3 recenzie v 1

Cecelia Ahern ~ Dokonalá 
(Chybná #2)

"Burina je len rastlina, ktorá rastie na nesprávnom mieste"


Zdalo sa, že dystiopiam už na slovenskom knižnom trhu odzvonilo. Ale, séria Chybná od Cecelii Ahern potvrdzuje presný opak toho.  Jej séria, Chybná, veľmi dobre zachytáva čo je zlé v tejto spoločnosti. A hoci ma Chybná absolútne "posadila na zadok", tak z Dokonalej som naozaj nemohla a autorka sa vyzdvihla ešte na vyššiu úroveň. 
Celine od začiatku Chybnej sa veľmi zmenila, dospela a hlavne vyspela, úplne inak rozmýšľala a bola odhodlaná bojovať za svoj osud a nechcela iba obyčajne rezignovať. 
Táto kniha bola oveľa akčnejšia než Chybná, skoro od začiatku sa dej ani na chvíľku nespomalil a neustále ma ako čitateľa udržiaval pri knihe. A takisto, musím podotknúť, že konečne tu máme správne silnú hlavnú hrdinku, ktorá nepotrebuje zachrániť niekym iným a nemyslí si, že ju akýmsi zázrakom druhý ľudia spasia a vyriešia jej problémy. 
Celá táto séria má neskutočnú myšlienku a rozhodne si myslím, že si táto séria zaslúži oveľa väčšiu pozornosť ako sa jej dostáva a vy by ste jej mali dať šancu. Cecelia píše úžasne, do knihy sa pustíte a neviete ju odložiť, aj keď máte kopu inej roboty a povinností. 
Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Slovart. 
Knihu si môžete zakúpiť TU.


Patrick Ness ~ Nájdi odpoveď 
(Počúvaj nôž #2) 

"Sme tým, prečo sa rozhodneme."

Keď sa mi dostala pod ruky Počúvaj nôž od Patricka Nessa, doslova som žasla nad tým, ako jedna z prvých kníh od Patricka Nessa je skvele napísaná a hoci je to niečo úplne iné ako jeho neskoršie knihy, stále majú niečo do seba. 
Obávala som sa, že ani tento diel sa nevyhne takzvanému syndrómu druhých dielov.  A popravde, táto kniha je pomalšia a oveľa menej akčnejšia ako Počúvaj nôž. Ale napriek tomu by som nepovedala, že bola vyslovene zlá. Tentokrát sa namiesto nejakého veľkého presúvania postáv a kopu akcie autor, Patrick Ness, zameral na to dianie kvázi v pozadí, čo sa vo väčšine kníh preskakuje, resp. nerozoberá sa tak do detailov. V nájdi odpoveď sme sa ako čitatelia dočkali kopy psychického manipulovania, klamania, prekrúcania pravdy a kopu iného diania, ktorého sa nám v tomto diely dostane požehnane. 
Patrick Ness v prvých dvoch dielov dokázal, že tak ako dobre vie písať akciu tak vie aj dobre napísať psychické a politické manipulovanie. A o to viac sa teším na tretí diel, v ktorom sa hádam dočkáme poriadneho vyvrcholenia, akého si táto séria zaslúži. Posledný diel už nedávno vyšiel a ja sa nemôžem dočkať kedy sa k nemu dostanem. 
Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Slovart. 
Knihu si môžete zakúpiť TU.


Brandon Sanderson ~ Katastrofa 
(Pomstitelia #3) 

Východ slnka nemožno zachytiť, pretože sa stále mení – slnko sa medzi žmurknutiami pohybuje, oblaky víria. 
Stále sa ukazuje niečo nové. 

A do tretice tu máme ďalšie zakončenie jednej z najlepších sérii. Brandon Sanderson si ma touto sériou neskutočne získal. Tentokrát sa ocitáme v postapokalyptickom svete a Brandon Sanderson si pre nás nachystal veľmi gradujúce finále tejto série. V predošlých dvoch častiach série sa objavilo niekoľko dejových zvratov, ktoré sme my ako čitatelia nečakali. A v tejto časti David nemá na výber a musí sa s tým nejako vyrovnať. Katastrofa mala všetko, čo som od posledného diela očakávala. Rozuzlenie ma rozhodne nesklamalo, konečne sme sa dočkali odpovedí na otázky, ktoré nás mátali už od prvého dielu. Bolo to epické, malo to všetko čo správne finále má mať, mega dobre sa to čítalo, autor ma vedel aj prekvapiť nejakými zvratmi, ktoré som absolútne neočakavála. Touto sériou ma autor presvedčil, že rozhodne patrí medzi tých, ktorých sa oplatí čítať a ktorý má stále o čom písať. 
A nedá mi to nevyjadriť sa k obálkam tejto série. Tie sú proste nádherné. A hlavne tá bočná oriezka je mega dobrá. 
Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Slovart. 
Knihu si môžete zakúpiť TU.

0 Komentáre