Týždeň s knihou #4 - Knižné rozhovory | part 3

Tak a pokračujeme, dneska zasa na mojom a Barčinom blogu. Ako sme už predtým hovorili, hlášky sme rozdelili do troch článkov, takže tento je posledný.

Predchádzajúce články vrámci tohto projektu:
Úvod 



Choď za faeries pre reči o vampíroch, za vlkodavmi pre reči o faeries, a nerozširuj reči o vlkodavoch, lebo ti skúsia odhryznúť tvár: to bolo Magnusove motto. 

~

"Čo robíš?" žena sa spýtala. 
"To a tamto," odpovedal Magnus. 
"Si v móde? Vyzeráš akoby si pracoval v móde." 
"Nie," odvetil. "Ja som móda." 


"Mohol si to spomenúť pred dvesto rokmi," poznamenal ľadovým tónom Magnus.
Elyaas pokrútil hlavou a vyčaril slizký úsmev. "Stará dobrá falošná kliatba. Je to klasika. Fakt zábava." Až vtedy si zrejme prvý raz všimol, že Magnus sa tvári dosť pochmúrne. "Pravdaže, nie ž vašej perspektívy." 
"Pre Billa Herondalea to nebola veľká zábava!" vyhŕkol Magnus. "Ach, dočerta, teraz ho tak už volám aj ja." 


Magnus vytreštil oči. Nebol pripravený na slovo "milenec" podfarbené vytekajúcim slizom. Na také niečo nebude zrejme pripravený nikdy. 
"Mal by si mu dať výberovku pesničiek," navrhol Elyaas. "Decká zbožňujú výberovky. V súčasnosti sú fakt v móde." 
"Však ťa niekto naposledy privolal v osemdesiatych rokoch?" opýtal sa Magnus. 
"Možno," vyhlásil obranným tónom Elyaas. 
"Situácia sa zmenila." 
"Počúvajú ľudia ešte Fleetwood Mac?" opýtal sa chápadlový démon. V hlase mu zaznel žalostný podtón. "Zbožňujem ich." 




"Raz som zabudol na tvoje narodeniny, a aj to pred šesťdesiatimi rokmi!" vyhŕkol Magnus. "Už sa na to konečne vykašli." 
"Mimochodom, bolo to pred päťdesiatimi ôsmimi rokmi. A Raphael vie, že musíme držať spolu proti nefilom a nie sa tajne stretávať s ich neplnoletými deťmi," pokračoval Ragnor. 
"Alec má už osemnásť!" 
"To je fuk," zamrmlal Ragnor. "Raphael by nikdy nechodil s Tieňolovcom." 


Magnus tromi nenútenými krokmi prešiel krížom cez miestnosť. "KTO SA OPOVAŽUJE RUŠIŤ VEĽKOBOSORÁKA PRI PRÁCI?" zahučal do interkomu. 
Odpoveďou mu bolo ticho. 
"Myslím to vážne. Ak ste Svedkovia Jehovovi..." 


"Máš ho naozaj rád, však?" opýtala sa Isabelle. "Môjho brata." 
"Ach, narážaš na Aleca?" zareagoval Magnus. "Myslel som, že máš na mysli môjho kocúra." 


"Skôr ako dostanem ďalšiu dávku pána Darcyho, potrebujem trocha hovädziny s brokolicou. Je všeobecne známym faktom, že ak pridlho pozeráš televíziu s prázdnym žalúdkom, odpadne ti hlava." 
"Keby ti odpadla hlava," povedala Tessa, "odvetvie kaderníckych služieb by sa dostalo do ekonomickej krízy." 


Magnus už veľakrát počul príbeh o tom, ako vznikli nefili, ale zrejme v ňom zabudli zdôrazniť: A Anjel zostúpil z nebies a dal svojim vyvoleným fantastické brušné svaly.
...
"Prepáč...že rande so mnou je také strašné," zamrmlal Alec. 
"O čom to hovoríš?" nechápal Magnus. "Je skvelé! Si tu ešte len desať minút a už som ťa vyzliekol." 


Alec vytriešťal oči. Magnus mal podozrenie, že zareagoval mimovoľne a v skutočnosti vôbec nechcel použiť silu určenú pre démonov proti obyčajnému. 
Ryšavý chalan zvrieskol, až mu bolo vidieť strojček na zuboch a zamával rukami, akoby sa naliehavo vzdával alebo napodobňoval vydesenú kačku. 
"Kámo!" vykríkol. "Fakt ma to mrzí! Netušil som, že si nindža!" 


"Dnes si dostal dve dôležité lekcie o tolerancii a poctivosti," oznámil mu prísne Magnus. "A hoci si sa ma pokúsil okradnúť na prvom rande, ešte vždy máš všetky prsty, čo je najlepší výsledok, v aký si mohol dúfať." 
Ozvalo sa chápavé mrmlanie. Magnus sa obzrel a neušlo mu, že Alec sa tvári trocha vystrašene a všetci ostatní ustarostene. Dav ľudí, ktorý sa okolo nich zhromaždil, im zrejme držal palce a veril v ich lásku. 
"Ach, kámo, to ma fakt mrzí," povedal zlodej. "Nechcel som ti pokaziť prvé rande s nindžom." 


