Goodreads Choice Awards 2016 | part 2

Už je to skoro mesiac odkedy tu bol prvý článok do tejto novej rubriky a tak prinášam aj jej ďalšie pokračovanie. Dúfam, že sa Vám bude páčiť ako ten predchádzajúci, a ja sľubujem, že sa nabudúce pokúsim napísať pokračovanie skôr ako o mesiac.
 
 
 
Young Adult Fiction
Sú kategórie, v ktorých mám viacero kníh prečítaných ako v iných. A práve táto je jedna z nich. A o to som radšej, že túto kategóriu vyhrala kniha, ktorá si to naozaj zaslúžila (a za ktorú som aj ja hlasovala) a to konkrétne Salt to the Sea (CZ: Súl moře) od Ruty Sepetys. Kniha sa odohráva v zime v roku 1945 - počas druhej svetovej vojny. Tentokrát je príbeh vyrozprávaný z viacerých uhlov pohľadu, kedy postavy sú rôznej národnosti ale všetci majú jednu spoločné - snažia sa dostať na loď Willhelm Gustloff, ktorá ich má dostať do bezpečia...Nechcem viac prezrádzať, hádam len to, že tá kniha naozaj za to stojí. A rozplakala ma. A keď chcete vedieť viac čo sa týka môjho názoru - prečítajte si moju recenziu TU.

Ako som spomínala, v tejto kategórii je strašne veľa kníh, ktoré by som rada spomenula, ale to by sme tu boli dlho, keby sa mám o každej jednej vykecávať...A tak teda iba takto rýchlo a stručne:
Na treťom mieste sa v tejto kategórii umiestnila kniha The Sun is Also a Star od úžasnej autorky Nicola Yoon. A ak sa vám páčila kniha/film Everything Everything (SK: Láska stojí za všetko), tak určite aj siahnite po tejto knihe. Tentokrát je príbeh o Natashe, ktorá má byť spolu s rodinou deportovaná, ale Natasha sa rozhodne, že to nenechá len tak a hoci má už iba jeden deň, snaží sa prísť s riešením...Viac v mojej recenzii TU.
The Unexpected Everything od populárnej Morgan Matson som síce ešte nečítala, ale neprekvapuje ma, že skončila v TOP 5 vo svojej kategórii. Andie je dcéra politika, ktorá sa prakticky vychovala sama. A keď ste dcérou politika, skoro všetko je vo vašom živote naplánované. Lenže všetko sa zmení so škandálom. A keď je všetko naplánované, nemôžeš nikdy nájsť to nečakané. A kde je v tom tá zábava?
A v tejto kategórii tiež nesmie chýbať úžasná Kasie West s jej knihou P.S. I like you. Lily počas nudnej chémii napísala na lavicu pár riadkov z pesničky. Na druhý deň ale nájde na lavici dopísaných pár riadkov a odkaz pre ňu. Ani nevie ako, ale zrazu si vymieňajú listy, zdôverujú si tajomstvá atď...A postupne sa majú čoraz viac radi.
 
 

Science fiction
V tejto kategórii vyhralo tretie pokračovanie série Red Rising od autora Pierce Brown, Mornign Star. Red Rising je príbeh o Darrowovi, ktorý je červený - člen najnižšej kasty. On spolu s ostatnými Červenými, pracuje celý deň, veriac že robia Mars obývateľný pre ostatných ľudí. Ale čoskoro príde na to, že boli zradení. Príde na to, že ľudstvo dosiahlo povrch Marsu už generácie dozadu. Po planéte sa rozprestierajú veľké mestá...Darrow, a ostatní Červení ako on, nie sú nič viac pre vládnucú vrstvu, ako otroci. No a to sa mu samozrejme nepáči a Darrow sa to rozhodne zmeniť. Sú z toho akési hry o život, kedy je všetko dovolené. Ale ľudia bojujú v týmoch a vyhráva ten, ktorý si ostatné podmaní. A je to celé veľmi reálne, hoci sa Darrow snaží veliť svoju tímu, nie vždy sa mu to darí...A tak. Celé je to ževraj veľmi reálne a dobré napísané a hrne sa na to samá chvála. Takže rozhodne je táto kniha na zozname kníh, ktoré chcem budúci rok prečítať.
 
