Sara Holland ~ Everless

Názov: Everless
Autorka: Sara Holland
Séria: Everless #1
Žáner: YA, Fantasy
Počet strán: 368 strán
Hodnotenie na GR: 4,0*/3 450 hlasov


Anotácia: In the kingdom of Sempera, time is currency—extracted from blood, bound to iron, and consumed to add time to one’s own lifespan. The rich aristocracy, like the Gerlings, tax the poor to the hilt, extending their own lives by centuries.
No one resents the Gerlings more than Jules Ember. A decade ago, she and her father were servants at Everless, the Gerlings’ palatial estate, until a fateful accident forced them to flee in the dead of night. When Jules discovers that her father is dying, she knows that she must return to Everless to earn more time for him before she loses him forever.
But going back to Everless brings more danger—and temptation—than Jules could have ever imagined. Soon she’s caught in a tangle of violent secrets and finds her heart torn between two people she thought she’d never see again. Her decisions have the power to change her fate—and the fate of time itself.



Everless je kniha, ktorá je na mojom to-read zozname dlho, ale povedzme si pravdu - to je aj milión ďalších kníh. Takže, otázkou je, prečo som práve po tejto knihe siahla? A odpoveď je jednoduchá: Lebo sa nachádzala v decembrovom Fairyloote (aj keď s inou obálkou ako som sem pridala). A popravde, je vidieť, že väčšinou aká kniha sa objaví vo Fairyloote - tak tá kniha stojí naozaj za to. A inak to nebolo ani s Everless.



Everless je typická Young Adult fantasy. Mala všetko čo správna Young Adult fantasy má mať. Zo začiatku sa pomaly spoznávame s novým svetom a našou hlavnou hrdinkou.  Tentokrát sa ocitáme v budúcnosti, kedy hlavným platidlom je čas (ktorý sa získava z vašej krvi). Každý má samozrejme obmedzený počet rokov, ale nikto nevie koľko rokov sa dožije - a zakaždým, čo musí krv zameniť za akési časové mince, aby zaplatili buď nájom, alebo za potraviny...ich dĺžka života sa skracuje. Samozrejme, po užití týchto mincí sa váš život predlžuje. Musím uznať, že samotný nápad príbehu sa mi veľmi, veľmi páčil. Svet, kde je čas najdôležitejší je veľmi sľubný a nevidela som ho použitý v toľkých knihách.
Takisto samotný zámok, Everless, bol nádherný a ako sa patrí, mal svoje temné tajomstvá - a to teda hlavne vládnuca rodina Gerlingovcov. Celkovo, môžete mať v prvých momentoch pocit, že sa jedná o akási milostný trojholník medzi našou Jules a dvoma bratmi, ale thank god, nakoniec to bolo oveľa lepšie vymyslené ako som čakala (a big thumbs up pre ten koniec).
Sara Holland (autorka) sa nevyhla viacerým klišé, ktoré sa bohužiaľ vyskytujú v young adult knihách, ale vo výsledku som jej to dokázala prepáčiť, lebo predsa len, plusy prevyšovali mínusy.
Príbeh veľmi jednoducho plynul, hlavne keď sa naplno rozbehol po tom pomalom začiatku, tak som sa nevedela od knihy odtrhnúť až dokým som ju nedočítala. Autorka úžasne podsúva počas celej knihy viacero drobných detailov, ktorým neprisudzujete veľkú dôležitosť, proste nič viac ako world-building. A v tom je tá krása - vo všetkom je viac a nič nie je absolútne zbytočné, a tak nám autorka podsúva viacero informácii, ktoré až postupom deju začnú dávať zmysel.
Hlavná hrdinka, Jules, bola celkom zlatá a svojrázna. Išla si za svojím cieľom a proste sa snažila prežiť - a zachrániť svojho otca. Nenechala sa len tak oblbnúť rečami iných a hľadala svoju pravdu. A to sa mi na nej veľmi páčilo. Takisto, sa z tohto nestala samá romantika, kde všetko skončí šťastne a hlavná hrdinka sa pobozká s láskou svojho života. Preto sa mi páčilo ako to autorka ukončila - aj keď to bol cliffhanger ako hovado.
Celkovo si myslím, že keby kniha vyjde tak dva roky dozadu, zožala by ešte väčší úspech - ale ani teraz nie je na zahodenie, len bohužiaľ, tie klišé, ktorým sa autorka nevyvarovala sú tu strašne viditeľné a bohužiaľ, ničomu dobrému neprispievajú.



Ako som už povedala, Everless je príjemná young adult fantasy, ktorá si určite nájde svojich čitateľov - a ja sa zaradím medzi nich, keďže samotná Everless sa mi veľmi páčila a ja sa už neviem dočkať jej ďalšieho pokračovania, ktoré znie snáď ešte sľubnejšie ako táto autorkiná prvotina.


 

0 Komentáre