tejto reálnosti. Dostal ma či už postavami, ale aj záhadným prostredím v  Henriette a zaujímavou zápletkou. Ako sa mi teda páčil druhý diel tejto série?


Myslela som, že čiernu mágiu neuznávaš."
Je ako vodka," skonštatovala Calla. Záleží na tom,kto ju pije."


Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt mr silver raven boys
Dej tejto knihy sa odohráva po tom čo v minulej časti Adam prebudil siločiaru.Záhadne veci sa tak dejú ešte častejšie. Výpadky prúdu, vlúpania do domov a ďalšie problémy. Všetko samozrejme súvisí s našimi havraními chlapcami. Napriek predošlým nezhodám sa snažia vytrvať vo svojom cieli - nájdení Glendowera. Príde mi to tak že jediní ktorí ho naozaj chcú nájsť sú Gansey a Adam (kedže Blue,Ronan a Noah nie sú tým až tak posadnutí). Práve medzi nimi  postupne vyostrujú veci do napätých situácií, aj keď Gansey (ako vždy) sa to ešte stále snaží  urovnať. Pomaly sa blížia ku odhaleniu ďalších tajomstiev tohto miesta. Už od prvej kapitoly bolo jasné že kniha sa bude uberať smerom tajomstiev a snov.

 
Kým budem preč," povedal po chvíľke Gansey, vysnívaj mi svet. Niečo nové každú noc."

Začiatok mi prišiel nejaký pomalší, čo ma však pri tejto autorke už ani neprekvapilo. No po prvom diely som už čakala nejakú tú väčšiu akciu, no autorka tentoraz stavila na postavy, ich vývoj a pocity. Veď okrem Adamovho vývoja (ku ktorému sa ešte vrátim), sme sa dozvedeli o tom že Ronan dokáže vyberať veci zo snov, čo úplne mení situáciu aj pre ostatných chlapcov. Dozvedáme sa viac z jeho minulosti, vidíme mu lepšie do hlavy (a hlavne do snov), aj celkovo mám pocit že táto kniha sa najviac venovala Ronanovi, čo mi absolútne nevadilo kedže s Ganseym sú moji obľúbenci. Ronan si v tejto knihe prišiel odhaľovaním mnohých tajomstiev, či už svojich alebo ostatných. Okrem toho že sa ďalej vyrovnáva so svojou schopnosťou, zisťuje že okrem vecí zo snov ktoré chce na svet dostať, sa tu dokážu dostať aj veci z temných častí jeho mysle. Ukazuje sa nám tu Ronanova druhá stránka, jeho sklon k temnote a nebezpečenstvu (k čomu prispel najmä Kavinsky), ale taktiež sa mi páčili jeho momenty z Ganseym kde sa viac ukázala sila ich priateľstva.

„Ronan," naliehal Noah. „Mám nejaký mega zlý ciťák."
„Lebo si mŕtvy," odvrkol Ronan.

Gansey and Blue by theshardsofmyheartPrišlo mi že v tejto knihe bolo celkom málo Ganseyho a Blue, čo mi trochu vadilo kedže milujem ich spoločné scény a pohľady do Ganseyho mysle vždy stoja za to. Blue je jedna z mála hrdiniek ktoré mi nejdú na nervy a správajú sa primerane svojmu veku, taktiež mám pocit že sme sa ešte stále poriadne nedozvedeli akú rolu v tomto celom zohráva. V tejto knihe ale už konečne pochopila že chodiť s Adamom nie je dobré pre nikoho z nich, tak dúfam že sa veci konečne pohnú aj s Ganseym. Snáď sa im viac bude venovať budúca časť. Noah bol ako vždy zlatý a celkom ma aj určitou vecou prekvapil :)
Naopak Adam ktorý mi (prekvapivo) v prvej časti nevadil, ma v tejto knihe už fakt otravoval. Nepáčilo sa mi ako sa správal k chlapcom ale hlave k Blue. Ako chápem že ho veci z minulej knihy riadne poznačili, ale nechápem prečo si neuvedomuje že Gansey mu chce hlavne pomôcť. Je tvrdohlavý, nikdy si nenechá poradiť a časťami  mi prišiel až agresívny. Nevidí koľko vecí ostatní robia len kvôli tomu že im na ňom záleží, naopak on sa v tejto knihe staral len o seba a svoje záujmy. Stále sa drží cesty za úspechom, bohatstvom a uznaním, no nemá za tým nejaký hlboký cieľ pre ktorý by si to zaslúžil. Na konci sa to ale už trochu zlepšilo, tak mám pocit že táto kniha bola jeho najhoršou stránkou a bude to už len lepšie.

