Maggie Stiefvater ~ The Raven Boys

Názov: The Raven Boys 
Autorka: Maggie Stiefvater
Séria: The Raven Cycle #1
Žáner: Paranormal
Vydavateľstvo: Scholastic
Počet strán: 454 
Hodnotenie na GR: 4,04*/117 958 hlasov 
Názory iných čitateľov: Barča | Rio | Luu


Anotácia: Aj keby Blue nebolo povedané, že jej pravá láska zomrie keď ho pobozká, vyhýbala by sa chlapcom. A hlavne tým z miestnej súkromnej školy. Známi ako Havraní chlapci, znamenajú iba problém. 

Ale tento rok sa všetko pre Blue zmení. 

Toto je rok, kedy bude vtiahnutá do zvláštneho zlovestného sveta Havraných chlapcov. A toto je rok, kedy Blue zistí, že mágia existuje. 

Toto je rok, kedy sa zamiluje. 

"Nezaujímalo ju veštenie budúcnosti iným ľudom. 
Radšej išla von a zisťovala svoju." 

Od Maggie Stiefvater som čítala už aj jej predchádzajúcu sériu - Vlci z Mercy Falls (Triaška, Súženie, Navždy), a narozdiel od väčšiny som s touto sériou nemala nejaký veľký problém a celkom sa mi páčila. Vedela som, že Maggie vydala aj nejakú ďalšiu sériu ale nejako som sa k nej nechystala ani nič. A potom zrazu ju čítala teraz Naty a Sima a som si aj ja povedala, že keď sa to už páčilo im dvom, musí sa aj mne. A nezostala som sklamaná. 

"Je to bezpečné?" 
"Asi tak bezpečné ako život," odpovedal Gansey. 

Maggie Stiefvater je taká zvláštna autorka. Začiatok Raven Boys bol taký nemastný-neslaný...Sama som poriadne nevedela o čo ide - anotácia nič veľa neprezrádza, takže kniha pre mňa predstavovala také tajomno. Začiatok bol síce trošku slabší, ale keď sa na to spätne pozerám, uvedomujem si, že aká je tá Maggie prefíkaná a aké všelijaké náznaky tam boli ale ja som si to nevšímala, neprikladala som tomu nejakú veľkú dôležitosť. A za to má Maggie jeden veľký plus. Lebo práve vďaka tomu som na konci ostala doslova čumieť, že či ako vážne to myslí a že či je naozaj koniec. Nejak sa mi nezdalo, že by to už mal byť koniec, a tak neskutočne ma dokázala navnadiť na pokračovanie, že už iba napäto očakávam, kedy mi zvyšné tri knihy prídu. 
Maggie-in  štýl písania mi proste sedí. Mala som teraz takú menšiu čitateľskú krízu, kedy som toho naozaj veľa nečítala, ale potom mi Sima odporučila túto knihu a ja som sa rozhodla tomu dať šancu a dobre som spravila - preto určite ani vy neoľutujete keď tejto autorke (aj keď sa vám jej predchádzajúca séria nepáčila) dáte druhú šancu. 

"Vždy kráčali od neho preč. 
Ale on nikdy nebol schopný odísť od nich." 

Blue bola zvláštna postava. Ako jediná v jej rodine nemá talent na veštenie, len robí schopnosti veštíc (jej mamy, tety a pod) silnejšími. A navyše je prekliata. Vie, že keď pobozká svoju pravú lásku, tak on zomrie. Čo asi stojí za prd. Ale pre Blue to nikdy nebol problém. Zaprisahala sa, že nikdy nijakého chlapca nepobozká a všetko bude fajn. Blue sa ale tým nejako nezaťažuje a bolo vidieť aká je to skvelá postava - ako sa snažila Ganseymu a ostatným chlapcom pomáha, aj keď jej to matka zakazuje. 
Gansey bol skvelý. Úplne si ma vyhral. Tou svojou starostlivosťou o ostatných chalanov, ako sa im snažil pomáhať a aký bol múdry. Mal svoj cieľ ale bol ochotný ho obetovať, ak by to znamenalo, že sa niekomu z nich má niečo stať. A to sa mi strašne na ňom páčilo. 
Adam bol Adam. Na jednej strane som ho chápala, jeho dôvody, prečo žije tak ako žije ale na druhej strane mi ho bolo ľúto, lebo bolo vidieť, že je to skvelý chalan, ktorý si proste takýto osud nezaslúžil. 
Ronan bol taký problémový chlapec, ale to sa mi na ňom najviac páčilo.Trpel, ale pritom si cenil to čo preňho Gansey robil a ku koncu sa mu snažil aj pomáhať - aj keď to nedával na sebe najavo, bolo vidieť, že mu na ostatných záleží. 
A Noah...Och...On bol zlatíčko. Taká celkom nevýrazná postava ale predsa len bol ako-tak dôležitý. Dúfam, že ale v ďalších knihách sa ešte objaví. 

"Sú iba dôvody prečo by niekto, kto nemá zrak videl dušu večer v deň svätého Marka. Buď si jeho pravá láska...alebo si ho zabila." 

Rozhodne, Maggie potvrdila, že má stále dosť fantázie a dokáže prísť aj s neohraným príbehom, ktorý sa môže posunúť ešte hodne ďaleko a sama som zvedavá, čo si na nás ešte pripravila. Lebo ak to bude pokračovať štýlom, akým išli Raven Boys od polovice, tak sa máme naozaj na čo tešiť. 


Aby som nezabudla, kniha vychádza už v októbri v Slovarte. 

2 Komentáre

  1. Kniha vyzerá fakt dobre. :) Počula som o nej, no nejako som sa o ňu nezaujímala. Teším sa, keď v októbri vyjde, aby som si ju mohla prečítať aj ja. S čítaním anglickým kníh nemám dobré skúsenosti. Mám slabú angličtinu. Už párkrát som začala čítať anglické knihy, no nikdy som to nedotiahla do konca a viac ako polovičke som nerozumela. Krásna recenzia. Čítala som už tú u Naty, ale tvoja ma nalákala na knihu viac. :)
    http://travel-and-read-with-me.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veď práve, ja som ju už mala vyše roka doma ale nikdy som sa k nej nejako nevedela dokopať ale nakoniec našťastie áno - a rozhodne to stálo za to :) A máš sa na čo tešiť, Slovart máva dobré preklady, takže určite sa máš na čo tešiť :)
      A ďakujem :)

      Odstrániť