Recenzia: Gayle Forman ~ Ak Zostanem

Názov: Ak zostanem (If I Stay) 
Autorka: Gayle Forman
Séria: Ak zostanem 
Žáner: Young Adult, Romance
Vydavateľstvo: Ikar
Počet strán: 174
Hodnotenie na Goodreads: 3,97* / 110 575 
Názory iných čitateľov: Ermen | Mary | Naty



Anotácia:  Sedemnásťročná Mia má všetko, po čom kedy túžila - milujúcu rodinu, priateľa, dokonca ju prijmú na prestížnu umeleckú školu na druhom konci krajiny. Nevie sa rozhodnúť, či si má vybrať lásku a život s rodinou, alebo hudbu.

V jedno februárové ráno sa však všetko zmení - na výlete s rodičmi a s bratom cestou v aute na okamih spokojná zavrie oči...a keď ich otvorí, stojí v priekope. Na jej okraji vidí ich havarované auto a jej rodičia ležia mŕtvi pri ceste. Krátko na to zbadá ďalšie telo. S prekvapením zisťuje, že hľadí sama na seba a spontánne sa pýta: Som mŕtva?
Ešte včera mala veľa možností, ktorými sa jej život mohol uberať, dnes stojí pred jedinou otázkou: Zostanem?


"Sometimes you make choices in life 
and sometimes choices makes you" 



Ak zostanem je prvá kniha, ktorú som čítala od Gayle Forman a strašne sa mi páčila. Zamilovala som si autorkin štýl písania,  a hlavne celý Miin príbeh. 
Ak zostanem je jednoduchá kniha, nie je tam žiadna zložitá zápletka, ktorý je ale napísaný tak svižne, prelína sa tu realita s minulosťou, tým pádom sa nám tu objasňujú rôzne veci, charakterové črty postáv a všetko čo ich doviedlo až do tohto momentu. 
Celý príbeh je postavený na jedinej otázke - Zostanem?
Mia Hall mala dobrý život, prijali ju na vysnívanú školu, mala úžasného priateľa, milujúcu rodinu, všetko sa to ale zmenilo jeden deň, keď sa spolu s rodinou vybrali na výlet. No netušila, že v jednom momente sa všetko zmení.
Počas jedného dňa, keď je niečo medzi -  nie je ani mŕtva, ani živá- spomína na svoj život, na svoje prvé rande s Adamom, na narodenie jej brata Teddyho, na najlepšiu kamarátku Kim, a na iné zaujímavé spomienky zo svojho života. 



"I realize now that dying is easy. Living is hard."


Mia je obyčajné dievča, ničím výnimočné, až na to, že hrá na violončelo - dosť netypický nástroj pre dievča. Nemyslí si o sebe veľa, a snaží sa pozrieť na veci aj z iného uhľa pohľadu. 
Adam je starší ako Mia, hrá v kapele Shooting star, hrá na elektrickú gitaru a je jedným z mojich book crush, lebo proste on je skvelý :3. 
Nečakali by ste, že sa violončelistka a chalan, čo hrá na elektronickú gitaru môžu do seba zamilovať, no nie? Veď už len keď ide o hudbu, sú absolútne rozdielny.
Žiadny vzťah nie je jednoduchý, ani ten ich. No, aj tak za seba bojujú, veď prečo inak by sa oplatilo žiť, keď nie pre lásku?








"Love, it never dyies. 
It never goes away, it never fades, 
so long, as you hang on to it." 


Kniha sa mi veľmi páčila. Prečítala som ju raz dva a nie preto, že je fakt krátka. Mia mi prišla absolútne úžasná hrdinka, vlastne, je to obyčajné dievča, na ktorom nestojí celý svet.  Neišlo o žiadnu záchranu sveta, ani nič veľkolepého.
Knihu určite odporúčam každému, kto si rád dá niekedy pokoj od zložitých príbehov, prepracovaných postáv, zamotaných zápletiek a rád si odpočinie pri veľmi jednoduchej ale za to milej knižke. 




Filmové spracovanie:  Kniha sa dočkala aj filmového spracovania. Pripájam aj trailer na film, ktorý tiež stojí za pozretie. 




5 Komentáre

  1. Trailer je úžasný, ale knihu som ešte nečítala. No asi si ju čoskoro kúpim, vyzerá to super

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som si knihu kúpila hlavne preto, že som ju chcela prečítať pred filmom :) a fakt sa mi to páčilo :)

      Odstrániť
  2. Ten trailer je naprosto úchvatný. Knihu si určitě chci přečíst. :))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Knihu som si prečítala, lebo vyšiel film, kde je ten hlavný herec tak krásny. <3
    Ale koniec knihy ma taaak naštval...tak ja ako blbá čakám, čo sa stane, keď sa prebudí a ono sa to v tom najlepšom skončí??!! To mojim citlivým nervom nemôžu robiť. :D Skoro som rozbila tablet. :D
    -Kika

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ha! :D ja už mám aj druhú prečítanú a bolo to fakt super :)

      Odstrániť