Marie Lu ~ Warcross

Názov: Warcross
Autorka: Marie Lu
Séria: Warcross #1
Žáner: YA, sci-fi
Počet strán: 319 strán
Hodnotenie na GR: 4.20*/50 691 hodnotení


Anotácia: 
Warcross není jen hra, je to způsob života! 
Herní fenomén Warcross je pro některé únikem z reality, jiní si díky němu přijdou na slušné peníze. Hackerka Emika je na mizině. Aby si přivydělala, zariskuje a nabourá se do mezinárodního turnaje ve Warcrossu. Jenže omylem se ocitne ve středu dění a přes noc se stane celebritou. Dokonce dostane od tajemného tvůrce Warcrossu nabídku, která se neodmítá. A tak Emika zamíří do Tokia, kde odhalí spiknutí, které by mohlo mít nedozírné následky.


"Každé zamknuté dvere majú kľúče. 
Každý problém má riešenie." 

Virtuálna realita je čoraz populárnejšia v našej modernej dobe. A čoraz viac sa rozvíja aj takzvaná rozšírená realita (realita doplnená istými počítačovými prvkami). Sama študujem informatiku - programovanie, a hoci neviem presne odbor, ktorému sa chcem v budúcnosti venovať, rozhodne je zaujímavé, že toto existuje a čoraz viac sa to stáva bežnou súčasťou nášho života. Preto som rada, že sa tak dobrá autorka, akou je Marie Lu rozhodla napísať knihu, ktorej súčasťou je práve virtuálna/rozšírená realita. 

"Všetko je science fiction 
dokým to niekto neurobí vedeckým faktom."

Warcross je príbeh Emiky, ktorá to v živote nemala vôbec ľahké. A rozhodne sa nedá čakať, že by sa to malo všetko ako zázrakom vyriešiť. Ako väčšina mladých ľudí na celom svete, aj Emika vlastní okuliare s virtuálnou realitou a hrá Warcross. Nedá sa ale povedať, že by bola nejaká hviezda v tejto hre - a to najmä preto, že ju hrá na čierno. Totižto,  nemôže hrať pod svojím vlastným menom. No, ale nakoniec kvôli jej menšej chyby počas otváracieho ceremoniálu, všetci ju tam uvidia. A to upúta pozornosť Hidea Tanaku, vynálezcu tejto hry. A tak sa Emika dostáva práve do centra diania, do centra Warcrossového turnaju, ktorý z roka na rok láme rekordy v sledovanosti. 
Nenechajte sa ale zmýliť, táto kniha nie je len o nejakej virtuálnej hre, nie, je to všetko oveľa zložitejšie a zapeklitejšie. Ale viac neprezradím, ale nebojte sa mi veriť, táto kniha skrýva v sebe oveľa viac, než čakáte. 
Či už sa jedná o samotné postavy, ktoré sú neskutočne dobre prepracované, alebo aj o samotný dej, autorka určite ani jednu stránku svojho príbehu nepodcenila.  Postavy mali naozaj veľmi prepracovaný charakter a minulosť a všetko mi prišlo reálne a nie vôbec pritiahnuté za vlasy. Naozaj som si postavy obľúbila a už sa neviem dočkať pokračovania (koniec augusta nemôže prísť skôr). 
Od Marie Lu som ešte síce nič pred Warcrossom nečítala, ale viem, že Legenda je veľmi obľúbená séria a naozaj, naozaj sa plánujem aj do nej vo veľmi blízkej budúcnosti pustiť. Každopádne, neviem ako Legenda, ale táto séria je veľmi prepracovaná, autorka má neskutočne dobrý štýl písania, od ktorého som mala problém sa odtrhnúť a keby nevychádza pokračovanie za pár mesiacov v Česku, asi by som nevydržala a siahla po pokračovaní hneď v angličtine. Takisto treba podotknúť fakt, že sa jedná iba o dvojdielnu sériu, a neviem ako vy, ale ja tento samotný fakt veľmi oceňujem, keďže už tých 3dielnych a viacdielných sérii je noazaj veľmi veľa, a častokrát sa mi stane, že v polke sérii ma záujem o danú sériu prejde a ja ju nakoniec nedočítam. 

"Musíš sa naučiť pozerať sa na celok, 
nie iba na jeho časti."

Ako som už spomínala, Warcross je naozaj veľmi slušne prepracovaný prvý diel tejto dvojdielnej série a ja sa už naozaj neviem dočkať, kedy vyjde pokračovanie. Proste, Warcross je taká kniha, ktorá Vás vtiahne do svojho dielu a vy proste budete mať problém tú knihu odložiť. A je jedno či sa zaujímate o virtuálnu alebo rozšírenú realitu, a celkovo, či vôbec čítate sci-fi alebo nie...Táto kniha si zaslúži vašu šancu, lebo naozaj, naozaj, je skvelá. 

Za recenzný výtlačok ďakujem veľmi pekne vydavateľstvu Albatrosmedia. 
Knihu si môžete zakúpiť TU. 


A vy? Aký je váš názor na sci-fi knihy? Vyhľadávate tieto knihy? Skúšali ste už niekedy nejakú hru vrámci virtuálnej reality? :) 



0 Komentáre