Maria Dahvana Headley ~ Magonie

Názov: Magonie
Autorka: Maria Dahvana Headley
Séria: Magonie #1
Žáner: Fantasy YA
Počet strán: 318 strán
Hodnotenie na GR: 3,58*/15 472 hlasov


Anotácia: 
Aza Rayová už od malička trpí záhadným onemocněním plic. Nemůže pořádně dýchat, mluvit, žít. Když na obloze zahlédne loď, považuje to její rodina za pouhý vedlejší účinek jejích léků. Aza si ale nemyslí, že by to byla jen halucinace. Slyšela, jak někdo z lodi volá její jméno. Uvěří jí jen Jason, kamarád, který vždy naslouchá a který je možná i víc než jen kamarád. Než si to Aza vůbec stihne uvědomit, stane se něco hrozného. Aza se ztratí z našeho světa…a objeví se v Magonii.
Nad mraky už není tou slabou dívkou se smrtí na jazyku. V Magonii se může poprvé zhluboka nadechnout. Zjistí, že má velkou moc a díky tomu pozná, že se blíží válka. Svět nahoře a svět dole spolu mají nevyřízené účty. Aza má v rukou osud celého lidstva – včetně mladíka, který ji miluje. Komu zachová věrnost?


Magoniu od Maria Dahvana Headley som registrovala ešte pred vydaním v zahraničí. Totižto, pozrite sa na tú obálku – u koho by taká nádherná obálka nevyvolala pozornosť? A v obálke nezaostáva ani druhá kniha z tejto série. Keď som si prečítala anotáciu, hovorím si, že trošku divné, ale nevadí. Divné môže byť dobré nie? A tak som tejto knihe dala šancu.

Magonia sama o sebe nie je zlá kniha. Svoj potenciál má. A to sa jej proste nedá uprieť. Preto absolútne chápem každého, komu sa táto kniha páči. Ale zároveň to nie je kniha pre každého. A bohužiaľ, zrovna pre mňa to kniha nebola. Magonia je príbeh takmer 16ročnej Azi, ktorá má neustále problémy s dýchaním. A vlastne to, že sa dožila 16rokov je absolútny zázrak. Aza ako hlavná hrdinka mi prišla neskutočne otravná. Tie jej vnútorné monológy boli zo začiatku fajn, ale rozhodne sa dali skrátiť aby tá kniha mala trošku rýchlejší spád a nebola to zo začiatku taká nuda. Mám ale pocit, že proste autorka sa snažila, aby sme čo najviac chápali Azu a jej život, ale pritom to nedokázalo mňa ako čitateľa zaujať. Našťastie, táto prvá časť prešla a príbeh sa trošku rozbehol. Stále to nebolo úplne ono, ale bolo to lepšie.
Lenže, nič netrvá večne. A postupom času mi to prišlo tak, ako keby sa autorka až moc snažila. Všetok ten svet v Magonii bol fajn, zo začiatku. Lenže potom autorka išla až do úplných nepodstatných detailov a čoraz viac to bolo také, že som iba krútila hlavou, že to už snáď autorka preháňa. Čiže toto je asi prvá kniha, pri ktorej som si až tak neužívali ten svet, ktorý autorka vytvorila.
Celkovo, svet v oblakoch o ktorom my, bežní smrteľníci netušíme že existuje má svoj potenciál. A určite by som si prečítala ešte nejakú knihu v takomto prostredí, ale bohužiaľ, táto a celkovo samotný svet Magonie mi nesadol.
Maria Dahvana Headley ale píše slušne. Naozaj sa to fajn čítalo, ale bohužiaľ, nie každému to sadne. Takisto knihu rozdelila z dvoch pohľadov: jeden je logicky Aza a druhý Jason. A práve tých s Jasonom bolo menej, čo je veľká škoda, lebo jeho uhoľ pohľadu sa mi páčil oveľa viac ako Azin. Bol taký, viac pri zemi. Viac som sa oňho zaujímala a celkovo, oveľa radšej som sledovala veci, keď sa diali z jeho pohľadu. Proste mi prišlo, ako keby sa pri jeho pohľade autorka až toľko nenechala unášať oblakmi a bola taká reálnejšia a na všetko sa pozerala z veľmi kritického a realistického pohľadu.
Najväčší problém som mala ale so samotným vykresľovaním vzťahov hlavnej hrdinky Azy so všetkými na okolo. Neverila som jej ani mäkké ň. Totižto, zrazu predstavila Jasona a potom, že sú najlepší kamaráti ale vlastne niečo viac a blabla. Ale celkovo, mi tam chýbali tie skutky, ktoré by to naozaj verne vykreslili to, čo Aza opisovala. A to nebol hlavný problém. Aza sa dostane do Magonie, na loď, ktorej meno si nepamätám, a stretáva tam svoju matku. Ale pocity, ktoré by ste normálne asi mali pri tom, že sa dozviete, že žena, ktorá ťa vychovala nie je tvoja matka ale namiesto toho táto žena...proste, tá autorka mala toľko príležitostí tento príbeh zachrániť ale namiesto toho to akosi celé dovzrala ešte viac. Hovorím, chýbali by mi tam verne vyobrazené pocity a skutky, ktoré sa odvíjajú práve od týchto pocitov.


Celkovo, Magonia nie je zlá, ako som už hore spomínala. Len mi proste nesadla hlavná hrdinka, a keď mi nesadne jedna z hlavných postáv, veľmi ťažko sa dostávam do samotného deja a knihu si užívam. Bohužiaľ, som sa cez tento fakt nevedela dostať a kniha vo mne zanechala viac negatívnych pocitov ako tých pozitívnych. Ja sa už do pokračovania Aerie (tiež s nádhernou obálkou) púšťať nebudem, ale vy by ste určite mali, ak Vás Magonia aspoň trošku bavila, lebo verím, že môže to byť zaujímavé.

Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem spoločnosti Albatrosmedia.
Knihu si môžete kúpiť TU.

0 Komentáre