Marissa Meyer - Winter

WinterAnotácia : 
Dramatický závěr Měsíčních kronik
Krásná a všemi milovaná princezna Winter je trnem v oku své mocné maceše královně Levaně. Jenže není tak slabá, jak si Levana myslí. Společně s kyborgskou mechaničkou Cinder a jejími spojenci by se jí mohlo podařit rozdmýchat povstání a ukončit dlouhou válku. Dokážou Cinder, Scarlet, Cress a Winter porazit Levanu a dopsat šťastné konce ke svým příběhům? V posledním díle Měsíčních kronik se uzavírá osud všech hrdinů úchvatného dystopického příběhu, který si zamilovali čtenáři na celém světě.


"Myslíme si, že když se rozhodneme konat dobro, pak jsme prostě dobrí. Že udeláme lidi šťastnými."


Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt marissa meyer winter

Poznáte ten pocit, keď si nejakú sériu obľúbite tak veľmi, že ju nechcete dočítať? Presne to sa mi stalo, keď som začala čítať túto sériu. Prvé tri knihy som prečítala za pár dní, no na Winter som musela celkom dlho čakať. Keď konečne vyšla, povedala som si, že ešte sa nechcem  týmto svetom rozlúčiť, a tak som ju hneď nečítala. Postupne sa mi hromadili knihy a nejako som zabudla na to, že som Winter ešte stále neprečítala. Teda, až doteraz...


"Už sem se začínala bát, že nebudeme mít žádneho pilota, až nastane čas vrátit se s Kaiem na Zemi. Teď už si jen musím dělat starosti, že nebudeme mít žádneho schopného."



Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt marissa meyer winterMyslím si, že túto sériu nejak extra prestavovať netreba. Aj keď u nás na Slovensku nevyšla, v Česku vyšli už všetky diely a veľa ľudí ju čítalo aj v angličtine. Určite patrí pre povinnú jazdu pre fanúšikov roprávok, sci-fi, fantasy ale aj romantiky. Mesačné kroniky sú úplne šialeným nápadom, ktorý vyšiel perfektne, a preto patria ku mojim najobľúbenejším sériám.  Môžete od nich čakať akciu, prekvapivé zvraty, hlboké myšlienky ale zároveň aj zábavu a vtipné chvíle. To všetko som vždy dostala v predošlých dieloch a inak to nebolo ani v tejto, záverečnej knihe.  Prvé čo som si na nej všimla (okrem obálky a toho, že aj keď je krásna, takto Winter určite nevyzerá) bola práve jej hrúbka. Prvé knihy mali okolo 400 strán, Cress nejakých 600 a Winter až skoro 800. Spočiatku som si povedala, že je to super veď záverečný diel, čím viac strán tým lepšie. No postupne ako som knihu čítala, mi prišili niektoré scény zbytočné, lebo nás nikde neposunuli a tak len zaberali miesto. Vpohode by sa dala Winter trochu skrátiť a nemyslím, že by sme tým o niečo prišli, skôr získali. No a toto je aj jediné negatívum ktoré som v tejto knihe našla.


"Neviděli jste tam nějakou rýži? Možná bychom ji Cinder mohli nasypat do hlavy."


Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt lunar chronicles luna
V čom sa mi zo všetkých dielov páčila táto kniha najviac ?  Určite to bude miesto kde sa záverečný diel odohráva. Aj keď kniha začína na vesmírnej lodi, kde naša skupina plánuje útok na Levanu, dej sa skoro celý odohráva v Artemide (jéj grécka mytológia), čo je hlavné mesto Mesiaca. Neskutočne sa mi páčili popisy prostredia a mesta, tak bieleho a dokonalého, že by som sa tam hneď chcela ísť pozrieť. Veď si predstavte, že žijete v rozprávkovom meste  pod kupolou na  Mesiaci. Teda samozrejme ak tak aktuálne nevládne Levana, vtedy by tento výlet mohol skončiť naozaj zle. No ešte viac sa mi páčilo, že sa autorka nezamerala len na hlavné mesto, ale konečne sme videli aj odľahlé časti krajiny, ktoré nie sú len samé pozlátko a luxus. Ľudia v nich otročia len kvôli tomu, aby sa vyvolená vrstva mala dobre. Tak sme mali šanci vidieť aj tú odvrátenú stránku Mesiaca, ktorá nebola o nič menej zaujímavá.

"Láska," zašeptala."Láska je dobyvatelství. Láska je válka. A nic víc."