Sleeping Giants od Sylvain Neuvel-a vyšla už aj v slovenčine. A mňa si získala už len tou samotnou obálkou. Je totižto nádherná. A nie je to úplne typický príbeh, ktorý ja čítam, ale rozhodne som neoľutovala. Toľko rôznych plot-twistov, tak zaujímavá forma spracovania príbehu...Príbeh sa odohráva v Amerike, kde nájdu časť akéhosi robota. A postupne hľadajú ďalšie časti a snažia sa prísť na to, ako tohto Obra -robota, ovládať. A odkiaľ sa vlastne na Zemi zobral. A milión ďalších reálnych komplikácii. A viac v mojej recenzii.
Dark Matter (SK: Temná hmota) je kniha, ktorá skončila v Goodreads Choice Awards ako druhá. "Si spokojný so svojím životom?" to sa Jasona opýta únosca tesne predtým ako ho unesie. Vo svete, kde sa Jason zobudí, sa život vyvíja úplne inak ako v tom predchádzajúcom. Jeho žena nie je jeho ženou a ich syn sa nikdy nenarodil. A on je uznávaný génius, nie iba vysokoškolský profesor. Autor tentokrát skúma alternatívne svety...No, celkovo to znie veľmi zaujímavo. Kniha je dosť populárna a ževraj má úžasný spád a stojí za prečítanie.
 
 
 
Debut Goodreads Author
Tak v tejto kategórii sa sústreďujeme na autorov, ktorým vyšla prvá kniha v roku 2016. Túto kategóriu vyhrala kniha Rebel of the Sands.  Knihu som síce začala čítať, lenže potom nebolo moc času a musela som prestať, ale plánujem sa k nej niekedy vrátiť. Príbeh sa odohráva v netypickom prostredí, v púšti ktorej vládnu smrteľníci, ale mýtické tvory stále existujú, a hovorí sa, že aj džin niekde stále robí svoje čary. Pre ľudí je to ťažké prostredie na život, hlavne ak si chudobný, sirota alebo žena. Amani je všetky tri. A hoci je talentovaná strelkyňa, nemá šancu sa dostať z malého mestečka, kde je jej osudom skončiť vydatá alebo mŕtva. Až dokým nepríde cudzinec, ktorého vidí ako dokonalú príležitosť aby utiekla. A hoci snívala o úteku, nikdy si nepredstavovala, že sa tak stane práve na mýtickom koňovi.
Musíte oznať, že to znie naozaj zaujímavo. A má to toľko dobrých recenzii, že rozhodne sa oplatí po knihe siahnuť.
 
Rozhodla som sa, že v tomto článku spomeniem už iba jednu knihu a to konkrétne:
Lilac Girls - Príbeh sa zaoberá troma ženami: Caroline - ktorá žije v New Yorku, a má plné ruky práce s poštou na francúzskom konzuláte. Ale jej život sa zmení keď Hitler napadne Poľsko v roku 1939. Kasia - je poľská teenegerka, ktorej bezstarostná mladosť sa vytráca ako je čoraz viac vtiahnutá ako kuriér v tajnom podzemnom hnutí. V napätej atmosfére a s podozrievavými susedmi, môže mať jeden zlý pohyb veľmi zlé následky. Herta je ambiciózna nemecká doktorka. Inzerát na pozíciu doktora pre vládu jej pripadá ako dobrá cesta z jej mizerného života. A tak sa prihlási. A ocitá sa v svete, kde dominujú muži...No, ja osobne mám veľmi rada príbehy, ktoré sa odohrávajú práve počas tohto obdobia, takže určite po knihe siahnem.
 
 
Dúfam, že som Vás inšpirovala a našli ste si hneď niekoľko kníh, ktoré vás zaujali a v najbližšej dobe si ich prečítate (tak ako som aj ja našla pri písaní tohto článku).
V ďalšom článku popravde ešte neviem ktorým trom kategóriam sa budem venovať, ale nebojte sa -stále je ich dosť a dosť takých veľmi populárnych, ktoré sa veľmi hodia žánrovo aj pre tento blog :) .  
 

0 Komentáre