Týždeň s knihou #3 - Rick Riordan- Bohovia Olympu-Hádesov chrám

Názov: Hádesov chrám
Autor: Rick Riordan
Séria: Bohovia Olympu #4
Žáner: Fantasy, YA
Vydavateľstvo: Fragment
Počet strán: 560
Hodnotenie na GR: 4,54*/ 140 591 hlasov

Anotácia: Čas sa kráti… Bránu smrti, tajomný priechod medzi svetom živých a mŕtvych, ovládla Gaia so svojimi pomocníkmi. Zástupy netvorov prúdia na zem a chystajú sa prevziať vládu nad svetom. Prídu Percy a jeho priatelia na to, ako bránu zavrieť? Dokážu sa vrátiť z hlbín Tartaru, najtemnejšej časti podsvetia, ktorému vládne boh mŕtvych Hádes? Nebude to jednoduché! Sedem hrdinov z Proroctva musí znovu nasadiť svoje životy za záchranu bohov, ľudstva a celej civilizácie.




Po tom.čo Znamenie Atény skončilo ty hnusným,doslovným cliffhanerom,som sa nevedela dočkať Hádesovho chrámu,To čakanie bolo nekonečné,ale konečne je to tu :) Od knihy som mala veľké očakávanie ale ja obavy.Splnili sa obidve.

Mojím úžasným čitateľom:
za ten posledný cliffhanger sa ospravedlňujem.
No,vlastne ani nie. CHACHACHACHA.
Ale teraz vážne-mám vás rád,ľudia.


Povedzte ktorý autor môže po tom všetkom čo si Percy s Annabeth prežili,hodiť ich rovno do podsvetia?Bez jedla,vody,zbrane a nádeje...a potom napísať na začiatok knihy toto?No nemilujte ho.
Príbeh sa odohráva na dvoch miestach (neskôr troch)...Po páde Percyho a Annabeth do Tartarusu sa zvyšok výpravy vyberá na cestu ku bráne,kde sa majú stretnúť.Samozrejme že cesta nie je ľahká kedže sú v antických krajoch+sa preberá stále viac a viac príšer.Skoro každý sa viní za to že ich nezachránili a tak je trochu ponurá atmosféra.Na tom má svoju zásluhu aj prítomnosť Nica ktorý cestuje z nimi.Na druhej strane v Tartaruse Percy a Annabeth putujú k Bráne z vnútra aj keď možno ani sami neveria že to dokážu...

...No ak nie.."
"Ja viem," zašomral Frank."Moji priatelia zomrú."
"Presne tak," prisvedčil Trip veselo, "A z teba bude parádne políčko ciroku!"

Táto časť ako keby spevnila všetkých polobohov.Frank musel ukázať svoju sila a vodcovské schopnosti a konečne sa začal správať ako Marsov syn,takže konečne dostal priestora a ja  som ho aj viac obľúbila než predtým. Hazel čelila ťažkej úlohe pred ktorou ju varovala Hekaté (som si myslela že bohyňa kúzel by mohla byť fajn ale no...) v ktorej jej nikto nebude môcť pomôcť.Poraziť záhadnú čarodejnicu.Ale ako? Mala som ju rada už predtým takže som bola rada že sa jej postava vyvinula. Nico...ach Nico :3 Som strašne rada že ho tu bolo viac než v predošlých dieloch(aj tak mohlo byť viac) a to čo sa stalo potom.Ja neviem či sa mám radovať alebo plakať.Každopádne to je jedna z najmilších vecí v sérií.Úžasne bolo ako sa skamarátil s Jasonom ktorého som do teraz vlastne nemala rada (asi kvôli tej rivalite s Percym).Jason je strašne zlatý a až teraz som si všimla aký sú spolu s Piper dokonalí.dokonalí. Leo bol úžasne vtipný ako vždy +máte sa na čo tešiť v súvislostí s ním.

..."nerob zo seba hrdinu."Venoval jej sebavedomý úsmev ktorý tak veľmi milovala.
"Kto,ja?"

Ak som doteraz mala nejaké pochybnosti o vzťahu Percy-Annabet,všetky zmizli (a vrátili sa pri určitej situácií neskôr..).Nikto si neprežil v knihe tak veľa ako oni a v Tartare sa ukázali ich všetky stránky.Trpeli každým krokom no napriek tomu sa nevzdávali a povzbudzovali sa navzájom keď im začalo preskakovať.Môžete sa tešiť na duchov kliatieb,rieku zúfalstva...to boli proste časti čo som čítala so zadržaným dychom.Milujem tu temnú stránku série,celé to bolo také depresívne a pochmúrne a hlavne dokonale napísane Ani jedinú sekundu ste sa nenudili.Toto bola ako keby obrovská skúška ich vzťahu a sily,v ktorej som sa presvedčila o tom že takéto geniálne postavy môže napísať jedine Rick. Super bolo keď sa k ním pripojil Bob ktorý trochu rozveselil to šialenstvo v Tartaruse. Okrem spomínanej Hekaté sa tu objavia staré známe príšery,taktiež aj postava z mojej obľúbenej báje. Eros.Škoda že je idiot. Nie som si istá ktorá časť s celej série je moja najobľúbenejšia,ale viem že táto časť bola jedna z najlepších aj keď mi je smutno pri predstave že už iba jeden diel (ktorého sa nemôžem dočkať) do konca :/ Knihu samozrejme hodnotím na 5 kačičky :)


Za  Recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu FRAGMENT!


1 Komentáre