Month review #3 [Február]

Ďalší mesiac ubehol ako voda a už je aj koniec februára. Niečo strašné. Ako to všetko ubieha. Ani sa nenazdám a už bude koniec (školského) roka.

Na začiatku februára som chytila chrípku a tak som bola niečo vyše týždňa doma. A vďaka tomu som prečítala neuveriteľných 10 kníh.

Knihy, ktoré som prečítala: 
  1. Illumine [ČJ] 
  2. Pomsta&Řozbresk [ČJ] 
  3. Harry Potter a tajomná komnata [SJ] 
  4. Cruel Beauty [AJ] 
  5. Empire of Storms [AJ]
  6. Anything you can do [AJ] 
  7. Wires&Nerve [AJ] 
  8. Stars Above [AJ] 
  9. Pucked off [AJ] 
  10. My ostatní tu len tak žijeme [SJ]

Illuminae ~ Annie Kaufman, Jay Kristoff 
Sci-fi normálne nečítam. Neviema ni poriadne prečo, ale väčšinou ma tieto technické veci nudia v knihách. Ale, páčil sa mi aj napr. Marťan. Síce som tam na konci tak trochu preskakovala chemické vysvetlenia, ale celkovo sa mi to páčilo. A tak som dala šancu aj Illuminae. A bola to úplná pecka! Úplne niečo iné než som čakala. Čiže rozhodne, ak aj nefandíte sci-fi, tomuto dajte šancu... (Viac v recenzii ktorá pribudne možno budúci týždeň)

Pomsta&Rozbřesk ~ Renee Ahdieh 
Tak toto bolo obrovské sklamanie. Bola som presvedčená, že sa mi to bude páčiť tak ako ostatným, a bohužiaľ, nepáčilo. Proste mi to aleže vôbec nesadlo a akurát mi to prišlo blbé. Hlavná hrdinka blbá, tá jej kamarátka neskutočne na nervy... No jedine hlavný hrdina bol fajn. Ale neviem-neviem či sa pustím do pokračovania. Mooožno raz, keď nebudem mať už čo iné čítať.


Takisto, keďže som sa cez tie dni keď som iba ležala v posteli veľmi nudila, konečne som sa dostala k dočítaniu kníh, ktoré som mala rozčítané už celú večnosť a to konkrétne:

Empire of Storms ~ Sarah J Maas
Mňa moje podvedomie asi podvedome chránilo pred tým šokom z konca tejto knihy. To bolo totižto takto - ja som ju začala čítať ešte v septembri hneď v deň, ktorý vyšla. A bola som nadšená. Ale potom toho bolo akosi veľa a som sa sekla niekde v trištvrtine knihy a ďalej sa nepohla. A teraz keď som sa k tomu konečne dostala - Čítali ste to niekto? To čo bolo za koniec? Ja súrne potrebujem pokračovanie.

Cruel Beauty ~ Rosamund Hodge
Ten istý prípad ako pri EoS. Ale s tým rozdielom, že Cruel Beauty som mala rozčítanú už od leta. A vlastne tiež neviem prečo som ju skôr nedočítala. Je to taký netypický prerozprávaný príbeh Krásky a zvieraťa. A práve tou odlišnosťou sa mi páčil. :)


Harry Potter a Tajomná komnata ~ J.K. Rowlingová 
Možno si pamätáte z predchádzajúceho článku že som sa rozhodla tento rok konečne prečítať Harryho Pottera. A tak som pokračovala vo februári druhým dielom. Ten ma nudil trošku ale inak sa mi celkom páčil a vzhľadom na to, ako veľmi mám napozerané filmy, bola sranda si všímať tie najmenšie detaily, ktorými sa kniha líši.

Wires&Nerve ~ Marrisa Meyer 
Som totálne veľký fanúšik Mesačných kroník. A už odkedy som zistila, že bude komiks o Iko po udalostiach vo Winter, rozhodne to bolo must-read. Len škoda že to má iba niečo cez 200 strán lebo sa prelúskajú potom jedna radosť za jeden večer. A vy potom chcete viac.

Anything You Can Do ~ R.S. Grey
Od autorky som čítala viacero kníh a vždy sa mi páčili. Niektoré viac, niektoré menej. Hlavne sa mi vždy páčili tie, čo mali športovú tématiku  - či už Scoring Wilder alebo The Summer Games. A tak som bola zvedavá, ako dopadne jej nová kniha z doktorského prostredia. Jedným slovom -
Sklamanie. Rozhodne na autorku nezanevrem, ale počkám skôr či nevydá niečo čo sa týka športu.

Stars Above ~ Marrisa Meyer
Po Wires & Nerve som dostala strašnú chuť znovu čítať Mesačné kroniky a zároveň som si uvedomila, že ja som vlastne nečítala všetky poviedky! A tak som to hneď musela napraviť. Niektoré sa mi páčili viac, niektoré menej ale vo výsledku to bolo dobré doplnenie série.

Pucked off ~ Helena Hunting
Zbožňujem čítať knihy o športovcoch. A hlavne o hokejistoch. A celú túto sériu od Heleny zbožňujem tiež. Je vtipná, ľahko sa číta...Well, táto kniha bola úplne iná. Lance mal trošku vážnejší príbeh, ale stále to bolo tak svižne napísané a sa to dobre čítalo. Rozhodne celú sériu odporúčam.

My ostatní tu len tak žijeme ~ Patrick Ness
Recenzia
Patrick Ness je jeden z najznámejších autorov. A jeden z rozhodne najoriginálnejších. Táto kniha je o deckách, ktorí nie sú tí vyvolení pre záchranu sveta. Koho nezaujíma ako asi žijú ostatní, normálni ľudia popritom ako sa svet rúti do ďalšej apokalypsy?
Rozhodne to bolo super čítanie, na ktoré ale musíte mať trošku aj náladu, lebo inak by Vás nemusela baviť.
Patrick Ness má inak autogramiádu 30. marca v Bratislave. Ja rozhodne idem. A vy?


Vo februári som pozerala hlavne seriály a to hlavne dva, ktoré mi odporučila Naty: Stranger Things a Skam.
O Stranger Things ste už pravdepodobne počuli. Je to nový seriál Netflixu, ktorý je tak trochu sci-fi a má taký menší E.T. pocit. A celkom sa mi páčil. Takže, ak váhate, či pozrieť alebo nie, rozhodne pozrite.
Ďalší seriál, ktorý som za pár dní pozrela bol Skam. Nórsky seriál, ktorý sa dá na internete pozerať maximálne s anglickými titulkami. Ale rozhodne za to stojí. Je to seriál, ktorý má zatiaľ tri série a každá sa odohráva z pohľadu niektorého z tej danej skupiny priateľov. Je to vlastne seriál o obyčajných teenegerov, ktorí majú obyčajné problémy. A popri pozeraní sa naučíte minimálne ako sa povedia dni po nórsky.

Filmy som asi ani žiadne také významné, ktoré by stáli za reč, nevidela. Ale rozhodne v marci plánujem pozrieť niektoré filmy, ktoré boli nominované na Oscarov ako napr. Manchester by the sea, Hidden figures, Moonlight...


A aký bol Váš február? :) Čo bolo to najlepšie čo ste čítali vy v februári? Čo plánujete čítať v marci? :) 

0 Komentáre