Zoe Sugg ~ Girl Online: Láska blogerská

Názov: Girl Online: Láska blogerská
Autorka: Zoe Sugg
Séria: Girl Online #1
Žáner: YA
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 288
Hodnotenie na GR: 3,80*/ 12 942
Názory iných čitateľov: Lenka | Judit | Ermen


Anotácia: Najznámejšia britská youtuberka Zoella prichádza s kožou na trh... teda knihou :) Jej prvotina je príbehom dospievania a prvej veľkej lásky obyčajnej baby v súčasnom predigitalizovanom svete. 
Penny bloguje pod supertajným nickom GirlOnline o všetkom, čo ju trápi, o priateľstve, o chlapcoch, o škole, o svojej šialenej rodine, a dokonca aj o záchvatoch paniky. Keď sa Penny strápni na školskom predstavení a video zahltí Facebook aj YouTube, akoby zázrakom jej rodičia prijmú pracovnú ponuku, vďaka ktorej strávia Vianoce v ďalekom New Yorku. Tam stretáva pekného Noaha s gitarou prevesenou cez chrbát. Penny sa zrazu zamiluje až po uši a na svojom blogu zachytáva každý okamih strávený s „brooklynským chalanom". Lenže aj Noah pred ňou skrýva jedno tajomstvo. A keď sa to tajomstvo prevalí, ohrozí nielen Penninu anonymitu na blogu, ale aj jej najbližších priateľov. 

"Pokaždé, ako pridáš niečo online - máš na výber. Môžeš z toho spraviť niečo dobré, čo prispeje k šťastiu vo svete, alebo niečo, čo z neho uberie." 

Keď vyšla Girl Online, spôsobila vo svete kníh celkom veľký humbuk, keďže ju vydala známa vlogerka Zoe Sugg, na internete známa pod prezývkou Zoella. Zoella mi nebola úplne neznáma, kedysi som si zbežne aj jej videá pozrela, ale že by som ju nejako zbožňovala a pravidelne sledovala jej videá? To nie. Ale aj tak som bola zvedavá, aká je Girl Online. A tak som sa do toho pustila.

"Niekedy musíš čeliť strachu, aby si si uvedomil, že nie je reálny" 

Penny je obyčajné dievča, taká typická nešika, že vám je síce jasné, že nie je možné, aby mala takú smolu...Ale potom si uvedomíte, že ide o knižný debut, a že tie ma už toľkokrát prekvapili, že som nemala čakať nič iné.
Na Zoelle je vidno, že toto je jej prvá kniha, a že, bohužiaľ, to bolo celé také priemerné.
Keby mám vymenovať všetky klišé, ktoré mi poslednú dobu lezú na nervy ešte viac, tak sme tu ešte tak týždeň. Zoella sa tomuto nevyhla, a nasledovalo jedno klišé za druhým.  Aspoňže, sa vyhla tomu typickému trojholníku, keď už sa, na veľkú škodu, nevyhla ničomu inému. Najlepší kamarát gay, veľké strápnenie v škole, cesta do New Yorku, spoznanie absolútne dokonalého chalana...A mohla by som pokračovať.
Čo ale knihu zachránilo bolo, že či už to napriek špekuláciam napísal ktokoľvek, čítalo sa to dobre. Rýchlo. Stránky mi utekali jedna radosť, aj napriek tomu, že vlastne celý ten príbeh nebol ničím výnimočným. Ale možno to som práve potrebovala. Jednoduchú oddychovku, ktorá poteší, neublíži a neprinesie síce niečo nové, ale ktorá ma nenúti myslieť dopredu a nemusím špekulovať nad tým čo sa stane (lebo som to vlastne vedela. Tak predvídateľné to bolo).
"Na svete je dostatok nešťastia. Netreba, aby si k nemu ešte prispieval."

S Penny som nemala nič spoločné. Teda, skoro nič. Obidve sme blogerky, pričom ale ona bloguje o svojom živote, ja o knihách. Ona bola akoby outsiderka a aj keď sa niekedy tak cítim, popravde, outsiderkou nie som. A takisto nemám také šťastie aby som žila v knihe  aby , keď má ona pocit, že jej život sa skončil, že ten strašný trapas nikto nikdy nezabudne (veď o čom inom by sa ktokoľvek rozprával? Čo už môže byť záujímavejšie? Panebože, nebodaj existuje nejaká väčšia tragédia?)  tak sa jej samozrejme stane niečo úžasné. Jasné, jasné. Veď to poznáme...
Pennin najlepší kamarát zabudla som jeho meno :D   bol veľkým pozitívom knihy. Síce sa nevyhol typickému klišé, jeho poznámky a momenty knihy som mala vážne rada a trochu to zdvihlo samotnú úroveň knihy. Ale iba trochu.
Noah bol typický hrdina z typických dievčenských románov. Samozrejme, bol úplne dokonalý, bez jedinej chybičky. Ja neviem, takého chlapa som ja ešte nestretla. A vy? Ak áno, tak dajte vedieť, že kde mám hľadať.


"What went down well?" Mom ask, coming back to the table. 
"Nothing," I say.
"The Titanic," Elliot says. 

Môže sa zdať, že som na knihu dosť nadávala, ale nie. Tá kniha má niečo do seba. Číta sa dobre a na také letné počítanie, jednoduché, pri bazéne, počas opaľovania, na dovolenke...Prečo nie? A ak patríte k mladším ročníkom, túto knihu si zamilujete.
Pevne verím, že keď už má mať Girl Online pokračovanie, že to bude aspoň za niečo stáť, a bude tam aspoň o polovicu menej klišé (musím byť realista).
Suma sumárum, Girl online je príjemná oddychovka, od ktorej som po nadšených zahraničných recenziách čakala vážne viac, ale je to taký priemer. Také tri kačičky.


Girl Online zoženiete určite kdekoľvek. Je to veľký knižný hit momentálne. Môžete si ju napr. kúpiť aj na stránkach vydavateľstva Slovart. 

2 Komentáre

  1. Na túto knihu som už čítala toľko negatív, že sa bojím do toho vôbec pustiť, ale z tvojej recenzie mám pocit, že by sa mi to aj mohlo páčiť. Možno to nebude skvost, ale priemer je stále lepší ako keby to bola úplná katastrofa. No uvidím. Cez leto si snáď na ňu nájdem čas. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pre mňa to vážne bola taká príjemná oddychovka, úplne perfektná na leto :)

      Odstrániť