Ak sa Adam správal ako blázon keď išlo o jeho česť, Gansey sa správal ako blázon keď išlo o Adama."

Kavinsky by theshardsofmyheartObjavili sa tu aj nové postavy ako spolužiak Kavinský ktorý je doslovne - nebezpečný. Väčšinu času sa správa ako úplný debil, ktorý len vyhľadáva nebezpečenstvo, rýchlosť a porušovanie všetkých možných zákonov. Napriek tomu ma jeho postava neskutočne bavila (fakt netuším prečo). Páčili sa mi scény v autách plné rýchlosti a adrennalínu + jeho vždy zaujímavé časti s Ronanom.
Druhou postavou je takzvaný "Pán Sivý" ktorý sa v meste objaví hľadať tajomný Greywaren. Nikto netuší čo to je a ako to vyzerá, teda ani pre šikovného nájomného vraha to nebude hračka. Je to presne ten typ postavy ktorý vám príde z časti zbytočný (ale máte pocit že ešte zohraje veľkú rolu), no jeho scény boli krátke a výstižné, teda mi tam vôbec nevadil.

Zhodnotila by som to tak že kniha bola celkom pomalá a zameraná na vývoj postáv a vzťahov, ak vás teda knihy s pomalým dejom nebavia, môže vás ten začiatok trochu nudiť. Ja som si napriek tomu že k takýmto ľudom patrím knihu užila. Bola ako vždy tajomná ale zároveň plná adrenalínu, áut a snov.

Knihu teda  hodnotím na 4,5 kačičky!

 

Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Slovart. 
Knihu si môžete kúpiť napr. TU

1 Komentáre

  1. Moje meno je Lilian N.Je to veľmi radostný deň môjho života, pretože mi pomohla Dr.saguru tým, že mi pomohla získať späť môjho bývalého manžela pomocou kúzla a mágie. Bol som ženatý 6 rokov a bolo to také hrozné, pretože môj manžel na mňa naozaj podvádzal a hľadal rozvod, ale keď som narazil na e-mailovú adresu Dr.saguru na internete o tom, ako pomohol toľkým ľuďom získať ich späť späť a pomôcť opraviť vzťah. a prinútiť ľudí, aby boli šťastní vo svojom vzťahu. Vysvetlil som mu svoju situáciu a potom hľadám jeho pomoc, ale k môjmu prekvapeniu mi povedal, že mi pomôže s mojím prípadom a teraz oslavujem, pretože môj manžel sa zmenil úplne navždy. Vždy chce byť pri mne a bez môjho prítomnosti nemôže urobiť nič. Naozaj si užívam svoje manželstvo, aká veľká oslava. Budem naďalej svedčiť na internete, pretože Dr.saguru je naozajstný kúzelník. POTREBUJETE POTREBU POTREBOVAŤ KONTAKTOVÝ LEKÁR SAGURU TERAZ VIA EMAIL: drsagurusolutions@gmail.com alebo WhatsApp +2349037545183 Je to jediná odpoveď na váš problém a prinútite sa cítiť sa spokojní vo svojom vzťahu. 3 OVOCIE ŽENY 4 OCHRANA PROPAGÁCIÍ 5 OCHRANA KOĽAJA 6 OBCHODNÁ ČINNOSŤ 7 KLAVINA S DOBROU PRÁCOU 8 KÓDLA LOTÉRIE A KARIÉRA PRÍPADU KURTU.

    OdpovedaťOdstrániť