Súvisiaci obrázok  Od prvého dielu sme postupne spoznávali postavy, v minulej časti okrem Cress pribudol aj Jacin, ktorý je dôležitý práve v tejto knihe. Aj keď sa Winter už spomínala v Levaninej knihe Nejkrásnější, až tu prichádza čas na jej príbeh. No nie je to ako v Cinder, Winterina dejová linka neprevláda( čo bolo často aj dobré, kedže Winter mi z našich dievčat najmenej sadla). A tak sme dostali úplnú zostavu - všetky postavy dôležité pre dej tejto série. Samozrejme,hlavným cieľom tejto knihy bolo konečne zosadiť Levanu z trónu a zachrániť Zem aj Mesiac od jej krutej vlády. Spolu vymýšľajú plán ako  ako to dosiahnuť. Nie len, že je Levana v presile, ale aj na domácom území. Kai musí opäť súhlasiť s ich svadou, ale Levana ako vždy niečo tuší. Povedzme si pravdu, práve Levana je jedna z naj záporákov o akých som kedy čítala. Múdra, silná a zároveň si neuvedomuje, že niečo robí zle. Vo veľa chvíľach ju musíte nenávidieť, ale potom prídu také kedy je vám jej ľúto a z časti chápete čo ju k tomu viedlo. Je jasné, že keď sa snažíte niekoho takého poraziť, veľa vecí sa pokazí. A... nechcem k tomu veľa hovoriť aby som niečo nevyspoilerovala, ale predstavte si skupinu 2  mesačných princezien (z čoho je jedna šialená a jedna napol kyborg), zlodeja, cisára, heckerky, Levaninho strážcu a geneticky upraveného vojaka, farmárky a andriodky. Čo by sa asi tak mohlo pokaziť ?

"Opatrnost je mým druhým jménem. Hned za Šarmantním a Neohroženým."
"Víš ty vůbec, co většinu času říkaš? " zeptala se Cider.


Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt winter and jacinTak teraz už k samotnej Winter. Ako som už spomenula, Winter mi sadla asi najmenej spomedzi všetkých hlavných postáv. Neviem či to je tým, že ani Snehulienku v rozprávkach som nikdy veľmi nemusela, alebo len samotnou Winter ktorá je väčšinu času nepríčetná. Ale zase, vždy sa nájde postava ktorá vám nie úplne sadne, veď to by bolo až umelo dokonalé. Preto som rada, že bola napísaná tak ako bola, dievča s nádhernou tvárou ktoré odmieta používať svoj dar. Dar ktorý ovláda iných ľudí, dar vďaka ktorému úplne stráca rozum. Napriek tomu je láskavá a ľudia ju proste musia milovať. Taktiež sa mi páčilo ako autorka spracovala Snehulienkin príbeh, bolo tam šikovne zakomponovaných veľa detailov z pôvodnej rozprávky. "Vyvoleným" Winter je práve strážca Jacin, ktorý aj keď vyzerá byť chladný, pri Winter je úplne iným človekom. Veď sa predsa poznajú od detstva a obetoval by pre ňu všetko. K Jacinovi nemám žiadne výhrady, jeho časti ma bavili a s Winter sa k sebe úplne hodia.
K ostatným postavám sa veľmi vyjadrovať nebudem, môj názor sa na nich stále nezmenil. Zbožňujem ich všetkých, či už úžasnú Cinder ktorá ma vždy bavila. Kaia, ktorý sa mi v tejto časti páčil ešte viac ako v predošlých (hlavne keď mal tu rebelantskú fázu voči Levane). Iko, ktorá aj keď nie je človek, je zábavná, šialená a neskutočne verná. Scarlet ktorá sa nikdy nevzdáva a je správna bad-ass hrdinka.Vlka, ktorého obdivujem za to, že napriek všetkému dokázal byť sám sebou. Cress, ktorá je úplne zlatá a napriek tomu, že ju často podceňujú, nikto ju v IT-znalostiach neprekoná. A samozrejme Thorna, ktorého mám úplne najviac rada zo všetkých. Prečo neexistuje kniha čisto len o ňom a jeho zlodejským dobrodružstvách naprieč vesmírom ?


„A pak žili šťastně a spokojeně až do konce svých dní.“ 


Koniec tejto úžasnej série bol presne taký, aký si zaslúžil byť. Veľkolepý a rozprávkový. Práve on bol mojou najobľúbenejšou časťou knihy, nemohla som sa odpútať od čítania. Páči sa mi, aké osudy si autorka pripravila pre našich hrdinov a k tejto sérii sa určite ešte niekedy vrátim. Preto nemôžem hodnotiť inak ako 5 kačičkami !
 Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem Albatrosmedia.

Knihu si môžete kúpiť napr. TU 




0 Komentáre