Cassandra Clare - Mesto skla

Mesto skla (Nástroje smrteľníkov 3)Anotácia: Jocelynin život je naďalej v ohrození. Clary ju chce zachrániť, a tak musí navštíviť Mesto skla, domov všetkých Tieňolovcov, aj napriek tomu, že vstupom do mesta porušuje všetky zákony. Až na mieste sa dozvedá, že Jace ju tam vôbec nechce a jej najlepší kamarát Simon skončil vo väzení. Tieňolovci totiž nedôverujú upírovi, ktorému neškodia slnečné lúče. Valentine zoskupuje svoju armádu démonov, s ktorou chce zničiť všetkých Tieňolovcov. V zmätku prichádzajúcej vojny sa musia Tieňolovci rozhodnúť, či budú bojovať po boku s upírmi, vlkolakmi a ostatnými Dolnosveťanmi, alebo proti nim. Jace si postupne uvedomuje, čo všetko je ochotný riskovať pre Clary, ktorá musí sústrediť svoju nové schopnosti, aby ochránila Mesto skla – ale za akú cenu? Láska je jedným zo smrteľných hriechov a tiene minulosti sa načahujú za Clary a Jaceom, ktorí sa musia postaviť Valentinovi.



,,Stále to isté. Smrť, skaza, zlí anjeli."


Keď som sa dozvedela, že Slovart ide opäť vydať Nástroje - dokonca ešte budú mať tie dokonalé obálky, neskutočne som sa potešila. Hneď som vedela, že konečne prišiel čas na
 návrat k tejto sérií. Nástroje smrteľníkov boli jednou z prvých sérií, ktoré som si naozaj zamilovala, aj keď po prvej časti, mi trochu trvalo kým som sa do toho úplne dostala. No kniha, ktorú som si najviac obľúbila, bola práve táto - tretia časť. Aj keď pôvodne, malo ísť o posledný diel série, autorka sa rozhodla pokračovať a napísala ďalšie tri knihy. Niekomu sadli, niekomu nie, no na ja som rada, že predsa len pokračovala v tejto sérií. Bez toho by sme nedostali taký vývoj postáv a neexistovali by viaceré legendárne momenty, na ktoré nezabudnem. A to všetko začalo práve v tomto dieli, ktorý pre mňa stále zostáva top z celej série. Tak som si teda šla overiť, že či je kniha stále taká dobrá, ako sa mi zdala pred niekoľkými rokmi. A hádajte čo? Jasné, že je!


,,Si dolnosveťan, a ja zradca. Myslíš, že pohnú prstom?


V tejto knihe, sme konečne dostali svet Tieňolovcov v plnej sile. Clary sa snaží pomôcť svojej mame, a tak sa hneď na začiatku ocitneme v Idrise - domove Tieňolovcov, o ktorom sme doteraz len počuli z rozprávania postáv. Veľmi sa mi páči, ako bolo hlavné mesto Idris (a vlastne aj celá táto malá krajina) vykreslené. Asi každý bol zvedavý, ako to tam predsa len vyzerá a či je naozaj tak konzervatívny a magicky krásny ako sa o ňom hovorí. To všetko dostanete práve v tejto knihe, kedže v Idrise strávite kopu času. Cassandra tak zase ukázala, že popisy miest a zachytenie atmosféry jej naozaj ide - Alicante je jedným z najkrajších knižných miest v posledných rokoch. No bohužiaľ, postupne sa odhaľuje aj jeho odvrátená stránka, ktorá dokazujem, že nie len Valentine, je ten nebezpečný pre spoločnosť, ale problém s Tieňolovcami je zakorenený oveľa hlbšie, v ich samotnom vnútri. 

,,Mám sedemsto rokov, Alexander. Viem, keď niečo nebude klapať."


Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt jace herondale fan art
Kniha sa strašne rýchlo číta, pretože aj keď má skoro 500 strán, ubehnú vám ako nič. na každej stránke sa niečo deje, nenašla som žiadne hluché miesta, kde by som sa nudila. Mesto skla je plné akcie - dostávame sa k vyvrcholeniu príbehu, no napriek tomu sú tú prirodzene vložené nové postavy, o ktorých chcete vedieť čo najviac. Aline, Amatis a hlavne Sebastian, ktorý ma zaujal už od jeho prvého objavenia v knihe. No autorka nezabúda ani na už naše staré, obľúbené postavy. Mám pocit, že podiel rozprávačstava bol veľmi dobre vyvážený, čo je pri knihách rozprávaných z rôznych pohľadov naozaj dôležité. Samozrejme, Clary a Jace dostávajú hlavne slovo. Spolu sa musia vyrovnať s ich "rodinnou situáciou," no v tejto knihe sa dozvedia naozaj veľa o svojej minulosti. Kým Clary nikdy nebola pre mňa nejakou obľúbenou hrdinkou, v tejto knihe som si ju postupne obľúbila, pretože ako u každej postavy, aj u nej bolo vidieť vývoj charakteru. Najviac sa to prejavilo však u môjho milovaného Jacea, ktorého ak ste si ešte do tejto knihy nezamilovali (nemožné), tak tu ho začnete mať radi určite. Kniha vykresľuje jeho vnútorný boj, vysporiadanie krutého sveta v ktorom žil ako malý s Valentinom, so svetom v ktorom vyrastá ako už dospievajúci muž. Musí prehodnotiť svoje názory, pokúsiť sa zachrániť svet a popritom sa vysporiadať s vlastnou identitou.


,,Každý deň odo chvíle, čo som ťa nechal ísť, som ľutoval, že som ťa nezabil."



Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt the mortal instruments fan artCelkovo kniha je proste úžasná, a tak sa k nej plánujem určite ešte vrátiť aj tretí krát.  Svet Tieňolovcov je proste čarovný a Mesto skla podľa mňa zasiahne naozaj každého. Je to perfektným vyvrcholením pôvodnej série s dychberúcim koncom, ktorý ma dostane nech tu knihu čítam aj 10 krát. Chcete akciu ? Úžasné postavy? Humor? Smútok ? Momenty pri ktorých vás zamrazí? Legendárne chvíle, pri ktorých si poviete wau? Vývoj postáv? Krásne opisy prostredia? Nové informácie o Tieňolovcoch? Epické vyvrcholenie? To všetko vám táto kniha dá a verte mi, nebudete ľutovať, že ste sa do tejto knihy pustili. Aj keď počítam s tým, že veľa z vás už túto knihu čítalo, dať si re-reading bolo pre mňa naozaj super, relaxačné a spomienkové. Preto nemôžem inak a knihu hodnotím 5 kačičkami!




Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Slovart. Knihu si môžete kúpiť napr. TU

0 Komentáre