Knihy môjho detstva

Ahojte ! :) Minule som nejak zablúdila na internetovú stránku našej mestskej knižnice (ktorú posledné roky trochu zanedbávam), a tak som sa rozhodla trochu zaspomínať na časy mojej základnej školy, kedy bola pre mňa druhým domovom. Knihovníčky ma už poznali po mene - nebol týždeň kedy by som sa tam neobjavila. No keď prišla stredná škola a časy gymnázia, nejak som už nemala čas na moju knižnicu a začala som skôr knihy objednávať a taktiež čítať v češtine a angličtine. Normálne som teraz dostala chuť ju čo najskôr navštíviť, lebo stále patrí medzi moje najobľúbenejšie miesta doma. 


Johana Spyri - Heidi
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt Heidi knihy




Heidi kolekciu (okrem toho leporela) mám doteraz niekde odloženú, tieto všetky knižky som proste musela mať! Pravdepodobne moja prvá séria ktorej názov si stále pamätám, a ktorú som čítala stále dookola. Krásne horské prostredie spolu s ilustráciami a cestovaním- to by ma vedelo zlákať aj teraz.









Všeobecné knihy o zvieratách

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt pesNajmä o psoch samozrejme, názvy si už nepamätám no veci typu zachráňte Bennyho a podobne. Veď to určite sami poznáte. Toto boli moje prvé knihy bez obrázkov.







Robert Arthur +ďalší - Traja pátrači 

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt traja pátračiTak túto priam nekonečnú sériu som prečítala pravdepodobne úplné celú. Aj som zabudla na to, ako som niekedy milovala detektívky a celkovo ten pocit, keď niečo riešite spolu s hlavnými postavami - v tomto prípade Bobom, Jupiterom a Petrom a prídete na to skôr než oni ! Neviem prečo v poslednej dobe čítam už max Dana Browna, musím sa k mojím detektívkam niekedy vrátiť.


Dievčenské knihy

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt aprílove dievča knihaVýsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt džínsovy dennik
Ktorá z nás nečítala taký Džínsový denník ?  Áno, mala som svoje obdobie aj s takýmito knihami. Denník som zbožňovala, no niektoré dievčenské knihy boli lepšie, niektoré o ničom, no doteraz ma zaujme naozaj málo typických YA kníh pre dievčatá.  Nie žeby boli až tak zlé, no už vtedy ma zlákalo fantasy.





Rick Riordan - Percy Jackson

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt percy jackson books



Myslím, že tu niet čo dodať. Každý kto aspoň pár-krát zablúdil na tento blog, určite vie o mojej láske k Rickovi Riordanovi a jeho knihám. Ale ak sa mám priznať, ku Percymu som sa dostala pomerne neskoro - mala som asi 13 ? No ak by som z týchto všetkých sérií mohla čítať už len jednu, voľba je jednoznačná.







Christopher Paolini - Odkaz Dračích jazdcov

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt eragon knihyK Eragonovi som sa dostala až po pozretí filmu, ktorý mi daj ujo na DVD, po tom čo zistil, že sa to natáčalo aj na Slovensku. Film sa mi páčil, teda až kým som neprečítala knihu a pochopila, že bol naozaj strašný. Ehm, inak som si práve uvedomila, že som ešte stále neprečítala celú sériu. Ups.




L. J. Smith - Upírske denníky

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt upírske denníky knihy





Samozrejme, táto séria tú nemôže chýbať. Popravde, neviem ako je možné, že som zvládla prečítať všetky, keďže už aj v tom nízkom veku som si uvedomovala,aká je to blbosť. No nevadí, upíri boli vtedy in a aj keď som Súmrak prečítala len prvý diel, táto séria ma nejakým zázrakom udržala. 








Okrem týchto kníh tu bolo kopu ďalších, no na tieto som si práve spomenula, a taktiež mám pocit, že ostatné sú už také viac tínedžerské + často som čítala knihy pre oveľa starších, teda dospelých, ako také Piliere zeme alebo Labyrint od Kate Mosse (nechápem ako, že som ich vtedy vôbec pochopila). Vidno tu môj postupný posun ku fantasy, ktoré doteraz jednoznačne vyhráva. Áno, čítala som aj kopu dievčenských kníh, no nejak ma to vždy ťahalo do sveta fantázie. A čo vy? Aké sú knihy vášho detstva? Čítali sme podobné série?

0 Komentáre