Dlouhé zimní večery #3 : Let it snow!

Viac o tomto projekte TU
Jakživ som sa do nijakého takéhoto projektu nezapájala, ale snáď to nedopadne tak katastrofálne ako si myslím, že to skončí :D. A takisto, nebudem pridávať v nedeľu - na ňu mám pripravené niečo iné  :) - a asi budú pribúdať tak nejak nepravidelne - proste keď sa podarí, ale budem sa snažiť aby mi to vyšlo, že jeden článok za jeden týždeň :) 


Ako prvá je téma Let it snow! 


Čas rýchlo letí a takisto sa počasie mení. Zima síce nie je mojím najobľúbenejším ročným obdobím (som letný človek), ale aj zima má pre mňa svoje čaro. A jedným zimným čarom je pre mňa sneh. Nič nie je (a ani nebolo, keď som bola mladšia) pre mňa krajšie, ako keď som sa zobudila, pozrela von z okna a vonku som videla krásnu zasneženú krajinu. Keď som bola menšia, zimu som zbožňovala viac ako leto. A vtedy tie zimy stály aj za niečo. Bývam na dedine, a nič nebolo pre mňa lepšie, ako vytiahnuť sánky alebo boby a púšťať sa na autami vyjazdenej ceste, ktorá sa úžasne šmýkala. Vždy sme sa tam stretali viacerý a neskutočne sa zabávali. Ešte keď som bola menšia, sme dokonca vždy odhadzovali sneh na jednu kopu, s ktorou potom keď prišiel bratranec sme sa pustili do upravovania a pracovali sme na igle. Podarila sa nám tuším iba raz ale stálo to za to. Na zimné prázdniny som sa tešila viac ako na letné. Nemala som problém stráviť celý deň vonku (to, že to už rodičom vadilo ma netrápilo :D ), bobovať sa, gulovať sa s kamarátkami, stavať snehuliakov, zbierať cencúle, robiť v snehu anjelov... To bolo proste pre mňa najlepšie. Ešte teraz si pamätám, že vždy, keď som sa potom vrátila dnu, ma mama zavrela v chodbičke a dokým som sa nevyzliekla a všetok sneh nedala dole zo seba ma nikdy ďalej nepustila (lebo, že jej všade nanosím vodu a blablabla :D ) 



Teraz je to, bohužiaľ, inak. Zima mi vadí, najradšej som vnútri pri radiátore nalepená s horúcim čajom v ruke. Ešte teraz sa ale teším, keď konečne nasneží (veď, čo z toho ak je zima a nesneží? Keď už zima, tak nech to aspoň pekne vonku vyzerá) ako budem behať po vonku a vtedy dokonca aj rada odhŕňam chodník, ktorý máme pred domom. Ale toto nadšenie netrvá dlho. Potom ma to prestane baviť, keď snehu stále pribúda, mrzne to, nejde to odhrnúť, zbytočne sa s tým trápim... A aj tak nič z toho, aj tak sa to do Vianoc roztopí! To ma na tom najviac mrzí. Kedysi u nás bolo aj bez problémov 20cm snehu cez Vianoce a teraz som rada za 5cm snehu a že nie je žiadna čľapkanica. 


Vianoce a sneh majú svoje čaro. A uznávam, že je to nádherné obdobie, ale ani sneh nezachráni moju nenávisť k zime a skorej tme. Tmu by som prežila (aj keď zrovna povzbudzujúce nie je, keď ráno do školy odchádzam za tmy a vraciam sa tiež za tmy), ale tá zima...Brrr. Vtedy sa najviac teším aj do školy, lebo aspoň tam je teplo, dokonca aj do preplneného autobusu - keďže poznáme našu SADku a zrovna na kúrení im nejako extra nezáleží. 
Aby som to nejako uzavrela, sneh mám rada, ale zimu nenávidím. Teším sa, kedy už tento rok sneh napadne a som zvedavá, či tá zima aspoň za niečo bude stáť, a hlavne či budú biele a čarovné Vianoce. 


EDIT(12.12.2014) : OK, očividne to bola jednorázovka :D Takéto projekty sa totiž najhoršie píšu, ak ste v blbej nálade :D 

2 Komentáre

  1. Ja mám rada zimu, aj keď v poslednej dobe sa už veľmi o zime nedá hovoriť. Aspoň tu u nás na juhu to nie je nič moc. Sneh tu dlho nepobudne, o zamrznutom jazere môžem snívať (a to sme sa tam každý rok korčuľovali a hrali hokej) a všade je čľapkanica.
    Ale vadí mi, ako rýchlo je tma. Potom mám pocit, že sú dni neuveriteľne krátke a na nič nemám čas.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja bývam v horách (Karpaty) a kedysi tu fakt boli dobré zimy, ale teraz...no, člapkanica stále a všetko stojí za dve veci... -.- A hovorím, sneh je fajn, ale zima a tma, to neznesiem :D

      Odstrániť