Jasinda Wilder ~ Strácam sa v tebe

Názov: Strácam sa v tebe
Autorka: Jasinfa Wilder
Séria: Falling #1
Žáner: NA
Vydavateľstvo: Ikar
Počet strán: 320
Hodnotenie na GR: 4,07* / 40 021 hlasov
Názory iných čitateľov: Mara | Knižné Maniačky | Christine 


Anotácia: 
Nebola som vždy zaľúbená do Coltona Callowaya. Najprv som ľúbila jeho mladšieho brata Kyla. Kyle bol moja prvá ozajstná láska v každom ohľade. Potom raz v jeden augustový večer prišla búrka a Kyle zomrel. A druhý človek, ktorý zomrel s ním, som bola ja. Colton ma nenaučil, ako mám žiť. Nevyliečil moju bolesť. Neurobil zázrak, aby som sa pozviechala. Naučil ma, ako to musí prebolieť a že človek sa nemusí vždy cítiť dobre. Naučil ma, ako to prekonať. 
Osemnásťročná Nell Hawthornová sa zaľúbila do svojho dlhoročného priateľa z detstva Kyla Callowaya. Ich mladá láska je krásna a budúcnosť je plná prísľubov. Potom však Kyle tragicky zahynie a Nell to navždy zmení. Na pohrebe sa prvý raz stretne s Kylovým starším bratom Coltonom. Obaja sa prebíjajú životom, ako najlepšie vedia. A
si o rok sa ich cesty znova skrížia v New Yorku. Colton pochopí, že Nell sa ešte vždy nezmierila s Kylovou smrťou. Ešte vždy v nej tlela bolesť, pocit viny a ľútosť. Vie, že by sa do toho nemal starať, ale nemôže si pomôcť. Cestu k sebe nenájdu ľahko a obaja majú svoje tajomstvá. Spolu sa však naučia, ako prekonať bolesť a ako zaceliť staré rany. Zistia, aké dôležité je odpúšťanie. 

"Rozumieme si, Nelly. Obaja sme stratili niekoho, koho sme milovali. Obaja máme jazvy, výčitky a hnev. Zvládneme to spolu." 

Jasinda Wilder sa do povedomia slovenských knihomoľov dostala už pred pár mesiacmi s knihou Alfa,  ktorá ma ale až tak nezaujala. Následne som sa ale upriamila na jej inú knihu (a sériu) Strácam sa v tebe, ktorá nemá síce najoriginálnejší námet, ale za to, to neznamenalo, že to musí byť úplne strašne spracované. 

"Nie si zlomená. Si zranená." 

Strácam sa v tebe je veľmi milý začiatok veľmi sľubnej série. Popravde, moje očakávania neboli vysoké. Alfa nemala zrovna najlepšie ohlasy, takže je to asi pochopiteľné. Plus, keď som otvorila knihu, a zistila, že je napísaná v prítomnom čase, pomyslela som si, že to bude boj. Knihy v prítomnom čase sa mi celkovo zle čítajú a vždy nad nimi strávim viac času ako by som pri knihe písanej v minulom čase. Ale, prekvapivo, aj napriek tomu, som sa nemala problém do knihy začítať a čítala sa vážne dobre. Jednoducho, rýchlo, strany sa ľahko otáčali. 
Príbeh sa rozbiehal pomaly. Najskôr sa zoznamujeme v zrýchlenej verzii so vzťahom Nell a Kyle-a, potom keď sa už to konečne rozbehne, Kyle zomrie a sme zasa na začiatku. Zasa nastávajú také slepé miesta, ktoré ma celkom nebavili. Ale potom sa to konečne rozbehne a už sa fakt nemám na čo sťažovať. Plus, Jasinda Wilderová má skvelý hudobný vkus! Pesničky, ktoré sa vyskytujú v texte sú absolútne dokonalé a aj vďaka tomu si ma kniha získala aspoň o maličký kúsok viac. 

"Jeho prítomnosť bola ako balzam na moje zranené srdce." 

Nell bola taká nemastná neslaná. Nejako som jej nič nežrala. Nech sa jej stalo čokoľvek, akosi mi jej nebolo ľúto. Nedokázala som sa s ňou vžiť. 
Kyle na tom nebol o nič lepšie. A vôbec mi ho nebolo ľúto, že zomrel. Priam som sa na ten moment tešila. 
Colton bol zlatíčko a asi jediná postava, ktorá sa mi vážne páčila v tejto knihe. A jeho pohľady a časti knihy som si vážne užívala. Radšej by som si prečítala celú knihu z jeho pohľadu. 
Bohužiaľ, autorka sa až moc upriamila na osud hlavných hrdinov, a všetko sa točilo okolo nich a bohužiaľ to žiadne vedľajšie výrazné postavy nedopĺňali. 

"Nezamilovávam sa do teba, Nell. Strácam sa v tebe. Si oceán a ja sa strácam, topím sa v hĺbkach toho, kto si." 

Suma sumárom...Strácam sa v tebe bolo také milé počteníčko, ktoré rozhodne zaradte do svojho to-read listu na leto. Oddýchnete si pri nej, pri soundtracku sa pousmejete, možno si nájdete nové obľúbené pesničky a pod. Rozhodne, aj keď to  bol iba taký priemer plánujem určite sa pustiť aj do pokračovania a som zvedavá, čo si ešte autorka na Nell a Coltona nachystala (keďže asi všetkými tragédiami možnými si prešli už v tejto knihe. Čo už.) 

Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Ikar. Vy si knihu môžete kúpiť napr. na stránkach internetového kníhkupectva bux.sk 

0 Komentáre