Rick Riordan ~ Neptúnov syn

Názov: Neptúnov syn
Autor: Rick Riordan
Séria: Bohovia olympu #2
Žáner:  Fantasy, YA
Vydavateľstvo: Fragment
Počet strán: 488
Hodnotenie na GR: 4,45*/277 745 hlasov

Anotácia:Nezvestný Percy Jackson sa vracia! Stratil však pamäť a nevie, kto je, odkiaľ prichádza a aké je jeho poslanie. Z hlbokého spánku sa zobudil u vlčice Lupy, ktorá ho poslala do Tábora Jupiter, rímskej obdoby Tábora polokrvných. Všetci okolo neho ho považujú za syna boha Neptúna, rímskeho boha morí. 
Spoločne s ďalšími členmi tábora, Frankom a Hazel, odchádza na Aljašku, aby naplnil dávne proroctvo. Podarí sa im tam oslobodiť boha smrti Thanata, ktorého uväznil obor? Aké ďalšie nebezpečenstvá čakajú Percyho, ktorému sa počas cesty začína vracať pamäť?

"Tie ženské s hadími vlasmi začínali Percyho vážne otravovať. Mali zahynúť už pred troma dňami,keď na ne vysypal debničku bowlingových gúľ na trhovisku v Nape.Mali umrieť pred dvoma dňami,to ich prešiel policajným autom v meste Martonez.A definitívne mali umrieť dnes ráno v parku Tilden lebo im odrezal hlavy."

Na túto kniha som sa neuveriteľne tešila,kedže som po prvej časti,teda Proroctvu v ktorom Percy nebol,vyšiel Neptúnov syn ktorý je konečne s jeho pohľadu.Percyho milujem po všetkých stránkach a musím uznať že jeho pohľad bol aj v tomto dieli zaujímavý a vtipný už od Prvej kapitoly. 
Po tom čo sa Percy stal najväčším z hrdinou a mal si konečne oddýchnuť,stratil svoju pamäť a spomína si jedine na dve veci: svoje meno a možno Anabeth.Nečakajte však nejakého nového Percyho.Je stále dokonalý hrdina v každej situácií.Neskôr znovu zistí že je synom boha mora,ale tentoraz Neptúna,ktorý u Rimanov nie je vôbec obľúbený ako Poseidon u Grékoch.To že je Percy synom Poseidona bolo v gréckom tábore požehnaním, v rímskom je to však prekliatím.A tak sa Percy stáva outsaiderom...ale poznáte Percyho...

"Zbraňou skutočného muža je jeho myseľ ."

Je rodený hrdina,čo dokáže aj v tejto knihe.Strašne sa mi páčilo ako sa stal prétorom!:)Ako určite viete,Gréci a Rimania boli odveký nepriatelia a ani teraz to nie je inak.A presne to bol aj dôvod prečo tábory o sebe nevedeli.Presne ako všetci v Proroctve zháňali Percyho,tu im chýba ich prétor Jason.Keď vstúpite do Tábora Jupiter poviete si že je podobný tomu gréckemu.Časom však vyplývajú na povrch ďalšie a ďalšie rozdiely.Percy cíti že tam nepatrí.To mu dáva najavo aj ich prétorka Reyna,ktorá je naňho nahnevaná za určitú vec z minulosti.
Reyna je mojou asi najobľúbenejšou novou postavou.Je silná,odvážna,presne ako má správna vodkyňa byť.
Ďalej je tu protivný Octavian,ktorý predpovedá budúcnosť z plyšákov :D.A teraz k hlavným rozprávačom príbehu Hazel a Frankovi.
Hazel je v podstate sympatická,celkom mi sadla.Má trochu zložitú minulosť,ktorá ju prenasleduje doteraz.Je dcérou Hádesa teda Pluta ktorý je tu tak isto neobľúbený ako u Grékoch.
Frank mi až tak veľmi nesadol,ale časom to bolo lepšie.On je prekvapivo synom Marsa a má určitý talent o ktorom sa dozviete neskôr.Každá sila však niečo stojí,a uňho to však platí dvojnásobne..A nejde mi nespomenúť že tu znova stretnete určitú postavu z Percyho...

Percy sa zamračil. "Ja ťa poznám." 
Nico zdvihol obočie. "Naozaj?"

Záverečný boj,teda finalé bolo perfektné.Veľmi dobre napísaná akčná scéna z viacerých pohľadov.To je jedna z vecí ktoré nikdy nepochopím ako môže Rick napísať.Ľudia sa často pri bojových scénach nudia(hlavne my baby),čo sa však pri jeho knihách nedá a konkrétne táto(ak nerátam Vojnu Bohov) sa mi možno aj najviac páčila.Škoda že mi postavy až tak veľmi nesadli,ale humor,PERCY ,boje a Aliaška mi to vynahradili. Percy zase ukázal jeho obetavosť pre priateľov,Frank dokázal že je predsa len Martovým synom.synom. Hazel aj napriek strachu spravila čo je správne,aj keď ju to mohlo stáť život.A úplný koniec keď prišli Anabeth,Jason,Piper a Leo,to bolo perfektné!
Aj keď nie všetko bolo dokonalé,nemôžem si pomôcť a musím dať 5 kačičky!


Za môj prvý Recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Fragment.

7 Komentáre

  1. Percy. Ach Percy! To je prostě... no... škoda slov. To musí člověk přečíst a zamilovat se sám! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Bola to super kniha a už sa neviem dočkať trojky. Niečo mi hovorí že to bude zatiaľ najlepší diel :D Inak z prvých dvoch sa mi asi viac páčila jednotka. Hazel a Frank si ma až tak nezískali ako Jason, Piper a Leo.
    Ale hlavne že tam bol Percy. A teraz už budú všetci pokope :D som zvedavá, ako to autor zvládol. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa oveľa viacej páčila dvojka :D ... Ja si idem vypýtať tiež Znamenie a bude Recenzia :D ... Ale tak ti poviem..to bude re-reading kedže som to už dávnejšie čítala,no a naozaj je perfektná ako sa vraví :D čakaj koniec...:o

      Odstrániť
    2. O konci som už počula :/ Na ten sa teda neteším, dúfam, že potom nebudeme čakať rok na pokračovanie :D

      Odstrániť
  3. Já tuhle sérii ještě nečetla, nechápu proč :D Doufám, že na ni už nebudu moc stará :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Percyho si čítala ? :) Ja mám 15 a čítam ju :D aj tak postavy majú väčšinou 17 takže podľa mňa snáď nie

      Odstrániť