A sen sa stáva skutočnosťou... | Humbook report

Ďalší článok z akejsi mojej minisérie A sen sa stáva skutočnosťou, ktorými som sa rozhodla zhrnúť udalosti minulého víkendu. Tentokrát sa jedná už o samotný Humbookfestival, na ktorý som sa tešila už od minulého roku, keďže toho som sa zúčastniť nemohla.
Beseda so všetkými autormi, This or That tag
Môj deň začal veľmi klasicky, ráno sme na hosteli s kamarátkami vstali, zbalili sme si veci, ja som napr. brala aj knihy od Petri Stehlíkovej na podpis a po menšej zástavke v Bille (raňajky musia byť) sme nasadli na metro smer Vyšehrad. Prišli sme zhruba hodinu pred otvorením festivalu a celkovo sme ostali prekvapené, ako málo ľudí stálo vo fronte. Našťastie, zachvíľu sme sa už nevedeli vynadívť na to, koľko mladých ľudí prichádza a zachvíľu bola rada neskutočne dlhá. Veľmi milo som z toho bola prekvapená, keďže také veľké množstvo mladých ľudí, ktorí čítajú knihy len tak niekde nestretnem.
Pohľad na hladisko počas This or That tagu

Čo som brala ako veľké plus bolo, že organizátori sa rozhodli brány otvoriť ešte pred oficiálnym začiatkom (asi o 10minút, ale aj to sa počíta). Samotný festival by som mohla opisovať niekoľko hodín a aj tak by to nestačilo na to, aby som zhrnula moje úplné pocity, ktoré som z neho mala. A takisto, určite ste už čítali neskutočné množstvo článkov a reportov z Humbooku, že som sa ho rozhodla spísať pomocou akýchsi bodov, čo sa mi páčilo a čo naopak, ani nie.
Ešte jedna vec, hoci som bola ambasádorkou, na samotnej udalosti z toho neplynuli skoro žiadne výhody (jedine môj rozhovor so Sarou a very VIP taška inak som bola ako každý obyčajný návštevník, ktorý nemal VIP pásku)
Vedľajší sál

Plusy:

  • neskutočne dobrá partia zahraničných autorov
  • veľké priestory (čo ja, ktorej síce miestami davy nevadia ale neznesiem ich v jednom kuse, som veľmi ocenila) 
  • dobré jedlo - cenovo mohlo byť síce lepšie, ale za to bolo veľmi chutné a naozaj ma aj zasýtilo. 
  • dobrá organizácia - aspoň čo som videla 
  • úžasné workshopové programy a celkovo, veľmi milé stánky, ktoré dobre obohatili samotný Humbook 
  • veľa miesta v hlavnej sále 
  • hodinu a štvrť dlhé besedy s každým autorom
  • Zľava na knihy, mnoho sviečok, úžasná Humbook taška, tričko...celkovo, obsah Humbook stánku 
  • Cosplay  
Cosplay Wonder Woman

Okay, tak by som zhrnula tie najväčšie výhody Humbooku festivalu. Ešte by som sa rada rozpísala trošku k samotnému bodu Cosplay - totižto, tento rok Humbook vyzýval všetkých návštevníkov aby prišli prezlečený za niekoho. A bola som neskutočne rada, že sa toho toľko ľudí ujalo. Či už to bol Loki, úžasná Wonder Woman, alebo Kľobúčnik z Alici v Krajine zázrakov, Daenerys a mnoho ďalších. Rozhodne to bolo skvelé a dúfam, že budúci rok v tomto budú pokračovať. 

Mínusy: 
  • Zlá organizácia Humbook stánku. Totižto, veľké plus bolo veľké množstvo pokladní ale človek sa tam nevyznal, nevedel kde je rada, prezrieť celý stánok a čo majú v ponuke bolo priam nadľudský výkon. Do budúcnosti by možno nebolo zlé spraviť dva, na rozličných miestach a tak sa vyvarovať takému veľkému pretlaku ľudí. 
  • Malá vedľajšia sála. Totižto, tam bol stále náprask. 
  • A takisto, kryjúci sa program hlavnej a vedľajšej sály. Ja som si napr. ako prioritu dala zahraničné autorky a autora, keďže ktovie či tých ešte niekedy za svoj život stretnem, ale o to viac ma mrzelo, že som nestihla takú Peťu Stehlíkovú na besede o dystiopiach. 
  • Trošku neorganizovanosť čo sa týka autogramiády českých autorov - rada bola dlhá, a keď som sa niekam snažila dostať, bol to menší problém keďže všade stáli ľudia, ktorí čakali na podpis.
Humbook stánok, pohľad z hora
Suma sumárom, Humbook bol naozaj skvelá akcia, ktorá by sa vkľude mohla opakovať viackrát do roka, alebo minimálne by mohlo vzniknúť viacero podobných akcií, keďže tento knižný festival si ma absolútne získal a ja sa neviem dočkať na ďalší ročník. 

A čo vy? Boli ste na Humbooku? Čo sa Vám najviac páčilo? Čo ste si navjiac užili? Máte nejaké pripomienky ohľadne tohtoročného Humbooku? :) 


Fotky sú z oficiálneho Humbookovského fotoreportu, ktorý si môžete pozrieť na priloženom linku (stačí kliknúť na fotoreport) 


3 Komentáre

  1. Vypadá to na skvělou akci. Byla jsem na Humbooku loni a zklamalo mě to, proto jsem nešla letos ale vypadá to, že letos to bylo mnohem lepší.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ono predsa len, tie prvé ročníky bývajú vždy trošku hektické a je tam mnoho vecí, ktoré sa musia vychytať. Ale tak to býva s každým jedným festivalom. Rozhodne to bola super akcia a verím, že do budúceho roku vychytajú toho ešte viac .
      J asom napr. na minulých ročníkoch nebola ale čo mi hovorili kamarátky, tak fakt sa to z roka na rok zlepšuje a pevne verím, že ďalší ročník už bude mať iba minimum múch :)

      Odstrániť
  2. To muselo byť skvelé. O tejto akcii počúvam zo všetkých strán, už je asi načase vybrať sa tam.

    OdpovedaťOdstrániť