Rick Riordan - Apolónov pád: Horiaci labyrint

Apolónov pád 3 - Horiaci labyrintAnotácia: Apolónovo strastiplné putovanie pokračuje!
Kedysi mocný boh boh slnka Apolón, teraz však pubertiak Lester Papadopoulos, pokračuje v náprave svojich chýb. A Zeus mu to dáva riadne vyžrať. S pomocou priateľov sa Apolónovi podarilo prežiť prvé dve skúšky. Lenže teraz musí s Meg vstúpiť do zradného labyrintu a nájsť tretieho imperátora, ktorý je priamym zosobnením vraždenia, mučenia, šialenstva výstredností. Vyhnaného olympského boha čaká ten najbiednejší, najtrápnejší a najstrašnejší týždeň v jeho viac ako štyritisíc rokov dlhom živote!


„Neznášam byť smrteľníkov.“



Ach, neviete si predstaviť aká som rada, že táto kniha u nás vyšla, a tak som zase mala možnosť dostať sa do úžasného sveta Ricka Riordana. Po klasikách ako Percy a Bohoch Olympu, je práve Apolónova séria moja najobľúbenejšia. Nie len pre to, že Apolón vždy patril medzi mojich top bohov Olympu, ale hlavne preto, že vďaka nej máte možnosť sa znovu pozrieť do životov našich úžasných hrdinov, aj keď ich série už skončili. Inak tomu nebolo ani tento raz, a tak som len čakala, ktoré z mojich obľúbených postáv to budú v tomto diely. V knihe sa dostávame do už mnohokrát spomenutého labyrintu, ktorý ak ste čítali nejaké predošle knihy, viete, že neprinesie nič dobré. Napriek tomu, labyrint je jednou z mojich obľúbených lokalít daného sveta, páči sa mi ako sa s ním autor pohráva a umožňuje rýchle presuny postáv. Vždy tam objavíte niečo nové, niečo čo vás prekvapí a zaujme. Aj keď je Rick Riordan typický dejom, ktorý plynie pomerne rýchlo s veľkou dávkou akcie, v tejto knihe som mala pocit, že tak trochu spomalil, čo v konečnom dôsledku spôsobilo to, že sme mali šancu ešte lepšie spoznať postavy. 

„Nikdy sa nestretávaj so svojimi bohmi. Bude to sklamanie.“


Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt apollo and megApolón stále patrí medzi mojich favoritov, či už ako namyslený boh, alebo už aj ako bojazlivý pubertiak. V tejto časti, som sa konečne úplne stotožnila aj s touto jeho stránkou, lebo aj keď si prešiel (teda stále prechádza, keďže stále sa učí nové veci o ľuďoch, polobohoch a svete) naozaj veľkým progresom osobnosti, stále zostáva sarkastickým a hlavne geniálnym rozprávačom. Aj keď sú tieto knihy primárne zamerané pre deti a mládež, využitie rozprávača, ktorý žije tisícky rokov a prežil si naozaj hocičo, je dokonalým spestrením a ťahačom celého príbehu. Vždy čakám, aký nový mýt alebo aj skutočnú historickú udalosť spomenie a pretvorí ju tak, aby sedela do deja. Druhou hlavnou postavou príbehu je Meg, ktorú som v prvých dieloch nejak veľmi nemala rada, dokonca mi často liezla na nervy. V tejto knihe, som si však konečne k nej našla cestu, a aj keď mala svoje chvíle, aj vďaka jej celému backstory, ktoré sa konečne spojilo dokopy a začalo dávať zmysel, som ju začala viac chápať.

„Všimol som si, že vy ľudia ste viac než iba súhrn toho pred vami.“

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt jason grace and apollo fanartĎalšie postavy, ktoré sa tu objavili (ak chcete byť úplne prekvapení, vynechajte túto časť recenzie) ma neskutočne potešili. Už keď sa na konci predošlého dielu objavil Grover, tešila som sa, že konečne sa aj on stane súčasťou tohto príbehu, keďže mi po skončení Percyho, prišiel trochu vynechaný. Bola to čistá nostalgia, čítať o tom ako pomáha polobohom, no vďaka nemu sme dostali aj nový pohľad na dryády, ktoré boli doteraz spomenuté len okrajovo. Som rada, že aj cez fantasy literatúru Rick šíri myšlienky dôležitosti ekológie a chránenia našej planéty tak, že to pochopia aj tí najmladší. Taktiež sa tu objavia dvaja známi polobohovia - Piper a Jason, ktorých bolo zaujímavé vidieť  bez zvyšku sedmičky. Aj keď som si ich obľúbila už skôr, tento príbeh dal ich postavám nový rozmer, pretože som ich začala viac vnímať ako individuálne osobnosti. A samozrejme, nemôžem nespomenúť tretieho, najhrozivejšieho cisára, ktorého budete mať taktiež možnosť spoznať. Poviem len toľko, že moje očakávania splnil, ďalej si už musíte prečítať.

„Hrdinovia musia byť pripravený obetovať sa.“

Celkovo knihu hodnotím veľmi pozitívne, aj keď išlo o trošku pomalší diel série. Bolo tam všetko čo od Ricka očakávam, humor, akcia, mytológia, príbehy a úžasné postavy. Ako bohužiaľ nechcený bonus, mi ešte aj dokázal zlomiť v druhej polovici srdce...Preto knihu hodnotím 4,5 kačičkami a už teraz sa teším na budúci diel, kde sa zase objavia staré známe postavy!




Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem Albatrosmedia. Knihu si môžete kúpiť napr. TU 

2 Komentáre

  1. S knihami Ricka Riordana bych měla vážně pohnout - zatím nemám dočteného ani Percyho, i když mě tolik bavil :D Asi je to tím, že je těch knih tolik a já je úplně nemám kam dávat...
    Marky (Books are my life...)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak toto musíš určite napraviť ! Percy a hlavne Bohovia Olympu sú proste srdcovka <3

      Odstrániť