Authors Judging: Leigh Bardugo ~ Grishaverse

Ako iste viete, poslednou (treťou) zahraničnou autorkou na tohtoročnom Humbookfeste bude práve Leigh Bardugo! Neviem ako vy, ale ja som skoro odpadla od radosti z toho, keď som sa to dozvedela. Leigh je autorkou série Shadow and Bone, Six of Crows, King of Scars a poviedkovej zbierky The Language of Thorns, ktoré všetky sa odohrávajú práve v úžasnom svete Grishaverse.* Ale ešte skôr ako sa pustím do samotného článku o tomto univerze, mali by ste sa pridať do udalosti Humbooku, keďže tam na vás čaká mnoho súťaží o veľmi atraktívne ceny - KLIKAJTE SEM

*Samozrejme, okrem sérií odohrávajúcich sa v Grishaverse napísala ešte aj Wonder Woman: Warbringer, ktorá vyšla aj v češtine. Takisto pripravuje novú sériu mimo Grishaverse -  Ninth House, ktorá sa odohráva na univerzite Yale a bude tam okultizmus atď...Čiže niečo úplne iné ako Grisha, ale ja sa už neviem dočkať. 


The Bone Road ~ Cesta Kostí ~ Stezka Smrti
Smrtiaca cesta plná roztratených ľadovcov medzi Pravým Morom a Isenvee. Hovorí sa, že je domovom bájneho ľadového draka, Rusalye. 

The Wandering Isle ~ Túlavý Ostrov ~ Ostrov Divú 
Bohatá zelená krajina, kde je krv Griše cenená ako liek na všetko. 

Novyi Zem ~ Nová Zem ~ Nová Země 
Relatívne mladá krajina, pozostávajúca hlavne z poľnohospodárskej pôdy, rozširujúcej sa hranice a rušných pobrežných miest. Oddelená od globálneho konfliktu vďaka rozlohe Pravého Mora, Nová Zem prosperovala a  je populárna medzi tými, ktorý hľadajú príležitosť a anonymitu - vrátane Gríš. 

Kerch 
Malý ostrovný národ s ohromnou ekonomickou silou. Centrum všetkého medzinárodného obchodu a krajina bohatá na umenie a kultúru, ale takisto domovom veľkej siete kriminálneho podsvetia s centrom v hlavnom meste Ketterdam. Napriek tomu, že je otroctvo ilegálne na Kerche, Griša a iní sú často viazaný službou pre bohatých obchodníkov, za podmienok, ktoré predstavujú otroctvo. 

Ketterdam 
Rušné centrum medzinárodného obchodu, kde sa dá všetko kúpiť za správnu cenu. Domov pre zábavnú štvrť známu ako Sud.

Shu Han ~ Šu Han 
Zdieľajúc severnú hranicu s Ravkou, tieto dve krajiny boli vo vojne po storočia. Šu Hanskí žoldnieri často cestujú do Ravky aby zajali a vykonávali pokusy na Grišách, hľadajúc zdroj ich moci. 

Sirkuzoi 
Rozľahlé pohorie, ktoré tvorí južnú hranicu Ravky so Šu Hanom. 

The Unsea ~ Nemore ~ Bezmorí 
Rúšok takmer nepreniknuteľnej temnoty, ktorou sa plazia príšery, ktoré radi hodujú na ľudskom mäse.  Pred stovkami rokov jeho náhle objavenie zničilo Údolie Tula  a nechalo tak Ravku rozdelenú a odrezanú od mora. 

Ravka 
Domov Druhej armády, vojenskej zložky, zloženej z Grišských vojakov, ktorí prisahali, že budú ochranovať Ravku. Vyčerpaný storočiami vojny s Fjerdou na severe, a Šu Hanom na juhu, a kvôli Nemoru na západe, zostala Ravka zraniteľná a odrezaná od prístavných miest. 

Fjerda 
Ľadová severská krajina oddelená od Ravky Permafrostom. Fjerdanskí lovci čarodejníc, známi aj ako druskelle chytajú a upaľujú Griše ako čarodejnice. 

Ice Fort ~ Ľadový dvor ~ Ledový palác
Silne opevnená Fjerdská pevnosť, nachádzajúca sa na útese nad Djerholmom. Jeho ochrana nebola nikdy prelomená. 

Elbjen 
Najsevernejšie vrcholy Sikurzoi, pohoria, ktoré sa rozprestiera na hranici Fjerdy a Ravky. 


Ktoré miesto by si chcela navštíviť? 
Maggie: Fjerdu. Takto, ja mám rada leto aj všetko, a žiť by som nemohla v ľadovej severskej krajine, ale navštíviť by som to tam chcela - totižto, predsa len, tieto severské krajiny majú čo to do seba a nejakú tú dobu by som prekusla aj tú zimu. 
Barča: Kerch ako celok. Žiť by som na ostrove asi nechcela, no na cestovanie je ideálny. Ketterdam vyzerá taktiež zaujimavo, ak však nieste podvodník, zlodej alebo podobne, dariť sa vám tam asi nebude. 

Na ktorom mieste by si chcela žiť? 
Maggie: Asi Novú Zem. Totižto, ja mám rada taký kľud a narozdiel od Barči by som si nevedela predstaviť, že by som žila v nejakom veľkomeste plného ruchu - preto by mi práve Nová Zem s jej poľnohospodárstvom a celkovo vidiekom asi najviac vyhovovala. 
Barča: Dlho som sa rozhodovala, no nakoniec vyhrala Ravka. Avšak muselo by to byť hlavné mesto. Mám rada ten ruch,  ktorý na vidieku nenájdete. Síce som ešte neprečítala Kráľovstvo podvodníkov, no verím, že Ravke postupne svitá na lepšie časy. 

Na ktoré miesto by si sa nešla pozrieť ani keby čo? 
Maggie:  Unsea, tak ako Barča. Alebo takisto aj Bone Road, celkovo by som sa vyhýbala týmto nie moc prebádaným oblastiam, v ktorých žijú rôzne tvory...Nerada riskujem svoj život. 
Barča: Tak tu je asi jasná odpoveď - Unsea v Ravke. No ak by bola otázka,  že ktorá krajina ma najmenej láka, tak by to bola určite Novyi Zem. Nejak ma v Griši neoslovila(možno to bude tým, že je inšpirovana USA, ktoré ma tiež nejak neláka). 


A čo vy? Kde by ste chceli žiť, ktoré miesto by ste iba navštívili a naopak, ktorému miestu/krajine by ste sa vyhýbali širokým oblúkom? Dajte nám vedieť do komentárov :). 

0 Komentáre