"Piatok večer môže byť," odpovedal a Alec vyčaril široký úsmev, ktorým rozžiaril celý svet. S pohľadom upretým na Magnusa pospiatky vyšiel z bytu. Vycúval až na schodisko a vzápätí sa ozval krik, no Magnus medzitým vstal a zatvoril dvere. Nevidel teda Aleca padať dolu schodmi, keďže také
veci robí každý radšej v súkromí. 


"Mňau. Mňau. " 
"Au! Au, ty sprostá mačka! Ehm. Povedal si mi: 'prestať mi vyvolávať Isabelle,'ale ja ti nevolám, Volá ti Church. Ja som len vyťukala číslo. 
Poviem ti niečo, čo si zrejme nevedel, keď si sa tak unáhlene rozhodol. Náš kocúr Church a tvoj kocúr predseda Mňau sú do seba zaľúbení. Ešte nikdy som nevidela toľkú lásku. Netušila som, že taká láska sa môže zrodiť v srdci...kocúrov. Niektorí ľudia tvrdia, že láska medzi dvoma kocúrmi nie je správna, ale podľa mňa je krásna. Zamilovaný Church je šťastnejší ako kedykoľvek predtým. Nič v ňom nedokáže prebudiť toľké šťastie ako Predseda Mňau. ani tuniak. Ani trhanie starodávnych gobelínov. Nič. Prosím, neodtŕhaj od seba týchto kocúrov. Prosím, neber Churchovi šťastie, ktoré v ňom vyvoláva láska. 
Varujem ťa vlastne pre tvoje vlastné dobro. Ak od seba odtrhneš Churcha a Predsedu Mňau, Church sa začne hnevať. 
A nahnevaný church by sa ti vôbec nepáčil." 
Píp.


"V tejto chvíli je ti zrejme jasné, že k tomuto telefonátu ma prinútila Isabelle. Vôbec neviem, čo mám vlastne povedať. 
Aha, už viem. Ale je fakt škaredý.
Au, Isabelle! Teda, vyzerá veľmi dobre. Je veľmi pekný. Podľa mňa je oveľa krajší ako Jace. Ale očividne sa má zle. Všetci to vidíme. 
V skutočnosti si veľmi nevšímam, ako vyzerajú chalani, no na ňom to vidím dokonca aj ja. má čierne kruhy pod očami a od zúfalstva sa mu rozpadajú svetre. Mama sa oňho bojí, lebo neje, a počul som, že Jace včera utrúsil nejakú poznámku o kefách na vlasy. Samozrejme, Jace je dosť škrobený na to, že je brutálny bojovník." 


Dnes, 19.52 

"Počúvaj, kámo, nikto nemá právo rozísť sa s Lightwoodom. Nikto! Meliorn si myslel, že môže
kamarátom férom pri medovine rozprávať, že sa so mnou rozišiel, a ja k tomu dodávam, že Meliorn už dávno nevidel svojho férskeho tátoša. 
Raz bol na návšteve v Inštitúte chalan, ktorý si myslel, že keď odíde, môže sa so mnou rozísť listom. Jace našiel ten list. O desať minút mal chalan zlomené zápästie a otras mozgu. A potom som naňho pustila Jacea. 
Mimochodom, pri telefóne je Isabelle." 
Píp.


Magnus sa nedal odradiť Ragnorovými krutými poznámkami. Vrhol na svojho spoločníka ľahostajný pohľad, nadvihol charango a znova začal hrať nádhernú vzdorovitú melódiu. 
Zrazu obaja začuli pri dome prudký dupot nôh, šuchot sukní, a vtom na dvor vybehla Catarina. Rozpustené biele vlasy jej padali na plecia a tvárila sa vystrašene. 
"Magnus, Ragnor, počula som mačku, ktorá vydávala príšerný zvuk," vyhŕkla. "Myslím, že je hrozne chorá. Chcem ju nájsť a vy mi musíte pomôcť!" 
Ragnor dostával záchvat hysterického smiechu a zvalil sa na okennú rímsu. Magnus chvíľu civel na Catarinu a potom si všimol, že jej myká kútikmi úst. 
"Spriahli ste sa proti mne a môjmu umeniu," vyhlásil. "Ste banda sprisahancov." 

~


Tak, týmto by sme ukončili túto časť tohto týždňa s knihou. Už zajtra sa môžete na Natynom blogu tešiť na prvých 5 dôvodov prečo čítať Magnusa Banea. A pozajtra zasa tu nájdete ďalších 5 dôvodov, prečo Magnus nemôže chýbať vo Vašom to-read liste. 

0 Komentáre