Christina Lauren ~ Roomies

Názov: Roomies
Autorky: Christina Lauren
Séria: -
Žáner: New Adult
Počet strán: 368 strán
Hodnotenie na GR: 4,06*/ 3 850 hodnotení



Anotácia:
Marriages of convenience are so…inconvenient.

Rescued by Calvin McLoughlin from a would-be subway attacker, Holland Bakker pays the brilliant musician back by pulling some of her errand-girl strings and getting him an audition with a big-time musical director. When the tryout goes better than even Holland could have imagined, Calvin is set for a great entry into Broadway—until he admits his student visa has expired and he’s in the country illegally.

Holland impulsively offers to wed the Irishman to keep him in New York, her growing infatuation a secret only to him. As their relationship evolves from awkward roommates to besotted lovers, Calvin becomes the darling of Broadway. In the middle of the theatrics and the acting-not-acting, what will it take for Holland and Calvin to realise that they both stopped pretending a long time ago? 
 "Nikdy som sa nestretol s niekym,
kto by tak miloval moju hudbu,
že by si ma chcel zobrať."
Po Šéfovi a Mesačnom svetle na Nightingale Way som mala pocit, že New adult knihy už nie sú to, čo bývali. Už nie sú tak vtipné, už sa neviem pri nich tak odreagovať, už ma nebaví ich čítať, hlavná hrdinka za veľa nestojí...a tak ďalej...Som rada, že predsa len som našla knihu, ktorá mi to úspešne vyvrátila a potvrdila, že stále sa nájdu dobré knihy aj v tomto žánri.
 "Mo stóirín, bojím sa, že ťa budem mať až moc rád."
Roomies je príbeh dvoch obyčajných ľudí, Holland a Calvin (Jack). Holland nevie čo so životom. Okay, možno je trochu aj rozmaznaná, ale uvedomuje si, že všetko čo má je iba vďaka jej strýkom, či už byt alebo aj prácu. Holland túži byť spisovateľkou, len akosi inšpirácie nie a nie prísť. Mesiace sa trápi s tým, že by aj rada písala, ale nevyjde z nej ani veta. A už pol roka každý pondelok sleduje Jacka, pouličného umelca, ako hrá v metre.
Calvin (alebo teda, ako ho nazvala Holland - Jack), je veľmi talentovaný gitarista, ktorý si rôzne privyrába - hrá v metre a v rôznych kapelách. Lenže, Calvin pochádza z Írska, a tak nejak mu už pred 4 rokmi vypršali víza a je v krajine na čierno. Čo je celkom problém, keďže mu je ponúknutá práca snov v show Hollandinho strýka - a on ju musí kvôli tomu odmietnuť. Ale, keďže Holland sa tak trochu aj nudí, pristúpi na nápad jedného pracovníka z divadla a rozhodne sa si ho zobrať. Nezaškodí, že už má naňho nejakú dobu crush a že miluje jeho hudbu. A tak do toho vhupnú.
Je sranda, ale poslednú dobu sa akoby na mňa lepili knihy, ktoré sú práve o tomto - falošnom manželstve za účelom získania občianstva v Amerike. Človek by si hneď aj pomyslel, že tie knihy mi musia pripadať ako cez kopirák. Našťastie, to tak vôbec nie je. Každý príbeh mi prišiel výnimočný vo svojom vlastnom spôsobe a bola radosť ho čítať.  Osobne som už dlho nečítala knihu, pri ktorej by som vydržala do noci hore. Pamätám si, že pri čítaní som si hovorila  o druhej nad ránom, že už iba jedna kapitola a idem spať. O tretej som si hovorila, že naozaj maximálne do štvrtej budem čítať a potom idem spať. O piatej som knihu dočítala a s úsmevom na perách išla spať. Takže asi toľko k tomu ako dobre sa kniha číta a ako dokáže čitateľa vtiahnuť do deja.
Dej knihy sa odohráva v New Yorku, na Broadway-i a na Manhattane ale valstne to pre príbeh nie je až také kľúčové.
Ako to už tak býva, hrdinovia knihy sú veľmi pohodový a vzniká aj množstvo vtipných situácii a rozhovorov, ktoré ako keby patria k tomuto žánru. Totižto, práve to ten príbeh tak príjemne osviežuje a udržuje pozornosť čitateľa. A Holland bola úžasná postava, z ktorej sa vtipnotrápne vety len sypali a sypali.
Tak ako som pri Wall of Winnipeg and Me vyzdvihovala, že sa príbeh venuje aj vedľajším postavám, tu to tak nebolo. Áno, vyskytovali sa tam nejaké tie vedľajšie postavy, ale skôr iba dej dopĺňali, neboli kľúčové. A to vôbec nevadilo. Totižto, Kniha je tak o polovicu kratšia ako Wall of Winnipeg and Me a nedá sa teda čakať, že by vedľajšie postavy dostali rovnaký priestor. A keď už porovnávam tieto dve knihy...Tak ak práve hľadáte knihu, ktorá má rýchly spád, je vtipná a vlastne skoro v ničom Vás neprekvapí, lebo od začiatku viete ako to celé skončí, toto je správna cesta. Ak naopak niečo pomalšie, kde je vzťah budovaný od známych, cez kamarátov až k milencom...tak potom siahnite po Wall of Winnipeg. Alebo ako ja, prečítajte si obe, lebo obe sú skvelé.
Christina Lauren píšu skvele. A toto bola pre mňa prvá kniha od nich, ktorú som čítala v originály - a mám pocit, že majú ešte oveľa lepší cveng ako tie, ktoré sú preložené. Proste, jednoduchá angličtina, bežne používaná, žiadne neznáme slovíčka...Proste to čo potrebujete pri dobrej New Adultke.
A nesmiem zabudnúť na obálku, ktorá je veľmi jednoduchá, ale pri tom výstižná - odohráva sa príbeh v New Yorku a z Holland a Calvina sa stanú akýsi spolubývajúci, len preto, že sa zobrali - obrúčky vo slove Roomies.
Čo sa týka prekladu pre tých, čo si na angličtinu netrúfajú, netuším či bude kniha preložená. Ale vzhľadom na to, že Christina Lauren je aj na Slovensku veľmi obľúbená, videla by som to veľmi nádejne.

"Toto je konverzácia. Holy shit, rozprávam sa s cudzincom, na ktorého mám crush už niekoľko mesiacov." 

Christina Lauren v ich diele Roomies sa venujú téme, ktorú v New Adult knihách stretávame čoraz viac, ale aj napriek tomu príbeh zobrali z veľmi originálnej stránky a rozhodne vie tento príbeh čo to priniesť čitateľom. Je to vtipné, príjemné, nie príliš zdĺhavé...Proste presne to, čo každý čitateľ hľadá v dobrej New Adultke.


2 Komentáre

  1. No new adult nie je moje orechové ale momentálne sa snažím dávať šancu aj novým žánrom :) Knižka znie super :D
    http://book--hoarders.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ako, ja mám rada NA - dobre pri tom vypnem, nie je to náročné na pamäť, dá sa to celkom, zasmejem sa pri čítaní...Proste také nenáročné čítanie :)

      Odstrániť