Trón zo skla ~ A čo na to hovoria ostatní?



Sme sa s Naty zahrali trochu na redaktorov v nejakom časopise a čitateľom z Goodreads sme položili tri otázky, ktoré vďaka im odpovediam Vám povedia viac o knihe a prečo by ste zrovna po nej mali siahnuť.

1.)  Prečo si sa rozhodla prečítať Trón zo skla?
Lyn:  
Na to sa mi dosť ťažko odpovedá, keďže prvý diel som čítala dávnejšie, ale marí sa mi, že som natrafila na recenziu u Luu a zaujala ma. Vždy ma lákali cudzie svety plné palácov, princov, dobrodružných výprav a silných hrdiniek, ale predtým som dosť zlyhávala v hľadaní podobných príbehov. Tento si ma úplne získal z veľkej časti aj preto, že sama píšem high fantasy a mohla som pri čítaní pozorovať, ako sa autorke podarilo prepojiť prvky fantasy s opismi sveta a s rozmanitými charaktermi postáv.
Timea: 
Možno to bude znieť divne, ale kvôli žánru. No dobre, veľkú rolu v tom hrala aj téma, anotácia či obálka, ale neboli rozhodujúce. Throne of Glass patrí do High Fantasy (kam inak zaraďujeme aj také klasiky ako Pán prsteňov či Hra o tróny), čo v sebe zahŕňa vymyslený svet a veľakrát aj nové nadprirodzené bytosti. A musím povedať, že som sa zatiaľ nestretla s knihou, ktoré by z toho žánra nebola absolútne dokonalá (jednak preto je môj obľúbený). Takže mi nezostal žiadny dôvod, prečo by som si Throne of Glass nemala prečítať, keďže mi High Fantasy zaručovalo všetko, čo v knihách milujem. :)
Susan:
Knihu som sa rozhodla prečítať hlavne preto, lebo som ju videla doslova všade. či už na goodreads, blogoch ale booktube všetci o nej dookola omieľali aká je úžasná. Dlho som váhala lebo som mala o knihe vysokú mienku ale nakoniec nesklamala.


2.) Prečo by si odporučila Trón zo skla ostatným, potenciálnym čitateľom? 
Lyn:
Každý z nás má to svoje, čo obľubuje, takže ak má niekto poličku plnú detektívok a fantasy knihy nemusí, táto kniha ho nezaujme. No pre všetkých šialených fantasy maniakov, ktorí sa radi túlajú vo vlastnej predstavivosti, bude ToG určite skvelý zážitok. Autorka píše chytľavým štýlom a ešte aj dlho po dočítaní som mala problém prebrať sa do reality z toho dokonalého sveta, ktorý vybudovala.
Timea: 
Hneď mi napadá niekoľko dôvodov - svet, Celeana, postavy, zápletka, akcia... ale hlavným dôvodom je asi autorka, pretože s takými ako je aj Sarah J. Maas sa často nestretávame. Málo kto je tak talentovaný, že vie upútať čitateľa už na prvej strane (podotýka, svojej debutovej knihy) a tak ho zaujať svojim štýlom písania, že by čitateľ bol ochotní prečítať si od neho čokoľvek. Od tejto knihy som nevedela odtrhnúť (a ani som nechcela). Nebyť školy, prečítam to za jeden deň. Jednak vďaka tejto talentovanej autorke a jednak kvôli príbehu, ktorý je pútavý, zaujímavý a tak akčne nabitý, že sa pri ňom nedá nudiť.
Susan:
Pretože si myslím že ToG má všetko čo by dobrá kniha mala mať. Ako prvé, neskutočné postavy. Dalej autorka rozhodne vie čo robí. Každú scénu som mala priamo pred očami akoby som sledovala film.A aby toho nebolo málo v knihe sa objaví ešte aj nejaká tá záhada. V knihe sa striedajú rôzne pohľady takže to nie je len Celaena a čitateľ tak vidí aj z iných perspektív. čo sa týka deju nemám čo viac dodať ako to, že som ostala čítať do tretej v noci s vedomím že ráno vstávam do školy. Myslím, že knihu si neužije len fantasy čitateľ ale každý čitateľ.

3.)  Čo si myslíte o svete a postavách z Trónu zo skla? 
Lyn:
Autorka proste vie písať. Má talent na vytváranie zaujímavých a originálnych zápletiek a všetko to pekne vsúva do sveta postaveného na pevných základoch. Dej je premyslený a všetko sa dá výborne predstaviť. Postavy si ma tiež získali. Okrem toho je tam kopec sexošov, o ktorých som nedokázala čítať bez menších srdcových príhod. Ale aby sa nepovedalo, ani Celaena nie je na zahodenie. Patrí medzi moje najobľúbenejšie knižné postavy.
Timea: 
Vymyslené svety s fantasy prvkami mám naozaj veľmi rada, pretože kráľovstvá a prostredie pripomínajúce stredovek absolútne milujem (a verím, že s tým nie som sama). Dokážem si predstaviť, aké ťažké môže byť vymyslieť históriu, náboženstvá, zvyky, tradície a všetko, čo k tomu patrí. Ale Sarah sa s tým veľmi dobre vyrovnala a vytvorila naozaj úžasný svet, kde by som rada žila... Okey, možno by som tam predsa nechcela žiť, pretože by som sa bála, že ma zabijú všetci tí nájomní vrahovia ako Celaena Sardothien. Ona ako hlavná postava je úplne skvelá, taká typická kick-ass hrdinka, ktorá sa nebojí ničoho. Je odvážna, silná, chladnokrvná, ale aj múdra, vtipná a priateľská. Som si istá, že si ju každý obľúbi. A tak isto aj oboch chalanov. Ja som sa ešte stále nerozhodla či mám radšej Doriana alebo Chaola. :D Páči sa mi, že ani ostatné postavy nie sú len tak hodené do príbehu, ale každá je niečím výnimočná a má svoje miesto. Bez nich by kniha nebola taká dobrá, aká je.
Susan:
Celaena je neskutočne "bad-ass" charakter (podľa mňa prekonala aj Katniss) ale takisto je dievčenská, má rada pekné šaty či šperky. Bola vtipná,chytrá no čo viac chcieť. A mužské postavy s tými radšej ani nezačínam lebo uff ♥. Spisovateľka vytvorila krásny, bohatý svet presne taký ako fantasy svet má byť. A každou knihou sa bude len zlepšovať. A áno, je tam milostný trojuholník ale myslím že tento nebude nikomu vadiť. Mne teda rozhodne nie :D. Keď raz začnete čítať ToG neprestanete kým ju nedočítate.


A odpovede od ďalších blogerov nájdete zajtra na Natynom blogu (čo už iste viete. Ale tak, pre istotu, pripomínam.)

0 Komentáre