Adrienne Young ~ Sky in the Deep

Názov: Sky in the Deep
Autorka: Adrienne Young
Séria: -
Žáner: Vikingovia
Počet strán: 340 strán
Hodnotenie na GR: 4,1*/6 881 hodnotení


Anotácia: 

Raised to be a warrior, seventeen-year-old Eelyn fights alongside her Aska clansmen in an ancient rivalry against the Riki clan. Her life is brutal but simple: fight and survive. Until the day she sees the impossible on the battlefield—her brother, fighting with the enemy—the brother she watched die five years ago.
Faced with her brother's betrayal, she must survive the winter in the mountains with the Riki, in a village where every neighbor is an enemy, every battle scar possibly one she delivered. But when the Riki village is raided by a ruthless clan thought to be a legend, Eelyn is even more desperate to get back to her beloved family.
She is given no choice but to trust Fiske, her brother’s friend, who sees her as a threat. They must do the impossible: unite the clans to fight together, or risk being slaughtered one by one. Driven by a love for her clan and her growing love for Fiske, Eelyn must confront her own definition of loyalty and family while daring to put her faith in the people she’s spent her life hating. 

"Vegr yfir fjor." 
"Česť nad život." 


Sky in the Deep je kniha, ktorá v zahraničí keď vyšla strhla na seba neskutočnú pozornosť. A tak som ani ja neodolala, a objednala si ju ako odmenu za maturitu. Nedá sa povedať, že by išlo o fantasy knihu, keďže kniha sa zaoberá Vikingami, čo aj reálne existovali a sú súčasťou minulosti nášho sveta. A keďže mňa celkom história zaujíma a takisto si Vikingov plánujem už neskutočne dlhú dobu pozrieť, tak bolo jasné, že som na knihu bola veľmi zvedavá a hneď ako mi prišla som sa do nej aj pustila.
"Nachádzame veci, tak ako ich aj strácame. 
Ak si stratila svoju česť, znova ju nájdeš."

Adrienne Young nás vo svojej knihe prenáša do sveta Vikingov, kde ale žijú akési dva kmene, národy, ktoré sa nemajú zrovna v láske a v pravidelných intervaloch proti sebe budujú. Kniha začína v moment akcie a práve vďaka tomu ma dokonalo dokázala do deja vtiahnuť autorka a proste ja som začala čítať a nemohla som sa vyslovene odtrhnúť od knihy, už dlho som nezažila knihu, ktorá by to dokázala tak moc, ako práve Sky in the Deep. Stretávame sa tu práve s dvoma kmeňmi – Aska a Riki. Hlavná hrdinka, Eylyn je práve z kmeňu Aska a je veľmi dobrá bojovníčka. Bohužiaľ, vzhľadom na udalosti, ktoré sa stanú sa dostáva do jedného z kmeňov Riki a teda, nie je zrovna šťastná. Myslela som si, že práve v tomto momente ma kniha prestane baviť –resp. bude ma baviť menej. Že to bude teraz celé také nudnejšie, menej akcie...A naopak, kniha ma stále dobre bavila, neustále sa niečo dialo a bolo zaujímavé vidieť ako sa Eylyn, ktorá bola tvrdohlavá a svojská musela prispôsobiť, len preto, aby prežila a možno sa raz dostala domov.
Bolo aj super vidieť, ako autorka postupne budovala všetky vzťahy, nič sa nedialo z minúty na minútu, a hoci mohli mať postavy aj ako takú minulosť medzi sebou, všetky tie spory neboli hneď vyriešené a všetko trvalo svoj čas. Takisto, veľmi sa mi páčilo celá tá psychika Eylyn – ako sa v nej miešali pocity, ktoré prežívala a zároveň to, čo vedela, že je správne. Proste, zoberte si, že je to celkom krátka kniha a dokonca je to stand-alone (čo sa moc nevidí) a aj tak tam autorka dokázala do toho vložiť oveľa viac, než by ste čakali. A takisto, týmto sa vôbec nekončila zápletka, autorka mala toho v rukáve skryté oveľa viac a ja ako čitateľ som naozaj z toho nemohla.
Eylyn takisto ako Fiske boli skvelí hlavní hrdinovia. Fiske sa proste staral o svoje a hlavne o svoju rodinu – keďže otca nemal, stal sa akousi hlavou rodiny. A veľmi som si aj jeho obľúbila, lebo hoci toho veľa nenahovoril (aspoň zo začiatku), jeho skutky o ňom dosť hovorili a to si oveľa viac cením – keď tú postavu spoznám lepšie aj práve cez jej činy než iba cez jej slová.
Štýl, ktorým píše Adrienne Young je neskutočne dobre čitateľný – autorka sa zbytočne s ničím nehrá, nezdržuje, zbytočne veľa vecí neopisuje, proste všetko je tak dobre vyvážené, aby sme sa ani my ako čitatelia pri čítaní príbehu nenudili. A to sa jej teda aj podarilo. 

"Domov bol celý svet ďaleko." 

Príbehy o Vikingoch sú rozhodne komodita, ktorá na knižnom trhu chýba. A práve tú dokonale začala vypĺňať Adrienne Young. Nielen so svojou knihou Sky in the Deep, ale aj jej ďalšou pripravovanou knihou, ktorá sa má odohrávať v tomto svete – období. A neviem ako vy, ale ja sa rozhodne na ňu veľmi teším.
Ps. Vzhľadom na ohlasy v zahraničí, pevne verím že dlho nebudeme čakať a nejaké CZ/SK vydavateľstvo ohlási, že knihu vydáva – lebo pevne verím, že táto kniha za to bude stáť. 


0 Komentáre