Month review #16 [Apríl+Máj 2018]

Tak po trošku dlhšej dobe sa ozývam, ale vzhľadom na toto hektické obdobie, ktoré som mala, nejako nebol čas na niektoré veci, a bohužiaľ, blog bol jedna z nich. Ale teraz ma čakajú dlhé prázdniny a tak konečne dobehnem hneď niekoľko restov čo mi tu zostáva a možno bude čas aj vymyslieť niečo nové :) 

Knihy, ktoré som prečítala: 
  1. Replika [CZ] - 456 strán | 4*
  2. Milovaný nevlastný brat [SK] - 288 strán | 3* 
  3. Wonder Woman: Válkonoška [CZ] - 349 strán | 4.5*
  4. Egomaniak [SK] - 320 strán | 4* 
  5. Takmer definitívny zoznam najhorších nočných môr [SK] - 312 strán | 4*
  6. Artemis [SK] - 344 strán | 4* 
  7. Keď báčik z Chochoľova umrie [SK] - 64strán | 3* 
  8. Statky-zmätky [SK]- 64 strán | 3* 
  9. Mlieko a med [SK] - 208 strán | 4* 

Dokopy strán: 2 405 strán 
Priemerne na jednu knihu: 267,22 strany 
Priemerné hodnotenie: 3,72* 



Lauren Oliver ~ Replika 
Veľakrát som sa stretla s názormi, že Replika nie je zrovna dobré dielo a nebavilo ľudí. Našťastie, mne kniha sadla neskutočne a veľmi sa mi páčilo. Či už čítať príbeh Gemmy alebo Lyry, obe mali celkom dobrý spád a našlo sa aj pár veľmi zaujímavých plot-twistov, ktoré som nečakala. 


Penelope Ward ~ Milovaný nevlastný brat 
Romantika, ktorá mi neskutočne sadla práve v tomto stresujúcom období. Nenáročné čítanie, ktoré ale malo predsa len nejaký ten dej a nebolo to vyslovene iba o tom jednom (aj keď, ani to nemohlo chýbať). Penelope Ward píše veľmi dobre a príbeh som prečítala raz-dva. 





Leigh Bardugo ~ Wonder Woman: Válkonoška 
Aby som povedala pravdu, DC komiksy nepoznám, filmy som nevidela...A to vôbec nevadí. Knihy som si aj tak užila, Leigh dosť dobre popísala celý ten svet a dokázala ma tak navnadiť aj na DC universe, že sa niekedy v budúcnosti k nemu určite vrátim. A rozhodne ma navnadila na celú túto sériu DC heroes. 



Vi Keeland ~ Egomaniak 
Recenzia bude

Vi Keeland mi ako autorka neskutočne sedí. Nehovorím, že jej príbehy sú niečo výnimočné čo si budete pamätať ešte pár rokov po prečítaní (alebo mesiacov), ale rozhodne si ich čítanie užijete a aj sa zasmeje, ale zas aj všetky trampoty budete prežívať spolu s postavami. 




Krystal Shutherland ~ Takmer definitívny zoznam najhorších nočných môr
Recenzia bude
Túto knihu som čítala trošku dlhšie - ale dôvodom boli blížiace sa maturity. Čím boli bližšie, tým viac času som trávila učením/programovaním a menej čítaním. Najviac to vyvrcholilo aj tak až v máji. Ale predsa len som to zvládla a knihu som dočítala. A teda, naozaj som nečakala, že sa mi toľko bude páčiť - tá kniha ukrýva neskutočné posolstvo a rozhodne neľutujem čas, ktorý som pri knihe strávila.






Andy Weir ~ Artemis 
Recenzia bude
Hovorí vám niečo meno Andy Weir? Pravdepodobne áno. Určite ste už počuli o Marťanovi - či už filme, alebo knihe (Kniha bola lepšia, aj keď ani film nebol na zahodenie,
thanks to Matt Damon), a tentokrát prichádza na knižný trh s knihou Artemis. Artemis je jediné obývané mesto na mesiaci. A musím povedať, fakt sa tomu autorovi daria písať príbehy odohrávajúce sa vo vesmíre.





Rupi Kaur ~ Mlieko a med 
Recenzia bude
Túto knihu som čítala v angličtine pred cca rokom. A je sranda, ako som sa aj ja zmenila za ten rok a o koľko viac vecí som si zobrala z tejto knihy a celkovo, o koľko viac vecí som sa vedela stotožniť v nej. A je to proste úžasné, aj keď sa jedná o "poéziu" ako sa ma slová autorky dokázali dotknúť a rozhodne siahnem aj po jej druhej básnickej zbierke.




Takto nejako by som čitateľsky zhodnotila apríl a máj. Je sranda, že za tieto dva mesiace som prečítala dokopy toľko kníh, ba ešte aj o niečo menej, ako za január alebo február. Ale maturita je za mnou, teraz uvidíme či sa mi podarí nájsť brigádu na leto a potom od septembra vysoká. Viacmenej sa ale snažím povedať, že áno, viem, že mám resty na blogu a budem najbližšie dni tvrdo pracovať aby som ich dobehla a znovu som začala byť aktívna.

0 Komentáre