Samantha Youngová ~ Jamiaca Lane

Názov: Jamaica Lane
Autorka: Samantha Young
Séria: On Dublin Street #3
Žáner:  NA
Vydavateľstvo:  Ikar
Počet strán: 312
Hodnotenie na GR: 4,39*/14 731
Názory iných čitateľov: Veronika | Knižné maniačky | Sima


Anotácia: Príťažliví muži privádzajú hanblivú Oliviu do rozpakov. Je čas zmeniť to!

Knihovníčka Olivia je sympatická kráska, ale trpí veľkým komplexom. Bojí sa nadviazať rozhovor s atraktívnym mužom, hneď očervenie. Nepovažuje sa za príťažlivú. S partnerskou intimitou takmer nemá skúsenosti. Kým sa jej rovesníčky zaúčali do tajov sexu, ona sa starala o chorú mamu.
Keď si na Jamaica Lane prenajme svoj prvý byt, uvedomí si, že nastal čas pohnúť sa ďalej. Je po uši zamilovaná do postgraduálneho študenta, no pri každom stretnutí s ním ju pochytí panika. 
Záchrana príde v podobe jej dobrého priateľa, šarmantného sexi sukničkára Nata Sawyera. Ten sa záväzkom veľkým oblúkom vyhýba, ale k priateľom je lojálny. Olivia sa mu preto zverí so svojím trápením. Nate sa ponúkne, že ju naučí flirtovať a pomôže jej získať sebavedomie v posteli. Dvojica sa teda vrhne rovno na prax. Dajú si len jednu podmienku - lekcie zvádzania nesmú ohroziť ich priateľstvo. 


Na knihu som sa tešila, keďže Dublin Street sa mi páčilo a proste som dúfala, že  pokračovania budú ešte lepšie. London Road som proste preskočila ale časom sa k nemu určite vrátim. 
Aby som sa vrátila k Jamaice Lane. Mala som zo začiatku pochybností, lebo kníh na tento námet je neskutočne veľa a bála som sa, že táto bude ako všetky tie ostatné. V istom zmysle to tak bolo a možno by som bola trošku nahnevaná, keby nie. 

Príbeh bol jednoduchý, žiadna zložitá zápletka a to rozhodne pridávam za dobré - proste táto kniha je úžasná oddychovka. Postavy boli sympatické, a aj keď sa vám zdá námet otrepaný, tak vám prinesie niečo nové, resp. je podaný Samanthynim štýlom, kde tu sa zasmejete a určite sa vrátite k obľúbeným postavám - teda ja osobne som sa minimálne potešila, keď sa tam objavil Braden a Joss a  Adam a Ellie (a určite aj Jo a Camovi, lenže o nich knihu som ešte nečítala, ale snáď to v najbližšej dobe napravím). Jediné, čo mi trošku prekážalo, bolo, že tam až moc boli spomenuté ich príbehy a prakticky aj keď knihy na seba veľmi nenadväzujú (akurát teda výskytom postáv) mi povedali, že skončia spolu a aj aký príbeh mali tie postavy za sebou. 

Kniha sa mi páčila aj preto, lebo mala hlavu a pätu - a bol krásne vidieť vývin danej postavy. Olivia bola zo začiatku dievča bez sebadôvery ale v priebehu knihy si ju krásne budovala, aj vďaka jej samozrejme, že totálne sympatickému a sexy  kamarátovi Nate-ovi. Páčilo sa mi, ako najskôr proste začínali od začiatku - keďže ona bola totálne neskúsená, tak ju najskôr učil flirtovať atď...že to proste išlo po bodoch a nie že rovno skončili, iba kvôli zábave, do poste.


Ako som spomínala, Olivia bola veľmi sympatická hrdinka, ktorá nechovala zbrklo a všetko si radšej premyslela a nedôverovala hocikomu, najmä ak už niekto jej dôveru zklamal a veľmi jej ublížil. Proste dožadovala od tej osoby aby si jej dôveru znovu získala a všetko si tak premyslela. Páčilo sa mi, ako aj priateľov, keď mali ťažké chvíle podržala, a svoje problémy, ktoré boli oproti nim nepodstatné odsunula ďalej. 
Nate, ach Nate, toho som si zamilovala. Bol úžasný. A miestami kretén. Proste, neviem čím to je ale v tejto dobe akosi v tých knihách sa čoraz viac objavujú typy chlapov, ktoré dievčatá striedajú ako ponožky...Tak za to teda dík. Ale späť k Nate-ovi. Ak si odmyslíme toto trápne klišé poslednej doby, ako vždy, ale nakoniec sa mi páčilo, ako sa dokázal správne zachovať a bojoval za to čo chcel.
tak bol úžasný knižný hrdina a hlavne úžasný kamarát, ktorý vždy pomohol svojím kamarátom. Aj keď, samozrejme, že mu miestami preskakovalo,

Takisto, veľa ľudí hovorí, že sa im epilóg nepáčil, alebo že im prišiel nejako zbytočný, ale keď zoberiete aj vek postáv a všetko, tak zistite, že to bolo proste dokonalé ukončenie príbehu. 

Štýl písania Samanthy sa mi veľmi páči. Je taký pohodo
vý, jednoduchý, žiadne krkolomne zložité vety, proste celé také ucelené a premyslené, žiadne zbytočné opisy (ok, miestami áno, povedzme si, že príbehy vedľajších postáv tam boli celkom zbytočné, ale no comment) miestami sa zasmejete a jej postavy sú do detailu vykreslené. Rozhodne si knihy od Samanthy Young chcem prečítať všetky a teším sa na knihu o Hannah, ktorá vyzerá byť tiež zaujímavá. 

Suma sumárum, knihe dávam 4*   - hlavne vďaka štýlu a nápadu, ktorý síce ako som povedala je trochu otrepaný, ale bol dobre spracovaný, postavy boli sympatické a knihu určite každému odporúčam, keďže to nie je žiadne zložité a náročné čítanie - proste úžasná kniha keď potrebujete vypnúť okolitý svet a ponoriť sa do jednoduchého príbehu. :)



Za recenzní výtlačok ďakujem vydavateľstvu YOLI, knihu si môžete sa super cenu kúpiť TU

PS. Dodatočne sa ospravedlňujem, že tie myšlienky sú trochu nelogicky usporiadané, ale tá škola ma psychicky a fyzicky vyčerpáva, (a to je vidieť aj na blogu), ale určite sa budeme snažiť vrátiť do zabehnutých kolají :) 

3 Komentáre

  1. Aj keď autorka píše rovnakým štýlom a tie knižky sú písané ako cez kopirák, každá je úžasná ! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej, ale tak štýl sa mi páči a ako aj keď je to prakticky to isté, tak stále je to jedna z tých najlepších oddychoviek, ktoré som čítala v poslednej dobe :)

      Odstrániť
  2. Ja som aj rozmýšľala, že si túto knihu prečítam, ale nakoniec som si povedala, že nie. :D Nejako v poslednej dobe nemám náladu na čítanie a keby som sa do toho musela nútiť, nebavilo by ma to a asi aj recenzia by vyzerala dosť zle.
    Možno to raz skúsim.

    OdpovedaťOdstrániť