Mary E. Pearson - Zradné srdce

Zradné srdceAnotácia: 
Druhý diel trilógie Kroniky Pozostalých.
V zajatí barbarského vládcu Vendy majú Lia a Rafe len malú šancu na útek. A tak ich jedinou nádejou je spoliehať sa na to, že vládca bude príliš ohromený Liiným darom a bude sa báť dať ju popraviť. Vládcu však Lia zaujme viac, ako sa na prvý pohľad zdá. Stále je tu aj Rafe, ktorý jej síce klamal, ale obetoval svoju slobodu, aby ju ochránil. A, samozrejme, je tu aj Kaden, ktorý tuší, že Lia jediná dokáže zvrátiť osud. Zatiaľ čo sa prebúdza Liin dar, je jej jasné, že ju čakajú vážne rozhodnutia.

"Ešte tri dni. Tak mi to  radil Sven. Keď si myslíš, že už nevydržíš ani sekundu, daj tomu ešte tri dni. A potom ďalšie tri."
*
Na pokračovanie Falošného bozku som bola naozaj zvedavá. Prvá časť bola dobrá, no zo začiatku ma držala len vďaka neodkrytým identitám postáv. Naopak druhá polovica knihy už začala byť zaujímavá. Preto som dúfala, že pokračovanie naplní moje očakávania, a že autorka rozvinie celý svet  a prostredie tejto trilógie, ale aj  časť s piesňou Vendy a proroctvami z minulosti. Lia sa spolu s Rafem  nechcene dostala do záhadnej Vendy, a tak musí už od začiatku spraviť všetko pre to, aby tam prežila. V zaujímavej pozícií sa vyskytne aj Kaden, ktorý sa snaží ochraniť Liu, no zároveň zostať verný svojej krajine a Komizarovi, ktorému vďačí za svoj život.


"Niekedy nie je víťazstvo iba otázkou toho, ako dobre poznáš pravidlá, ale toho, či dokážeš primať protihráča, aby uveril, že on ich pozná lepšie."

Strašne som sa tešila na to,  že konečne nám autorka ukáže novú krajinu, lebo práve druhá časť jednotky kde sa cestovalo po krajine ma bavila najviac. A musím povedať,  že Vanda ma nesklamala. Dostali sme zhluk rôznych kultúr  a zvykov v jednom záhadnom kráľovstve. Všetko tam bolo rýchle, surové, no zároveň jednoduché a krásne pomalé. Myslím si, že kráľovstvo "barbarov" bolo úžasne vykreslené, a tak som ho dokázal z tejto knihy cítiť. Uvidíte aj chudobu a štvrti, ktoré nenechajú na pokoji ani našu princeznú. Páčilo sa mi ako si Lia postupne uvedomovala, že nie všetko je také ako na prvý pohľad vyzerá... To všetko bolo pretkané legendami a proroctvami, ktorých linku autorka ešte viac zauzlila. Stále netuším o čo tam presne ide, a tak som zvedavá ako to celé v nasledujúcej knihe vyrieši. Každá nová informácia o  kultúre Vendy ma zaujímala, takže autorka zvládla  prostredie na jednotku. To všetko je napísané štýlom, ktorý sa perfektne číta. 

"Vo Vende nijaké deti nie sú."


Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt the remnant chronicles fan artA čo postavy? Lia mi v prvom diely až tak nesadla. Často sa chovala detinsky a občas mi šla naozaj na nervy.  No videla som v nej potenciál na to,  aby sa mohla stať úžasnou hlavnou postavou s rebelantskou a prefíkanou povahou. A presne to  sa ukázalo v tejto časti. Lia nám konečne postupne dospieva, je u nej poriadne vidieť vývoj charakteru.  Áno, stále je drzá a bezhlavá, no jej činy majú vo väčšine  prípadov zmysel a tak ma celú knihu bavila. 
Neviem ako vás, no mňa "trojuholníky a iné útvary" v knihách často odradia, z dôvodu, že vo väčšine si obľúbim jedného. Ten druhý je väčšinou otravná postava ktorej sa chcem čo najskôr zbaviť. No pri tejto sérií je to inak. Uvedomila som si, že mám rada aj Rafeho aj Kadena (v poslednej dobe Kadena ešte viac). Obaja sú iní, majú rozdielne ciele a povahy, no ani jeden z nich nie je otravný alebo mi nesympatický. Dokážem sa stotožniť s príbehom skrytého princa aj vendského zabijaka. A práve toto je silný ťahúň celej tejto knihy - zaujímajú ma všetky postavy a ich dejové linky, a tak nemôžem prestať čítať. 

"Ver mi, princezná," zašepkal. "Vždy je ešte niečo, o čo môžeš prísť."

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt lia and kadenRafe v tejto knihe nedostal až tak veľa priestoru ako v predošlej, veď bol predsa v utajení, tak to veľmi ani nešlo. Stále je mi sympatický, no jeho postava sa veľmi neposunula vpred, a to možno spôsobilo, že som aktuálne viac naklonená Kadenovi, o ktorom príbehu a minulosti sa dozviete viac práve tu, vo Vende. Som naozaj zvedavá ako to celé dopadne, lebo nejak ešte stále netuším čo mám čakať. Taktiež sme tu dostali "hlavného záporaka" Komizara, s ktorým som úplne spokojná - boli časti keď som ho nenávidela, no boli aj také keď som ho chápala. Lia sa s tým všetkým vysporiadala naozaj šikovne, a tak bolo zaujímavé sledovať ich rozhovory a potýčky. Ďalej sa tu ešte objavili viaceré vedľajšie postavy, ako napr. deti vychované  ulicou a rôzny spolupracovníci Komizara, ktoré boli super, no nedostali až tak veľa priestoru.


Celkovo bol druhý diel oveľa lepši, než prvý. Už od začiatku bolo vidno, že autorka začala viac rozvíjať detaily, zápletku, a aj postavy. Taktiež Venda bola pre mňa zaujímavé prostredie, bolo super sa dozvedieť o ich zvykoch a tradíciách. Celé sa to čítalo strašne rýchlo, a aj keď pre niekoho môže byť táto kniha skôr pomalšia, našiel sa tu dostatok akcie. Ak hľadáte sériu so zaujímavými postavami, úžasným svetom plným povestí a proroctiev, táto séria je určite pre vás. Knihu hodnotím 4,5 kačičkami!




Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem Albatrosmedia. Knihu si môžete kúpiť napr. TU 

1 Komentáre

  1. Mňa naopak tento diel trošku sklamal :D každopádne Venda a vykreslenie novej krajiny bolo výborné, len som čakal trochu viac "daru" a nadprirodzena. No som naozaj zvedavá ako to dopadne :-)

    OdpovedaťOdstrániť