Kendare Blake ~ Tri temné koruny

Názov: Tri temné koruny
Autorka: Kendare Blake
Séria: Tri temné koruny #1
Žáner: Fantasy, YA
Počet strán: 376
Hodnotenie na GR: 3,87*/38 350 hlasov



Anotácia:
Na ostrove Fennbirn sa každú generáciu narodia tri výnimočné deti – trojčatá. Tri kráľovné, tri právoplatné dedičky temného trónu. Každej koluje v žilách iná mágia. Mirabella je nebojácna elementalistka, ktorá lusknutím prstov vykreše nenásytné plamene či privolá hromy a blesky. Katharine je travička, ktorá namieša akýkoľvek jed. A naturalistka Arsinoe ovláda faunu a flóru – traduje sa, že pod jej rukami rozkvitne tá najčervenšia ruža a skrotne aj najzúrivejší lev. Ktorá zasadne na temný trón? V deň svojich šestnástych narodenín sa musia sestry podujať na sériu nebezpečných skúšok na život a na smrť. Korunu získa tá, ktorá ostane nažive. V hre je totiž viac než len starodávny trón.

"Tri temné kráľovné 
v údolí zrodené,
priateľstvo trojičkám 
nebude súdené.

Tri temné sestry,
krásne ako sen,
prežiť a vládnuť
môže jedna len."

Kendare Blake so svojou sériou o troch kráľovnách z ostrova Fennbirn sa prvýkrát stretáva so slovenským čitateľským kruhom. Jej debutová séria, duchárčina, o Anne zožala hlavne veľký úspech v Česku, ale našlo sa aj mnoho slovenských čitateľov, ktorým sa séria páčila – a jedným z nich som bola aj ja. A tak, keď som sa dostala k jej novinke Tri temné koruny, bolo jasné, že si ju proste musím prečítať. 

"Nikto si naozaj neželá byť kráľovnou."

Nachádzame sa na ostrove Fennbirn, ktorý má tri kráľovné. Arsinoe, ktorá je naturalistka – ovláda rastliny a zvieratá. Katherine, ktorá je travička – dokáže namiešať akýkoľvek jed. A Mirabella, ktorá je elementalistka – dokáže ovládať počasie. O Mirabelle sa hovorí ako o jednej z najsilnejších kráľovien, ktoré kedy žili. A práve medzi týmito troma dievčatami má prísť na súboj na život a na smrť – totižto, vládnuť môže iba jedna – tá najsilnejšia z nich, tá ktorá zabije svoje dve sestry. A tak, každá jedna vyrastá na inom kúte ostrova a každá jedna sa pripravuje na deň, ktorým sa začne ich boj o život. 
V celej knihe sa nenachádzajú kapitoly, teda aspoň také, ako sme zvyknuté. Nie, v deji sa presúvame podľa miesta, kde sa práve nachádzame. Čiže veľakrát sa tam nachádzali práve dlhšie „kapitoly“ a teda neviem ako vy, ale ja uprednostňujem tie kratšie, keďže pri nich mám pocit, že mi tie strany a celý dej rýchlejšie ubieha. Ale nevadí, to by bola jedna z vecí, ktoré by som ešte dokázala prekúsnuť. 
Prostredie ostrova Fennbirn je nádherné. Či už sme sa nachádzali v sídle Arronovcov (travičov) - na panstve Efeméra, alebo v sídle naturalistov – vo Vlčom prameni, ba dokonca aj v sídle elementalistov – v Rolante. Celkovo, aj keď sa dej pomaly (veľmi pomaly) uberal ďalej, práve to prostredie Kendare Blake dokázala veľmi dobre vykresliť a bola radosť príbeh čítať, keďže nebol problém si celý tento jej vymyslený ostrov predstaviť. 
Príbeh sledujeme hneď z viacerých uhľov pohľadov – keďže rozprávač je vševediaci. Bohužiaľ, v tomto prípade mi to akosi vadilo, nevedela som sa až tak do knihy začítať a ani sa nejako dostať do toho deja – a aj postavy mi prišli oveľa menej stotožniteľné a vo väčšine prípadov mi bohužiaľ ani nezáležalo na tom, čo sa im deje.
Vedľajšie postavy...no, dalo by sa povedať, že by na nich mohla autorka ešte viac popracovať. Okrem Jules sa nedá povedať, že by ostatné dostali nejako viac priestoru aby dotvorili samotný príbeh. Boli to iba akési kulisy, ktoré sa objavili v príbehu keď ich autorka potrebovala ale inak ich málokedy riešila a venovala sa im (čo práve vďaka jej zvolenému rozprávačovi by vôbec nebolo ťažké poskytnúť čitateľovi väčší prehľad do príbehu). 
Čo sa týka samotného deja, po prečítaní anotácie som mala pocit, že sa bude jednať o knihu, kde sa neustále bude niečo diať, bude tam mnoho intríg, celé to bude neskutočne namakané a prepracované...A namiesto toho som dostala 300 strán zaláskovanej romantiky, ako keby to, či ju niekto miluje/nemiluje bol najväčší problém (podľa mňa, to malo byť to, že sa majú so sestrami navzájom zabiť). Bohužiaľ, to čo Vám sľubuje anotácia, to nedostanete až do tej poslednej štvrtiny knihy. A aj tak to je len taký slabý odvar a očividne všetka akcia sa nakoniec bude odohrávať v ďalších knihách. Ako, neberte ma zle, ja mám rada každú dobrú romantiku a vôbec mi romantika nevadí vo fantasy knihách, ale čo je moc, to je moc. Proste tu to nebolo nič iné, len riešili chalanov a no...celkovo, z tejto stránky príbehu som bola veľmi sklamaná. 

"Chcem pomstu," zašepkala. "A potom chcem svoju korunu."

Pôvodne dvojdielna, teraz štvrdieľna séria Tri temné koruny od autorky Kendare Blake má veľmi sľubný koncept a celkový nápad, len mi príde, že autorka sa orientuje skôr na tie menej významné a dôležité časti príbehu ako na to, čo naozaj čitateľa zaujíma. Napriek tomu, ale pevne verím, že Tri temné koruny si dokážu nájsť svojich čitateľov (najmä z mladších kruhov) a verím, že v budúcich častiach dostane čitateľ to, čo mu anotácia sľubuje.

Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Albatros. 
Knihu si môžete zakúpiť tu

0 Komentáre