Cora Carmack ~ Zbohom nevinnosť

Názov: Zbohom nevinnosť
Autorka:  Cora Carmack
Séria: Losing it #1
Žáner: New Adult
Vydavateľstvo: Yoli
Počet strán: 248
Hodnotenie na GR: 3,81*/ 71 803 hlasov
Názory iných čitateľov:  Neliss | Knižné Maniačky | Luce


Anotácia: Môže nevydarený vzťah na jednu noc prerásť v lásku? Študentku herectva Bliss Edwardsovú už nebaví byť poslednou pannou v okolí, preto sa rozhodne pre radikálne riešenie – románik na jednu noc. Keď napokon dôjde na lámanie chleba, spanikári a utečie z vlastného bytu pred príťažlivým mužom pod absolútne priehľadnou zámienkou. Trapasom však zďaleka nie je koniec. Na druhý deň jej na úvodnej hodine semestra predstavia nového učiteľa a Bliss od údivu padne sánka. Pred ôsmimi hodinami ležal nahý v jej posteli! Bliss sa ide prepadnúť od hanby a to sa školský rok ešte len začal. Ako na potvoru naráža na príťažlivého učiteľa Garrica na každom rohu a trápnym situáciám niet konca­kraja. Hoci sa obaja zhodli na tom, že ich posteľové dobrodružstvo bol obrovský omyl, Garric po pôvabnej študentke neustále poškuľuje. Alebo si to Bliss len namýšľa?

"Chceme to, čo nemôžeme mať. Je to ľudská prirodzenosť." 

Coru Carmackovú a jej sériu Losing It veľmi dobre poznám. Čítala som ju už ale dávnejšie, a preto, keď vyšla konečne aj po slovensky, som sa rozhodla sa do nej znovu pustiť. Predsa len, táto séria je jednou z mojich najobľúbenejších New adult kníh. 


"Nezáleží ako blízko si, vždy si ďaleko." 

Zbohom nevinnosť je skvelá kniha. Na to, že má úbohých 250 strán sa číta vážne jedna radosť, a je to taká knižôčka na jedno posedenie (aj keď som ju ja čítala dlhšie). Je to kniha, pri ktorej nemusíte rozmýšľať, čo sa asi stane a vlastne od začiatku je vám jasné ako to skončí, ale vo výsledku vám to vôbec nevadí. Prečo? Lebo niekedy proste potrebujete jednoduché príbehy, pri ktorých vypnete a nemusíte na nič myslieť. Zbohom nevinnosť má aj ďalšie plus. Úžasné vtipné scénky, ktoré nevyznejú umelo a presne sa hodia do príbehu. Ani preklad nebol taký zlý, a neskutočne som celkovo bola rada, že sa YOLi rozhodlo vydať túto knihu aj v slovenčine - bola som rada, že sa k tejto skvelej oddychovke dostanú aj mnohí iní čitatelia.
Zbohom nevinnosť má určite svoje chyby, možno trochu zbytočné predlžovanie príbehu, miestami nezmyselné chovanie postáv, ale ako celok to vyznieva super a dá sa pri knihe úžasne zrelaxovať.

"Je dôležité byť k sebe úprimný. Pravdaže, všetci musíme snívať a veriť, no sny sa rozplynú omnoho ľahšie ako riadny plán."


Postavy, ako som už spomenula, boli aj keď miestami neznesiteľné, aj tak boli väčšinou v pohode a nemala som s nimi až tak veľký problém.
Bliss (fakt sa mi to meno nepáči :D nesedí mi) bola taká priemerná hrdinka. Ani som si ju neobľúbila, ale zasa nebola ani úplne neznesiteľná. Zbožňuje divadlo a študuje ho - a mohlo to byť v knihe viac rozpísané, určite by to bolo iba plusom. Jej vzťah s Garrickom bol zlatý, ale prišiel mi až moc idealizovaný a vlastne celkom nereálny.
Garrick bol také zlatíčko. Britské zlatíčko. Ale aj s ním som mala rovnaký problém ako s Bliss - Autorka ani jeho nevykreslila bohužiaľ nejako reálne. Čo je škoda. Príbehu by prospeli reálne postavy.
Cade bol fajn. Bol zlatý. Taký priemerný a nakoniec celkovo asi najobľúbenejšia postava pre mňa z celej knihy. Ten ako jediný sa podľa mňa správal najreálnejšie. Bol vážne skvelým kamarátom pre Bliss, ktorá si ho možno po väčšinu príbehu vážne nezaslúžila.
A ešte Kelsey! Tá je super! Aj keď v tomto príbehu jej fakt bolo až žalostne málo, ale tiež ju mám radšej ako Bliss a celkovo, jej príbeh (ENG: Finding it) mi prišiel ako najlepší diel z celej série. Dúfam, že aj tento nakoniec vydajú, bude to totiž za to stáť.

"Čakáš na pozvanie?" spýtala som sa. "Počkaj, teraz mi povieš, že si upír?"
Zasmial sa. "Nie, nie, som síce bledý, ale to  preto, že som Brit, prisahám."

Zbohom nevinnosť je takým príbehom, ktorý vo vás nezanechá síce niečo veľké, ani nemáte potrebu, sa zbytočne dlho nad tým príbehom zamýšľať, ale poskytne vám úžasné odreagovanie od svojich problémov. Takže kniha si nakoniec zaslúžila tri kačičky. A ja sa idem tešiť na vydanie ďalších pokračovaní, s ktorými táto séria u mňa iba stúpa.


Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu YOLi, vy si knihu môžete kúpiť napr TU

4 Komentáre

  1. Pekná recenzia! :) Knihu by som si rada niekedy prečítala, aj keď tá slovenská obálka sa mi veľmi nepáči. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. Prečítaj si ju, rozhodne je taká v pohode a dá sa pri nej úžasne oddýchnuť. A čo sa týka obálky...Mohlo to byť aj horšie. Vždy to môže byť aj horšie. Ale anglická sa mi tiež páči viac.

      Odstrániť
  2. Knihu som hodnotila rovnako ako ty a súhlasím, že bolo všetko dosť zidealizované a tiež jednoduché... Ale tak ako oddychovka fajn.:D Ale normálne rozmýšľam teraz, že by som dala šancu dvojke.:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa najviac páčila trojka :D ale ja mám celkovo rada knihy kde sa cestuje :D a tá trojka no :D pripomínala jeden film :D neviem ako sa presne volala, ale strašne mi to pripomenulo jeden film :D ale aj tak to bolo skvelé :D

      Odstrániť